Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyula84
veterán
Érdekes, amit mond Még nem is hallottam a sugárkövetésről. Amúgy most a sugárkövetést nem bírná a mostani hardver vagy nem támogatja? Kíváncsian várom a doom 4-et
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
Sonja
nagyúr
"...például, hogy nem fogunk sugárkövetést programozni az új generációban sem."
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
mephi666
nagyúr
sugárkövetés=raytracing rohadtul erőforrásigényes... nem új dologról van szó, aki 3dsmax/maya környezetben kicsit ismerős, már régen is találkozhatott vele: lényegében a teljesen realisztikus fény-árnyék hatásokról szól olyan értelemben, hogy a fényforrástól kezdve végig van követve a fény útja, beleértve a különböző anyagok/tárgyak fényre gyakorolt hatását is: pl fényáteresztés/fénytörés/fényszórás/stb... brutális hw kellene hozzá, ha folyamatosan raytracing-gel akarnánk számoltatni
#2: az igen habár: hiszem, ha látom... eddig miért nem próbáltak hasonlót kidolgozni? nem új eljárás a raytracing (rengeteg "render-időt" lehetett volna már vele spórolni eddig is)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
DeltaPower
addikt
-
Gyula84
veterán
Kösz az infokat
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy ez a 200x-os gyorsulás, még mindig másodpercekben mérhető képszámítási tempót eredményez egy dinamikus jelenetnél. Nekünk minimum 25 képkockára van szükségünk másodpercenként.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
eL Geri
őstag
Én még csináltam is egyszer az egyetemen egy c++ -ban íródott sugárkövetéses "programot", ami csak egy állóképet jelenített meg egy medencével... na az is már húzós másodpercekbe kerül legenerálni, pedig nem volt sok poligon! Mondjuk CPUn számolódott, nem célhardveren
Egyébként láttam már neten egy olyan hw-sw próbálkozást, ahol megcsináltak egy modellt, volt benne 2 audi stílusú autó, és egy szökőkút, mindet sugárkövetéssel megjelenítve és valós időbe tudott ebben a modellben mozogni a kamera. Ez maga már hatalmas eredmény volt, nagyon specifikus (borzasztó nagy párhuzamosításra képes) hw hajtotta meg és ebben a térben csak a kamera volt dinamikus, minden más állt.
-
HaaS
addikt
Vajon a következő generáció kész van az id játékaira?
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
sti10p
senior tag
Ha-ha, a Doom3 fejlesztése idején még azt is mondta hogy 4200-as videókártya bőven elég lessz a maximális részletességel való futtatáshoz... Mu-ha-ha...
XY
-
Runner_fxr
Ármester
Én elismerem John Carmack munkáját és úttörő szerepét az fps-ben, de a doom3 szerintem egy nagyon elcseszett játék lett! A quake4 egész tűrhető volt ,de az sem volt valami nagy szám! Értem én, hogy annak idején a 90-es években ők voltak az ászok, de ez manapság már nagyon nem így van. Rengeteg olyan játékot tudnék említeni ami fényévekkel jobb mint az Id játékai! A ray tracing meg brutális lesz ha lesz hozzá megfelelő hardver!
-
Fairplays
aktív tag
válasz Runner_fxr #11 üzenetére
Én úgy emlékszek, hogy nagy sikere volt a doom3-nak, és nem csak az én ismerőseim körében! De persze ember válogatja, kinek mi tetszik....
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Runner_fxr #11 üzenetére
Igazából az id technikailag volt mindig a csúcs, játékmenetben nem volt a feltétlenül első....
A Doom3 kb. mint a Far Cry inkább techdemó, még ha végigjátszható is benne egy egyéni játék. -
MCBASSTION
aktív tag
@Abu85 inkább 30-ra
am sztem Carmack úgy értette, hogy az átlagfelhasználónak még egy pár generáció múlva sem lesz olyan gépe amin raytracing-et lehetne kivitelezni 30FPS mellett. t.i. 2db 5970-es crossfire-ben már képes valós idejű (OpenCL-ben leprogramozott) raytracing-re...
5970: 4.64 TeraFLOPS-os számítási teljesítmény, szorozd be kb. 1.5-lel és simán tudsz rajta raytracingelni...
windows7sins.org
-
eL Geri
őstag
válasz Runner_fxr #11 üzenetére
Sajnos én is teljesen egyet értek veled!
Abszolút megkerülhetetlen dolgokat tett(ek) le az asztalra az fps születésének idején, de aztán mindig le voltak maradva Így vagyok most a Rage-el is, jó-jó, de a nagy átütő erőt nem fogja hozni, simán beleszürkül majd a mezőnybe. Az egyik ok talán, mert a Doom3 megalkotásánál és azóta is sajnos nagyon lassúak a srácok. Mikor belekezdenek valamibe, az még tényleg kiemelkedőnek indul, de olyannyira elhúzódik a fejlesztés, hogy megjelenítésre már elavult
Szerintem amikor még csak 3-6 ember csinálta a doom (1-2)-őt, akkor tényleg csak programoztak, ahhoz értettek, de amikor már sok 10(-100) emberes céget kellene vezetni, koordinálni, az már más tészta
-
h-yle
addikt
válasz MCBASSTION #15 üzenetére
És a RT mellett más is fut rajta? mert ugye egy játék nem csak rt-ből áll.
2db 5970 teljesítmlnye pedig kb. 2-3 év mire középkategória lesz (hacsak nem történik valami csoda) és szerintem az még mindig kevés lesz valós (tehát nem teszt, labor) alkalmazásokhoz.
Persze én totál laikus vagyok, szóval...
vhunor: Én ott hagytam abba, hogy a csávó nem tudott világítani és lőni egyszerre. Fogyatékos főhőssel nem játszom.
[ Szerkesztve ]
Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven
-
sti10p
senior tag
válasz Runner_fxr #11 üzenetére
Szerintem a D3 és Q4 is kiemelkedő alkotások voltak, a Q4 grafikailag még ma is megálja a helyét, mérföldkő az FPS-ek világában, mert igényes, jól összerakott design-t kapott és ott a játékélmény is csúcs volt szerintem, jó hosszú és többször is végigvihető amit pl. én pont a mai FPS-ekből hiányolok.
[ Szerkesztve ]
XY
-
h-yle
addikt
válasz philoxenia #20 üzenetére
De érted... rászigszallagozza a fegyverre, esetleg egyik kézben pisztoly, másikban lámpa, ne adj isten megkeresi a kib@szott főkapcsolót és felkapcsolja a világítást...
Nem kell hozzá agysebésznek lenni. Én értem a koncepciót (vagy látsz vagy lövöldözöl, mert így félelmetesebb), de attól még baromság.A pokol démonai pedig egyébként is látnak a sötétben, nekik mindegy van-e rajtad fejlámpa, így is úgy is megkóstolják az arcodat.
[ Szerkesztve ]
Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven
-
MODERÁTOR
Olyan jeleneteknél, ahol csak a kamera mozog, a téma pedig statikus, ott azért lehet trükközni. Az előzőleg kiszámolt értékeket egy fájlba el lehet menteni (final gather map), aztán a következő kameraállásnál már csak az addig nem látott részletekre eső fényt kell újra kiszámolni, ezzel jelentősen lecsökkenthető a számítási idő.
A dinamikus témájú jeleneteknél a mozgó tárgyakról visszaverődő fényeket (és keltett árnyékokat) viszont már nem lesz olyan egyszerű kiszámoltatni.[ Szerkesztve ]
Harrrr!!!!
-
#65675776
törölt tag
Carmack-nek semmi köze az FPS műfaj létrehozásához.
-
eL Geri
őstag
Hát igen, igazad van! Bár a sugárkövetésnél, ha a kamera mozog, akkor a már kiszámított felületekről is másképp érkezik a fény, szóval azért nem magától adódó dolog így sem. És ha nem számoljuk ki újra az egészet, hanem csak interpolálgatunk, akkor az már nem is igazi sugárkövetés
Jó játék lenne megjósolni, hogy lesz-e valaha sugárkövetés a (valósidejű) játékiparban és ha igen, akkor mikor (melyik évben). Majd egy pár évtized múlva elővenni ezt a dolgot, hogy hova jutott, vagy nem jutott a világ. Érdekes lenne!
-
Johnny Cage
addikt
a Doom 3 egy olcsó, kiszámítható, fapados játék volt. 20 perc után már pontosan lehetett tudni, hogy honnan, milyen szörny, melyik sarokból fog előugrani... pedig amúgy egész ügyesen beetettek az első fél órával; csak hát ha agyatlan játék, akkor ne akarja annak a látszatát kelteni, hogy okos. fél óra után úgy is kiderül a turpisság
amúgy szerintem a Half-Life volt az a játék, amelyik előre vetítette a 2000-es évek színvonalát. a Doom3 meg még mindig a 90-es évek idejétmúlt, vontatott játékstílusát szimbolizálta...
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz philoxenia #13 üzenetére
Azért szerintem a Far Cry sokkal jobban néz ki mint a Doom3, nem is beszélve a Far Cry óriási külső területeiről. Olyat előtte még sehol sem látott senki egy játékban. Ráadásul szerintem a Far Cry egy nagyon jó játék! Nekem a mai napig az egyik nagy kedvencem! Doom3 nak köze nincs a Far Cry-hoz játékélményben. Elég megnézni a fegyverek fizikáját. Doom3-ban olyan érzésem van mintha valami légpuskával puffogtatnék egy Far cry után. Persze ez az én egyéni véleményem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Johnny Cage #27 üzenetére
Half Life bizony remek játék! Az első is és a 2. is!
-
eL Geri
őstag
Ezen véleményekkel egyetértve van egy jó kis elméletem, bár valószínűleg nem csak ezen múlik a dolog:
John Carmack a nagy grafikai motor készítő AGY, legalábbis a kezdetekben az volt, a doom grafikai motorjánál olyat csinált, amit senki se gondolt, hogy lehetne. Csak akkor volt egy társa is, John Romero, aki meg pályát, játékmenetet tervezett. Együtt voltak jó csapat, csak hát szétváltak útjaik. Azóta Carmack csinálja, a szerinte korszakalkotó, grafikai motorokat + valami játékot, amivel megmutatható mit tud... aztán a többiek, köztük Romero is, megveszi és csinál rá egy már élvezhető játékot
-
mrhitoshi
veterán
Érdekes amit mondott. El gondolkodtató legalábbis.Szerintem viszont még mindig csak a 2D-s kijelzőkben gondolkodnak, pedig a realitás nem 2D-n kezdődik. Viszont ez ellen meg a mai technológia szól, mivel hát nincsen még holografika. Szóval lényegében igaza van, ha nagyon bele gondolunk. Manapság a játékok területén nincsen valami nagy áttörés.
PS4
-
sti10p
senior tag
A Far Cry grafikája valóban ámulatbaelytő volt anno, de én épp a játékélményt hiányoltam belölle: állig gölfegyverezve rohangál a supermacho egyedül a jungelben és kiírt egy fél hadsereget. Nagyon hamar unalomba fullad (szerintem is inkább egy Tech demo volt). Ezzel szemben állítom, hogy a D3-ban igenis volt fanázia és az az egyedi Mars felszíni hangulat nagyon odatett, de azt én sem mondanám, hogy nem készült már jobb nála. A HL2 dicsőségét szintén elismerem, de ez némileg más kategóriájú FPS mint mondjuk a Doom, mert abban még sok hagyományos elem öröklődött az előző részek pályatervezéséből, nem gondolkodtak olyan nagyban mint pl. a Valve. De mint Engine, nekem az ID üdvöskélye a legszimpatikusabb, annál is inkább, mert sokkal kompromisszum mentesebb mint az átlag (a Rage-hez is igen izmos vas kell majd full-ba), és nem operál olyan olcsó trükkökkel mint pl az Unreal motor, ahol az embereket még mindíg törpének érzem egy D3 motor karakter felépítéséhez képest.
XY
-
Johnny Cage
addikt
szerintem a Dead Space nagyságrendekkel jobban csinálja ugyanazt, amit a Doom csak szeretett volna. a D3 egészen addig volt horror (és ígéretes), ameddig meg nem jelentek a túlvilágról / másik dimenzióból a röpködő halálfejek meg a robot-sertések ésatöbbi. a készítők egyszerűen nem értették meg a (jó) horror hatásmechanizmusait: attól még, hogy minden sötét és minden négyzetcentiméterre árnyék vetül, meg minden sarokból jön valami morgás, nem lesz félelmetes. az egész játékmenet ugyanazt az 1-2 elcsépelt trükköt ismételgeti a végéig.. ha elcsépelt horror-trükkökkel akarnak ijesztegetni (hirtelen bömbölő hangeffektek, semmiből előugró szörnyek stb.), akkor már eleve vékony kötélen táncolnak és nagyon könnyen irritáló és kiszámítható lesz a végeredmény és nem ijesztő. ezt nagyon kifinomultan kell csinálni, ahogy a Dead Space-ben már láttuk (úgy kell jól). úgy gondolom, hogy a D3 stábjában a lelkesedés megvolt, a tapasztalat vagy a tehetség hiányzott.
-
sti10p
senior tag
válasz Johnny Cage #34 üzenetére
Az igaz, hogy a DS magasan fölötte van a D3-nak ha csak a félelem faktort nézzük, de a D3 is okozott jó pár parás estét azoknak akik igazi beleéléssel és a megfelelő körülmények között játszották (elsötételt szoba, egyedüllét). Amúgy meg ha a műfajok közti határokat feszegetjük akkor említhetném pl. a már ezer éves Eye of the beholder RPG sorozatot, amiben csak úgy hemzsegtek a fantasy-ba illő monstrák, mégis, pár óra játék utá már nem mert kimenni az ember WC-re, mert félt hogy egy bárdot lóbáló csonti ugrik a nyakába. Természetes, hogy pár dolgot ma már elég gyerekesnek tartunk a repertoárból, de elsősorban a játék egészét kell nézni és az ilyen jelenségek nem lesznek illúzió rombolóak. Amúgy meg ha nagyon szőrösködni akarna valaki, nyugodtan mondhatná a DS-re is, hogy oltári nagy baromság és semmi racionális alapja sincsen. (amúgy a DS-t én is nagyon jó játéknak tartom)
[ Szerkesztve ]
XY
-
Runner_fxr
Ármester
Pont ezt a játékot akartam említeni, épp most játszom a Dead Space 2-őt! Szinte ugyan az mint az első rész, kisebb módosításoktól eltekintve. De nem is baj, jó ez így ahogy van! Ha már félelem és fps akkor nekem a Fear is nagyon bejött! Az eslő része és 2. is nagyon állat volt! Aztán egy régebbi játék a Cold fear, az is rendkívül jó játék! De ami nálam parában elviszi a pálmát az az Amnesia! Az igaz, hogy nincs benne lövöldözés hanem van egy kis olajlámpásod helyette, de a legfélelmetesebb játék amivel valaha játszottam az biztos! Aki még nem próbálta és szereti a horrort annak ajánlom! A felsorolt játékok bármelyikének a koszos lába nyomába nem ér a Doom3 szerintem!
[ Szerkesztve ]
-
Fairplays
aktív tag
Abszolut egyet èrtek az íråsod nagy részèvel! Viszont az hogy az unreal engine gagyi, azt nem mondanàm! Ott a brother in arms hh (ami nem mai darab) nagyon szèpen muzsikàl, elèg jò rèszletessèggel-arcok, szemek megjelenìtésèt nagyon eltalàltàk benne! Szerintem, ha csak a jàtèkban megteremtett atmoszfèràt kène pontozni, akkor HL lenne az elsô, majd a DOOM ès a vègèn a Far Cry...
-
Yutani
nagyúr
Így hát szerinte a következő generációs hardverektől sem kell csodákat várni, ugyanis míg korábban érzékelhető grafikai/technológiai különbségek voltak felfedezhetőek a különböző videokártya generációk között, addig ma minden arról szól, hogy úgy optimalizálják/finomítsák a jelenlegi technológiákat, hogy minél több FPS-t, pixelt és háromszöget tudjanak kipréselni magukból az egyes gyártók termékei.
Mert a DX9 idején mi volt? Kijött az új platform, amivel igen szép megjelenítést lehetett megoldani. Ez indult 2002-ben az R300-zal és 2003-ban az NV30-cal, és 2006-ig csak DX9-es GPU-k jelentek meg (a G80-ig). Közben volt egy kis képesség javítás (PS2.0 -> PS3.0), de alapvetően az egyre nagyobb teljesítmény kihozatala volt a fő szempont. Most a DX11-gyel ugyanez a helyezet, és egyáltalán nem baj, mert a fullos megjelenítéshez kell is GPU raw power. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Fairplays #37 üzenetére
Igazából egy játék atmoszférája /grafikailag/ csak részben múlik a motoron.
A Mafia első része sokáig etalon volt nekem hangulatilag, a második is nagyon szép és elég fullon futott a demo még az én gépemen is. /1920x1080-ban/ A The Witcher is szép még mindig, sőt a tényleg régi Fable is... Sőt anno nekem a Medal of Honor első része is nagyon tetszett, pedig az az akkori gyengébb gépeken is szépen futott, ellenben nagyon jól eltalált volt a képi világ és a játszhatóság közötti összhang. Egy játék hangulata persze attól is függ, ki játszik vele, egészen más érzésekkel játszottam nyilván negyven évesen a Mafiával, mint az akkor 12 éves fiam. De Ő is élvezte és én is....Tehát mindkét korosztály megtalálta benne a maga élvezeti faktorait. /Amúgy teljesen más az ízlésünk, Neki FIFA és TDU, amikkel én gyakorlatilag nem is tudok játszani, nekem Warcraft III és Spellforce esetleg Sacred no meg Fable, Witcher amikkel meg Ő nem játszik soha....
A mai világban meg egyébként is sokkal fontosabb a skálázhatóság egy játéknál mint anno, eleve a legtöbb gém több platformos, az FPS-ek és az autós játékok mindenképp, másrészt valaha a felbontás növelésén túl legföljebb a 3D be és kikapcsolása esetleg egy-két fény-árnyék effektus volt a különbség, ma fícsörök garmadája kapcsolható ki és be a PC-k közötti különbségek miatt....
Ha egy régi játékkal ellenben túl későn találkozol, akkor bántó lehet a grafikai elmaradottság, a Diablo nekem erre a legjobb példa, kipróbáltam két-három éve, /addig valahogy kimaradt/ és egyszerűen annyira ronda volt, hogy csak azt láttam, nem tudtam élvezni a játékot... -
Fairplays
aktív tag
válasz philoxenia #39 üzenetére
Értelek én igen, én nem is grafikailag pontoztam igazán őket. Konkrétan csak 3 játék között állítottam fel sorrendet, mert ezeken kívül rengeteg jó játék van természetesen! Mafia? Vagy 3-4 szer legalább végigvittem, az egyik legélvezetesebb játék! Csak mai szemmel sajnos már elég csúnyácska sajnos a grafikája... De az a játékmenet/hangulat/valósághűség az valami elképesztő!
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Xiaomi Mi 9 - egy híján
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Szólánc.
- Horizon: Zero Dawn
- Mass Effect sorozat készül az Amazonra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest