- Aliexpress tapasztalatok
- Mobilinternet
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- VMware
- TP-LINK routerek
- Joomla! topic
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#54625216
törölt tag
Attól, hogy az Audi nem készít önvezető autót még lesznek önvezető autók.
Majd ha nem lehet eladni autót önvezetés nélkül, akkor vagy ők is ráálnak, vagy nem lesz Audi. (Vagy ha lesz is csak azért, mert a nevet megvásárolta egy kínai EV gyártó.)#41 Sanya
Jah így már minden más, hiszen a világ nagy autógyártói mind a magyar energiapolitikát veszik alapul a stratégiai döntéseikkor ...[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
Az altalanos reszenek manapsag nem is nagyon kell durvanak lenni, a kozeljovoben a kiegeszito procik vegzik a munka jelentos reszet. A proci meg majd arra kell, hogy futtassa az ost es menedzselje a folyamatokat. A masik oldalon meg sokkal kevesebb a megkotottseg, konnyebb lesz architekturalisan elobbre lepkedni.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
#54625216
törölt tag
Nem az a kérdés, hogy jelen pillanatban hány százalék az EU-ban a megújuló energia, hanem hogy miként lehet a károsanyag kibocsátást akár közép távon is csökkenteni.
Ehhez pedig az egyik kritikus lépés, hogy az autók seggéből ne dőljön a szmog.Ha eladnak mondjuk 10 millió elektromos autót, majd az azokhoz szükséges elektromos energia 50%-át átállítják megújulóra, akkor abban a pillanatban 5 millió autó áll át megújuló energiára.
Ezzel szemben ha eladanak 10 millió bezinüzemű autót, akkor hiába növelik az EU-ban a megújuló energia arányát, attól még az a 10 millió kocsi továbbra is olajat fog égetni.Egyébként meg a biomassza milyen formában tartozik a tárgyhoz? Senki sem foglalta törvénybe, hogy a megújuló energia x%-át kötelezően biomasszából kell előállítani.
-
#54625216
törölt tag
"Ellenben fel lehet tölteni a kocsidat károsan termelő szénerőműből származó árammal, attól még nem lesz zöld. "
Hogy az elektromos kocsimat honnan származó árammal töltöm fel, az az adott ország energiapolitikáján múlik. A benzinüzemű kocsimat meg csak benzinnel tudom feltölteni.
Ha tehát a kocsik elektromosak és az energiatermelés átáll megújulóra, akkor az elektromos kocsik is megújulóval mennek, míg a benzines kocsik továbbra is benzinesek maradnak."Emellett a biomassza is "zöld", megújuló energia, egyáltalán nem környezetbarát (attól, még hogy a sötétzöldek így hiszik, még nem az)."
Még egyszer: senki sem foglalta törvénybe, hogy a megújuló energia x%-át kötelezően biomasszából kell előállítani. (Hogy egyébként a sötétzöldek mit hadoválnak, az teljesen irreleváns.)
"Ez az állítás egy hazugság. "
Talán az autók seggéből nem dől a szmog? De. Mitől lenne akkor hazugság?
Csak mert az erőművek jobban szennyeznek még nem lesz az olaj égetés kevésbé környezetszennyező.
És ugye egy erőművet le lehet állítani és más módon termelni az áramot, kocsik százmillióit viszont nem lehet egyik napról a másikra kivonni a forgalomból, ezért kell idejében fokozatosan átállni elektromos meghajtásra."AZért 5-10 millió forint egy akkupakkért egy vicc."
Az elektromos kocsiknak pedig nem a környezetvédelem az elsődleges előnyük.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Még egyszer leírom: aki elektromos autót vesz, az nem környezettudatosság miatt veszi, hanem mert jobban bejön neki a másfajta vezetési élmény, hogy olcsóbb a fenntartása, hogy otthon is tudja tölteni így nem kell benzinkútra járnia (városi autókázásnál nem fogy ki belőle a delej, mire este hazaér) és így tovább.
Hogy Te személyesen vegyél-e, azt majd eldöntöd magad, nincs kényszer.
"Jogi akadálya van annak, ha ütközöl és megsérül valaki, ki lesz a hibás? Ha hibás a kocsi és te meghalsz, akkor ki fog fizetni?"
Csak idő kérdése, hogy mikor vezetik be. Ha az önvezető autók biztonsága átlagban meghaladja a manuális vezetés biztonságát, értsd: ugyanannyi kilométeren átlagosan kevesebb balesetet okoznak az önvezető autók, mint az emberek, akkor engedélyezik, mert javulni fognak a baleseti statisztikák.
A ki a hibás kérdést pedig le fogják játszani a jogászok és a politikusok, a repülőgépek robotpilóta rendszerének is megvan a jogi lefedettsége, az önvezető autókénak is meg lesz. -
SzuAt
csendes tag
A bizotsító, mint mindig.
Akivel a gyártó szerzödik.
Hallottam megtörtént eseteket.
Kis magyar biztosító cég, ügyfél karambol Hollandiába, haláláig lehet fizetni a nem kevés pénzt, mert fizikailag alkalmatlan lett a munkára a vétlen hollandus és egy nagyon speckó területen dolgozott (olaj kut). Ugrott a prémium, meg minden mert évi 100e euro a nyugdíjig.[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Utóbbira is alakulnak már a megoldások.
A többi egy kiemelt pillanatkép ami vagy igaz vagy nem. Nyilván nincs infrastruktúra, ahogy megújuló termelés, de tulajdonképpen valamirevaló többcélú elektromos autó is alig akad az 1-2 kivételtől eltekintve. Ettől még a többi is jó lehet részleges célokra... ahogy a másik oldal sem ennyire egyértelműen pozitív.De a lényeg épp az lett volna, hogy lássuk be: ezektől tök függetlenül tyúk-tojás kérdése. Egyik sem lesz a másik nélkül és mindkettőre szükség van/lenne egyszerre. De ez épp ezért nem fog mennyi egyszerre, amíg nem terjed nem lesz sem autó, sem megújuló - ehhez a felhasználáshoz erősen illesztett - termelés, sem infrastruktúra. Ahogy te sem veszed meg amíg ez nincs. Így egyik napról a másikra ez nem fog menni, csak fokozatosan.
Ezt muszáj elfogadni szvsz és kár mutogatni bármelyik oldalra. -
lory256
csendes tag
Kicsitt maskepp nezve a nagyobb akkus 400km hatotavu elektromos auto alig visz magaval 5 liter benzinnek megfelelo energiat hogy teljesitse azt a tavot, tehat akarmilyen is legyen az az energia mix, sokkal kevesbe szennyezo mert eleve kevesebb energiaval megy 100kmt mint a belso egesu. Plusz ugye az olajfinomitasnal is amennyi energia kell 8 liter benzin finomitasahoz azzal egy elektromos elmegy 100kmt, plusz volt olyan meres is, hgoy a vilag aram fogyasztasanak harmadaert az olajfinomitok felelnek.
-
cog777
senior tag
Esetleg abban lehet kulonbseg hogy a benzines az ember pofajaba pofog, szu"ro"k hatasfoka pedig olyan amilyen.
Talan a jobb eromuvek eseten hatekonyabban, koncentraltan, kevesebb helyen, lehet kiszurni a kibocsajott artalmas gazokat.
Nem neztem utana, de ebben lehet kulonbseg.HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian
-
apatyas
Korrektor
Az igen, az meg nem, hogy az erőműnek magasabb a hatásfoka. Meg távhőként is hasznosítható ami még mindig megmarad, már azokon a vidékeken, ahol ilyesmire szükség van.
Többi témához:
- az otthoni napelemes töltésről annyit, hogy otthon van-e a kocsi nappal, miután bement vele az ember dolgozni? Nohát, hüm-hüm. A városban meg nincs akkora szabad fajlagos felület.
- de a villanyhálózat sincs felkészülve ezekre a terhelésszintekre.
- az a kocsi a legkörnyezetbarátabb, amit nem kellett előállítani. ! Akkor vagyok a legkörnyezetbarátabb, ha veszek valami használt cumót a bezúzása előtt, ami azért mégsem okádja a füstöt. Más kérdés, hogy nem éri meg, mert mindent folyton cserélni kell már benne.
- végre valaki megemlítette, hogy a szénerőműveknek van radioaktív kibocsátása, hurrá, terjed az információ: hozzáteszem: az atomerőműveknek ahhoz képest elhanyagolható.
- a robbanómotorok vezérléséről annyi igaz, hogy a jeleket át kell alakítani mechanikai hatásokká ahhoz, hogy érvényesüljenek (szelep, üa/olaj pumpa, ilyesmikre gondolok), míg a villanymotornál nem kell. Meg egy jópár mozgó alkatrésztől meg lehet szabadulni.
- az ilyen kapacitású akkupakkok tömeges termelésétől mentsen meg minket a Jóisten. A motort be lehet olvasztani, de az akkuk esetében számomra ez még igencsak kérdéses, hogy mi lesz vele miután tönkrement.Szóval összességében, ha valahogy máshogy meg lehetne oldani a villanykocsik energiatárolását, örülnék neki.
On: éljen az ARM.. lesz hardveres támogatása az emulálásnak?
[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
Lewis4421
csendes tag
egyet ertek, ha barmilyen modon is erdekelne az elit hatalmakat , a kornyezetszennyezes, akkor nem horror aron arulnak a szekereket egy sima elekromos motorral meg akku pakkal, raadasul a felhasznalasa teljesen korlatozott. A problema csak az, hogy igy vagy ugy, ugyis le fogjak nyomni a torkunkon , ha ezt akarjak, es Pistike meg orulni is fog neki , mert ha ez zoooood.
Az élet epikuroszi értelmezése elutasítja a halhatatlanságot és misztikumot; van a lélek, de ugyanúgy mint a test, halandó. Nincs halál utáni élet, így nem kell félni a haláltól sem, mivel „a halál nem jelent semmit számunkra; ami felbomlik, érzékelése megszűnik, és amit nem érzünk, semmit nem jelen
Új hozzászólás Aktív témák
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)
- 10m Analóg összekötő kábel, Silver Line KáCsa KCS-200, csatlakozóval
- Patriot Viper 4 Blackout 16GB (2x8GB) DDR4 4400MHz (8 év Garancia)
- Toshiba Satellite Pro R50 C-sorozat , Intel Core i5-5005U 2,00 GHz, 4 GB, 500GB eladó!
- Fanatec ClubSport Pedals V3 + brake performance kit
- Homage automata óra eladó