Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • niof

    addikt

    válasz #72042496 #14 üzenetére

    Jó, de azért a hangsugárzók esetében kapsz valami szép (gusztus dolga) lakberendezési tárgyat is, meg azért több anyag is van benne. Ezt, ha beb@szod a fiókba, a kutya nem tudja meg, ha látogatóba érkezik hozzád, hogy neked ilyened is van, ha megfeledkezel róla, és nem rakod ki mutogatni. Mert azért valljuk be, egy ilyen árkategóriájú fejhallgatónál már vajmi keveset számít, hogy hogyan szól, itt az a lényeg, hogy "te" ezt is megengedheted magadnak. A sznobokon kívül más nem fogja tudni értékelni.
    De közelítsük meg más szemszögből. Én is szeretem a fejhallgatókat, van is pár, és ha minden jól megy, év végén veszek egy ~500$ ársávú darabot. De azért a 10*-es árat nagyon nehéz hihetően belemagyarázni már ezekbe. Itt az ár nagy része már masszívan a márkáról szól, nem a felhasznált anyagokról vagy a technológiáról, vagy a kapott hangról. Csak hozzáteszem, hogy ötödannyiba kerül, mint a súlya tiszta aranyban. Ami azért elég nonszensz.
    Véleményem szerint, mondjuk ha egy cég keresni is szeretne rajta, és mellé kiváló hangzás is társulna, nagyjából 1000-1200$ az, amit a felhasznált anyagokkal, a technológiával, a befektetett tudással, és nem utolsó sorban a kapott hanggal, alá lehet támasztani. A többi marketing humbuk. Az is érdekes, hogy a CanJam-en azt mondták (nyilván), hogy tetszett nekik, de mégis azt éreztem kidomborítva, hogy jól néz ki. WTF? :DDD

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz bteebi #31 üzenetére

    Hát, ezt nagyon rosszul tudod. A sztereó hatás alapja, hogy a két füleddel külön hallod az egy irányból érkező hangokat, és az észlelési időkülönbség miatt jön létre az irányérzet/térérzet. Tehát a fejhallgató az bizony nem sztereó. Az más kérdés, hogy a zenei anyagok keverésénél mesterségesen megkreálják ezt a hatást, különféle trükkökkel. Panorámázás, stb...

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz p_adam #40 üzenetére

    Hát, az első bekezdéssel bőven vitatkoznék. Legalábbis olyan alapon, hogy akiket én ismerek személyesen (nem a PH-ról), azoknak igen nagy többsége azért vett bármilyen hifi eszközt, mert menő(nek akart tűnni). Aztán persze lehet, hogy az én ismeretségi köröm ilyen, és ezért ilyenek a tapasztalataim. Konkrétan 2-3 ismerőst tudok kapásból mondani, akik nem a sznobság megszállottai, és hifiznek. Mindketten gyűjtők (a harmadik használt hifivel bizniszelt valaha, de vele rég nem találkoztam). Az egyik kazettás deck-eket gyűjt, a másik meg Sony rajongó, de csak a 2000-es évek előtti dolgokkal foglalkozik. És nem is beszélek azokról az ismerőseimről, akik megelégszenek egy 20-30 éves hifitoronnyal, mert még mindig működik, vagy azokról, akiknek elég, ha egy 8-10cm-es BT-s kockahangszóróra rá tudja küldeni a Spotify stream-et, és azt mondja, tök jól szól.
    Igen, van néhány határvonal a minőségi elvárások terén. De van egy ésszerűségi határvonal is, ami felett már a sznobéria és a marketingbe vetett feltétlen hit határozza meg, hogy mit vásárolnak.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz #72042496 #42 üzenetére

    Hát azért egy autót nem igazán lehet összehasonlítani egy fejhallgatóval, vagy mondjuk olyannal sem, akinek pl. a hegymászás a hobbija. Ez egy fejhallgató. Nem ad többet, felteszed, és szól valahogy. Maradjunk ennél a hobbinál, ne keverjünk ide más dolgokat!

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz belashx #44 üzenetére

    Igen, pontosan ezért írtam az ésszerűségi határt. Ez az a pont, ahol józan paraszti ésszel el kell tudni dönteni, hogy az árkülönbözet mennyire arányos a kapott "töblettel".
    Nyilván, az 5000Ft-os Lidlis fejhallgató, és egy 100k-s között minőségben (hang) is arányos lesz a különbség. De ahogy emeli az ember a színvonalat, ez az arány átfordul, és marginális jelentőségű apróságokat kapsz többszörös, tízszeres, százszoros árért. Ez csak egy példa, a kedvencem ebből a szempontból a Patek Philippe. Ez csak egy szutyok karóra, semmit nem tud az idő mutatásán kívül, aztán mégis elkérnek érte alap hangon 5 misit. És még csak nem is pontosak, mivel mechanikusak. Az én Casio-m 50k volt, napelemes, radio control-os. Mindig pontos, és 10+ évesen még nem kellett akksit cserélni benne. Persze öltönyhöz/inghez nem nagyon passzol, de van olyan is, amelyik igen. Szóval, józanság! Az kellene!

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz CyberFriend #47 üzenetére

    ;] Értem a célzást. Igazából gyerekkorom óta szerettem volna egy Casio G-Shock-ot, és akkor mikor volt rá lehetőségem, megtetszett az, hogy napelemes, és hogy soha nem kell az időt állítgatni rajta, mert minden nap megteszi ezt maga, hajnalban. Ez jó döntés volt, így utólag. Nem sok elvárásom van egy órával szemben amúgy, de az nagyon beakadt, hogy legyen pontos. Erre háklis vagyok. Embereknél is. Nos, ez 0,4sec pontossággal dolgozik a Mainflingen-i referencia időhöz képest [link]. Ennyi kb. a szinkronizációs veszteség.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz siposz #50 üzenetére

    Az előző hozzászólásod alapján a binaurális felvételekre gondolsz. Na most azzal az a helyzet, hogy a két mikrofon miatt ez pontosan úgy működik, mint a hallás, a mikrofonok az időben eltérően beérkező hangokat akkor rögzítik (nyilván), amikor eléri őket. Ettől keletkezik a sztereó hatás, mint a fül esetén. Viszont ennek a felvételi módnak a sajátossága, hogy csak fejhallgatóval működik, hangfalas rendszeren visszahallgatva a hatás nem, vagy kevésbé érvényesül. A stúdió és egyéb élő felvételek pedig egyáltalán nem így készülnek.
    Nem összekeverendő a binaurális felvétel a sztereó mikrofonozott felvételekkel, mikor egy (mondjuk zenei) eseményt 2db, megfelelően pozicionált mikrofonnal rögzítenek. Ez már nem a hallás időbeliségi sajátosságaira épít, hanem a helyszínre (pontosabban a komplex helyszíni akusztikára) és a zenei anyagra. De ilyen felvétel meglehetősen kevés van, manapság már sok-sok mikrofonnal dolgoznak, és a rögzítésért/keverésért felelős mérnök állítja be utólag az arányokat, egyebeket.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz siposz #52 üzenetére

    Én nem mondtam, hogy nem, csak annyit, hogy a közhiedelemmel ellentétben a fejhallgató valójában nem egy sztereó eszköz. Ahogy írtam is, megannyi trükkel hozzák létre ezt a képzetet a stúdiókban, mivel egy bármilyen fejesnél fizikailag lehetetlen (érthető okokból), hogy amit jobb oldalról hallasz, abból valami is áthallatsszon a balra. Ha eleve ilyen a felvétel, akkor persze működik, de csak és kizárólag ilyen hanganyaggal. És nem vagyok benne biztos, hogy ha egy kis crossfeed-el megkínálod az audió rendszered, akkor esetleg nem lesz még jobb a hatás. Vannak erre kiváló programok, pl. a HeSuVi. Normál felvételek esetén is baromi sokat dob a térérzeten, ha megfelelően van beállítva.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

Új hozzászólás Aktív témák