Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Samott #9 üzenetére

    Eddig két X-37B-ről tudunk, de nem éri meg a vissza hozatal, ugyanis:

    -Az indítások árai csökkennek, tehát olcsóbban lehet indítani egy új műholdat, mint régen.
    -Az olcsóbb indítások miatt már a műholdgyártók is egy olcsóbb buszokat (műhold "alváz") gyártanak, mivel olcsóbb két műholdat 5-5 évre építeni, mint egyet 10 évre.
    -A visszatéréshez egy sor kompromisszum szükséges, például kell hővédő pajzs, futómű, vezérsíkok, szárnyak, stb., amik a világűrben pontosan nulla haszont jelentenek. Csak az indítási tömeget növelik, tehát adott indítási keretben ennyivel kevesebb hasznos terhet vihet fel.
    -A visszatérés után a régi rendszerek nagy részét dobhatod ki, ha valóban modernizálni akarod.

    Az X-37B inkább kísérleti eszköz, például új ion-hajtóművek tesztelésére, amit a következő katonai műholdaknál használhatnak. Illetve az említett kéműhold-kémkedés céljára használható fel.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Samott #12 üzenetére

    Csak találgatok én is. Az egyik lehetséges dolog a hajtómű-teszteknél, hogy megvizsgálhatják, hogy mondjuk egy évnyi használat után milyen állapotban van az adott ion-hajtómű. Ez hatalmas előny a "sima" tesztműholdakhoz képest, ahol csak azt tudják, hogy működik, van egy sor szenzor különféle adattal, de akár működött, akár nem, nem volt opció, hogy szétszedjék és alaposan átvizsgálják.

    A másik lehetőség a begyűjtés. Teszem azt van egy bedöglött kínai vagy orosz műhold, amely kvázi roncsként kering a világűrben, az X-37B vele azonos pályára áll, megközelíti, és robotkarral eltávolítja például az elektromos paneljét, hogy aztán a Földön megvizsgálva megtudják milyen módon tervezték és építették az adott műholdat. Adott esetben egy kisebb műholdat akár egészben is visszahozhat...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák