Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • icemad

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz PDA_FAN #26 üzenetére

    A technológia is megbukott valamilyen szinten, mert nem terjedt el globálisan. Főleg nem a járműveknél.
    Más kérdés, hogy pl gyárakban mai napig használják önjáró robotokhoz. Külön érdekesség, hogy az aksit is robotok cserélik.

    Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz PDA_FAN #36 üzenetére

    "Az akkucsere költségét miért kell belekalkulálni? Oké, hogy a 12 évvel ezelőtti Nissan Leaf-ek akkuja jócskán degradálódott, de például a 2018-as 40 kWh-s Leaf-eknél ez a degradáció csak 4-5%."

    Miért nem?

    Nyilvánvaló, hogy egyszer az akkumulátor beadja a kulcsot. A cserére érdemes tartalékot képezni.
    A belsőégésű motorral szerelt autók esetében is hasonló a helyzet. A beüt egy nagyobb javítás, legyen fedezete.

    Az első TESLA akkupakk csere 24-25 ezer euróba fájt a tulajdonosának, Németországban.

    (#35) Hannibhál: "valamiért mégsem szinte csak ilyen buszok járnak, még városokban sem, nem beszélve arrol, hogy ahol ilyenek vannak, ott is fontolgatják, hogy vissza állnak dízelre,...."

    Álljunk meg egy percre, gondolkodni. A buszok kötött útvonalakon járnak. Ezt figyelembe véve, felső áramszedős elektromos busz a korrekt megoldás. Trolibusznak hívják és Szegeden meg lehet tekinteni és kipróbálni.

    "nyáron klímával, télen fűtéssel közel sem olyan a hatásfoka"

    Nem a hatásfokkal van gond, hanem a kapacitással. Amúgy 100 évvel ezelőtt sokkal rosszabb akkumulátorokat tudtak gyártani.

    De én nem a buszozásról írtam, hanem a személyautókról. Ide keverheted a buszokat, de nem érdemes. Nem azonos a jármű felhasználási területe. Talán érthetőbb. Én csak az 1-7 személyes minibuszokról írtam. :C

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák