Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • big-J

    őstag

    válasz vtata #42 üzenetére

    "Ennek ellenére azt kell mondanom, hogy az oda járó hallgatók legalább fele tökéletes selejt, semmilyen egyetemre nem való, azonnal ki kellene rúgni.
    Mind a képességeik, mind a hozzáállásuk kritikán aluli."

    Ez így van, de az egyetem nem sokat tud tenni ellene, szigorúbb felvétellel meg az jár rosszul aki akarna is ha egyszer bejutna... gyökerétől kellene kezelni az ilyesmit.

    [ Szerkesztve ]

  • Ringman

    nagyúr

    válasz vtata #42 üzenetére

    az egyetemeken először normális oktatókra, illetve élvezhető órákra szüksége (tisztelet a kivételnek - kb 10% volt ilyen a bme építőkaron), utána lehet busongani azon, hogy bezzegamiindőnkben, meg rosszahozzáállás. közben meg előrébb van a hallgató azzal, hogy nem megy el azzal 2r óra az életéből, hogy bemegy az előadásnak csúfolt jegyzetfelolvasásra.

    ha meg annyira zavar valakit, hogy egyre több embernek van diplomája, akkor menjen el phd-zni, hogy kitűnjön a töb

    a tökéletesselejt kifejezést inkább nem kommentálnám.

    elmaradt matek+fizikatudást meg egy félév max egy év alatt simán be lehet hozni egyébként.

    Tudjátok: Sz*rból nem lehet várat építeni...

    remélem ezt a jelenlegi közoktatásban és felsőoktatásban dolgozók többségére értetted.

  • .tnm

    addikt

    válasz vtata #72 üzenetére

    "végig is rugdossuk valahogy az egyetemen, hogy megkapjuk utánuk a támogatást, hosszú távon szerintem kifejezetten káros"

    nekem úgy rémlik, hogy felvettek alapján kapják a a támogatást az egyetemek (vagy legalábbis annak van nagyobb súlya a kapott összegben), tehát az egyetemek pont abban érdekeltek, hogy az X férőhelyes infrastruktúrában minél több legyen a gólya. (persze, ha mindenkit kicsapnának az első év végén, akkor senki nem jelentkezne oda, meg az egyetemek annyira azért nem csak a hallgatói pénzekből élnek, hanem a saját K+F-jükből, amihez a következő generációt is ezekből a diákokból nevelik ki - és akkor a piaci cégektől kapott támogatásokba bele sem megyek) mindezekből alakul ki egy egyensúly, ami jelenleg az, hogy kb a felvettek fele szerez diplomát műszaki vonalon.

    It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

  • zolij

    tag

    válasz vtata #72 üzenetére

    WALL OF TEXT, a hírhez kapcsolódó rész a végén van

    Részben igazad van abban, hogy motiválatlanok az hallgatók. Azonban ketté kell választani a dolgot.
    Van egyrészt az általad írt réteg, erre szokás mondani, hogy csak melegedni jár az egyetemre (mondjuk ez a VIK-en kicsit félreérthető:) )
    Azonban ott a másik oldal is, aki kezdetben még tök lelkes és motivált. Aztán szépen csinálja az egyetemet és lassan elveszti minden motivációját. Egyszerűen röhejes, hogy a kötelező tárgyak jó ha harmadánál van aktuális, frissített tananyag (és most nem a matekos tárgyakról beszélek, ahol ez érthető). A másik pedig az oktatói kar: a professzorok felét nem hogy tanítani, megszólalni sem szabadna engedni. Vegyünk egy példát: tanár csinált valamit az 50-es, 60-as években és azóta abból él. Ez még nem lenne akkora probléma, de mellé olyan stílusa van, hogy az ember zsebében kinyílik a bicska (szerencsére azóta már levették a tárgyról és az anyagot is modernizálták, de ahhoz hogy ezt meglépjék kellett vagy 10 év).
    Persze el lehet mondani, hogy ez a BME, itt elitképzés folyik, csak van ezzel egy apró probléma. Nagyon sok tehetséges diák inkább hagyja a fenébe és átmegy egy másik felsőoktatási intézménybe (pl. a VIK-ről nagy arányú elvándorlás van az OE, leánykori nevén BMF irányába). Ez eddig nem volt gond, mert a cégeknél sokat számított, hogy hol végez a leendő munkatárs. Azonban mostanra eljutottunk oda, hogy mindegy honnan van oklevele/diplomája (persze van egy-két feketelistás intézmény), mert az nem tükrözi a valós képességeket, inkább interjún/próbaidőn értékelik ki a munkavállaló képességeit. És sajnos az sem igaz már, hogy a BME-t elvégzők az elit lenne (a diplomázók kb. harmada/fele egy alapfokú problémát nem tud megoldani, hiába csinálta meg az egyetemet egyenesben 3-5 év alatt, akár négyes-ötös szinten).

    Egy előnye akár lehet is annak, hogy ha szeretett kormányunk kiszáll a felsőoktatás finanszírozásából, talán beindul a piaci verseny, ahol a tényleges értékek és hozzáértés alapján rangsorolódnak az egyetemek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák