- Microsoft Excel topic
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
- Windows 10
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
Új hozzászólás Aktív témák
-
ROBOTER
addikt
Az optikban az MTF (modulációs transzfer függvény) az objektíveknél alkalmazott mérőszám. Adott vonalpár/mm sűrűségnél megmutatja, hogy az eredeti kontrasztból mennyi marad meg (egy egyszerű képlet segítségével). Az objektívek felbontképességét pl. 50% MTF-re szokták leggyakrabban megadni (MTF50). Tehát azt a vonalsűrűséget adják meg, ahol ez a kontrasztérték lecsökken 50%-ra. pl. 45 vonalpár/mm (lppmm - line pairs per mm)
Itt a TV-nél arról van szó, hogy a valós felbontást korlátozza, hogy a szomszédos pixelek hatnak egymásra, rontva a kontrasztot (átvilágítanak egymásba, a képernyő külső rétege picit összemossa az egymás melletti pixieleket, villamos úton is keletkezhet átadás a szomszédos pixlek közöt az őrült pixelfrekvencia miatt). Van vízszintes és függőleges érték is.
Feltételezem, hogy TV-nél a %-ban megadott érték itt a natív felbontásnál mérhető kontraszt (MTF)
Annyi adalék, hogy az optikában vagy színuszos a fekete-fehér sávok világossággörbéje, vagy négyszögjel (magyarul sötét-világos sávok vannak a tesztábrán), de utóbbi esetben korrekciós tényező kell, hiszen ennek fourier sora végtelen.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Szerinem pedig ez is nagyon komoly dolog az egész képre értelmezett kontraszt mellett.
A döntően világos témákban a 1:1000 feletti kontraszt nem fog csodákat művelni. Viszont ha egy részletekben gazdag témánál ez a "felbontási tökéletlenség" picit összemossa a szomszédos pixeleket, akkor az a részlet kivehetetlen lesz, döntően befolyásolja, hogy pl. egy 8K és egy 4K közötti különbséget érzékelni tudsz-e, van-e nyereség.
Szerencse, hogy a cikk szerint a jó kontaszt és a jó modulációs kontraszt egy termékben elérhető.Magánvélemény, hogy ennek az egésznek mozi/tv műfajban minimális a jelentősége, számítógépmonitorként sokkal többre értékelném.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Úgy tűnik nem sikerült megértened miről van szó.
Nos, hiába van egy 8K TV-nek közel 8,3 millió külön kezelhető (az elektronika által címezhető) képpontja, ha az egymás melletti képpontok nem vagy alig megkülönböztethetőek.
A 0% kontrasztmoduláció (CM) érték azt jelenti, hogy a szomszédos képpontok kontrasztban nem különülnek el egymástól (nem vagy alig megkülönböztethetőek), míg a 100% kontrasztmoduláció mellett a szomszédos képpontok a képernyő teljes kontrasztjával elkülönülnek: Lásd az alábbi ábrát:
-
Szerintem a képen feketébe váltott pixel is van a fehérbe váltottak közt, nem csak fehérbe váltott pixelek sokasága fixen fekete holttérrel.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
daneel_hu
addikt
"Akkor úgy fogalmazok, hogy nem minden fajta TV-zési szokáshoz ideális..."
Ha ez így van, akkor gyártói figyelmeztetés kellene erre.
Viszont csak statikus elemre van, plusz a fogyasztók nagy része el sem olvassa az apróbetűs használatit, aki pedig elolvassa azoknak csak az X százaléka érti miről van szó.
Az átlag tévénéző nem PH-olvasó azért.Egyébként mindkettőtöknek igaza van, de valahol az igazság középen van. A gyártó pedig nem tesz meg mindent, hogy a leendő usert felvilágosítsa. (mert akkor a marketing is sérülne stb stb...) Épp ezért inkább cseréli a problémás paneleket.
Szóval akinek nem égett még be... az szerintem:
- vagy tisztában van vele, milyen körülmények között lehet a teljes homogenitást évekig kitolni problémamentesen. (kompromisszumot köt a tartalomfogyasztásai révén vagy megváltoztatja azt)
- vagy nem tudja és probléma lesz majd egyszer, de X évig mázlija van tudatlansága végett