Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    Adott egy SpaceX FCC beadvány, amelynek a visszautasításáért lobbizik az Amazon és ebben érvként azt hozzák fel, hogy egyébként a SpaceX más hatóságok döntéseit miként kritizálta. (Mintha egyébként ne lenne joga egy cégnek kommentálni egy neki kedvezőtlen hivatali döntést.)
    Ez önmagában nonszensz, mivel az égvilágon semmi köze nincs sem az adott ügy tárgyához, sem az adott hivatalhoz.
    De hogy tetézzék a hülyeséget, kiterjesztik általában a "Musk-led" cégekre is, hogy "ráadásul a Tesla is", ami már a kínos és szánalmas vergődés kategória.
    (Amúgy ez mekkora öngól már: szinte minden komment szekció tele lett a "Bezos-led" cégek ekézésével pont az Amazon agyhalott érvelésének az apropóján.)

    Valójában a következőről van szó:
    A Blue Origin sehol sincs a New Glenn fejlesztésével, amivel a Kuiper műholdakat akarták eredetileg fellőni. Ezért az Amazon kénytelen az ULA-től venni a rakétákat méregdrágán (mivel azok nem újrahasznosíthatóak). Csakhogy az ULA kiárusította a jelenlegi kapacitását, az új generációs rakétáikhoz meg a Blue Origin által fejlesztett hajtóművet használnák, de azzal is brutál le van maradva a BO.
    Tehát egyszerűen nincs rakéta, amivel fel tudnák lőni a Kuiper műholdakat és még pár évig nem is lesz.
    Ezalatt a SpaceX szépen kiépíti a globális szolgáltatását és ha megkapja az engedélyt további 30 ezer műhold fellövésére és jövőre már 600-asával viszi fel őket a Starshippel, akkor a Kuiper-t nyugodtan kaszálhatják is, mert képtelenség lesz ekkora előnyt bármikor is behozni
    Ezért kénytelen az Amazon az utolsó szalmaszálba is belekapaszkodni, hogy ott lassítsák a SpaceX-et, ahol tudják, mert így legalább a matematikai esélye megmarad, hogy legalább pár száz műholdig eljussanak és akkor talán a döntéshozók nem írják le a projektet, mert már túl sok pénzük lesz benne.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz RedyAu #17 üzenetére

    Egy SpaceX méretű gigavállalkozásnak nyilván voltak, vannak és lesznek is nézeteltérései a hatóságokkal, de ezekből bármiféle hatóság ellenes tendenciát levezetni zugügyvéd szint. Mint amikor egy vállóperben életveszélyes közúti vadállatnak állítják be a másik felet, mert hogy élete során már kétszer kapott parkolási bírságot.
    Hogy egyébként Musk más vállalkozásaival mi van, az teljesen irreleváns, mert ugye egy SpaceX beadvány elbírálásáról van szó és nem Musk karakteréről.

    Az minden esetre érdekes, hogy amikor az FCC további adatokat kért a Kuiper projekt engedélyezési eljárása során, arra az Amazon 400 napja nem reagált, de a SpaceX beadványát követő 4 napon belül már panaszt nyújtottak be. Továbbá egyetlen találkozót sem kértek az FCC-től, hogy a saját projektjükkel kapcsolatos kérdéseket tisztázzák, de már 15 alkalommal szerveztek személyes találkozót, hogy a SpaceX beadványa ellen kampányoljanak.

Új hozzászólás Aktív témák