Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VR6-Fan

    veterán

    válasz robi0604 #6 üzenetére

    amúgy 200 biztos hogy nem lehet túl gyors az már forma1 kategoria

    460/660 golf 400 méteren 10sec(+) megy és 216 környéke a vége, ergo súlyban és teljesítménybe is nagyábból egyenlőek([link],[link])

    amúgy lehet hogy az elsőben írtad de nem emlészem, de mennyibe került ez a nap :B ?



    [Szerkesztve]

    "Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

  • Wickey

    csendes tag

    válasz robi0604 #5 üzenetére

    Hát....
    1. Ha már hazudik valaki, akkor ésszel tegye
    2. Nem árt egy kis egészséges kritikai szemlélet, ha valakitől hallasz valamit, főleg ha nem csak elsőre hangzik baromságnak.

    Így hirtelen google:
    KOENIG twin-turbo EVOLUTION
    735KW / 1000 PS / 940 NM
    0-100 km/h 3,4 sec.
    0-200 km/h 9,8 sec.
    standing 1/4 mile 10 sec.
    top speed 370 km/h


    Ez itt fentebb azért nagyságrendekkel komolyabb verda a 450 lovas épített ''versenygépnél'', nemde? Mégis kell ennek is 9.8 sec a 200hoz.

    A 0-100km/h 5.7sec az kicsit sok, de hihető egy 450 lóerős autótól. A 0-100mph-ra egy 8-9 másodperces értéket még elképzelhetőnek tartok, ha a súlya nem haladja meg az 1100-1200 kg-ot.
    A gyorsuláshoz exponenciális teljesítmény igény kell. Íme egy kis 0-100 táblázat 1990 körüli ötös BMW-re alapozva (van abból elég szépen elégsokfajta teljesítményű, és kábé azonos súlyú, a külöbséget a motor, és azok segédberendezései extra súlya adják ki):

    518i 1360kg 115LE 12.4sec
    520i 1540kg 147LE 9.8sec
    525i 1575kg 185LE 9.2sec
    530i 1565kg 218LE 7.7sec
    M5 1735kg 310LE 6.5sec (0-100mph: 14.4sec)

    Azt azért szögezzük le, hogy a bömbik ólomnehezek egy épített versenyautóhoz képest. Minden tíz kiló amit letudnak faragni, látható és mérhető javulást hoz.

    Személy szerint én két autót építek most, mindkettőt Alfa Romeo Alfetta gtv6 alapra. Az egyik egy nagy, és nehéz grantourismo lesz, 3.0 24V, klíma, zene, 18''-os felni, satöbbi.
    A másik széria 2.5 12V lesz, de kicsontozva, kárpitok, fölösleges motortéri sallangok nélkül, ahol csak lehet műanyag karosszériaelemekkel, plexi oldalüvegekkel, 15''-os gyári magnézium felnikkel, satöbbi. Gyanítom hogy a 160 lovas kicsontozott, rövid sperres váltós kis kacat komolyabbat fog menni mint a 220 lovas 3literes hosszú sperres váltós GT.

    There is no replacement for displacement

  • Wickey

    csendes tag

    válasz robi0604 #17 üzenetére

    Hát az se holnap lesz hogy elkészüljön a két digó...
    Egész egyszerűen nem találok olyan lakatost, aki jól dolgozik, és rá is érne.

    Ja, találtam valamit: http://www.myvideo.de/watch/290378

    nézd meg :-)

    Korrektül megy... viszont neki is kell vagy 14-15 másodperc a 0-200ra. Az az 5.7 az mégiscsak 0-100 kell hogy legyen, még 0-160-ra is igen combos lenne egy olyan autó ami 6 alatt gyorsul...

    Amúgy elvileg puszta fizika, papíron ki lehet számolni, hogy 450 lóerő mekkora súlyt képes 5.7 másodperc alatt 200km/h-ra gyorsítani.

    Na lássuk, mostmár izgat engem is:
    450 LE, az 330kW
    5.7sec alatt W = J*t = 330KW * 5.7s = 1886 kJ energia.
    5.7 sec után a bódénak 1886kJ kinetikus energiája lehet.
    A képlet E = 1/2 * m*v''2.
    Ebből megvan az energia, amit a motor előállít (1886000J), a sebesség (200km/h = 55.5 m/s), keressük a tömeget: m = 2*E/v^2 = 3772000/(55.5*55.5) = 1220kg....

    Hoppárézi... az az autó MAXIMUM 1220kg lehet a fizika törvényei alapján. Eközben ÁTLAGOSAN 0.993 g-vel gyorsul 0ról 55.5m/sec-re 5.7sec alatt...

    Namost
    1. Az autó nem folyamatosan 450 lóerőt ad le, hanem jó ha átlagosan 380-400at ugyebár, mert nem a teljesítménymaximumhoz tartozó állandó fordulatszámon gyorsul, hanem teszem azt 5-8ezer RPM között dolgozik a motor.
    2. Az elején a gumik slipje miatt nem érhető el a maximális gyorsulás, utána pedig a sebességváltó áttétele behatárolja az elérhető gyorsulást.
    3. Nem számoltunk veszteségekkel, mint légellenállás, satöbbi

    Vegyünk egy másik verdát, pl. az 1210 kilós gtv-met, 115kW-os motorral, 8.3sec-es 0-100-ra gyorsulással. A fenti matekot eljátszva:
    8.3 sec alatt az autó le tud adni csúcsteljesítménnyel számolva 955kJ-t.
    A 100km/h az 27.77 m/sec
    mmax = 1910000 / 27.77 / 27.77 = 2476kg. Több mint duplája az autó valós súlyának.
    Vagy itt van az 1350 kilós 85kW-os dízel 156osom, 10.3sec alatt van 100on
    10.3 alatt 875kJ
    mmax = 2270 kg, ez már kevesebb, mint fele, de dízelmotorral, ami vagy számít vagy nem... ezek szerint igen, amit alátámaszt az is, hogy napi használatban is sokkal jobban gyorsulnak érzetre a dízelek.

    Ha hirtelen előkotrok egy Lancer EVO VIII-at, ami
    1. 260 LE, 1470kg, és 6.1 alatt van elvileg 100-on, akkor mmax = 3024kg
    2. 400 LE, 1410kg, és 3.5 alatt van elvileg 100-on, akkor mmax = 2669kg.

    Hát... ezek szerint csak akkor gyorsul egy 450 lóerős autó 200-ra 5.7 sec alatt, ha a súlya 500-550 kg körül van.
    Ennyire lecsökkenteni a súlyát meg szerintem lehetetlen, arról nem is beszélve hogy egy ilyen könnyű autó tapadás híjján viszont meg elindulni nem tudna.

    Szóval tudja a retkesrépa.

    Az én véleményem továbbra is az, hogy hazudik, méghozzá eszetlenül. A fizika éppen nem bizonyítja (lásd fennt, légüres térben, 100%-os tapadási viszonyok között, hajtáslánci veszteség nélkül elvileg egy 1220 kilós autó fel tud gyorsulni 5.7 alatt 200ra), de csak ÉPPEN nem.... :DD

    0-200ra akkor gyorsul 5.7 sec alatt, ha lelöki a szakadékba. (Lásd fenn: 5.7 alatt 200ra, az 0.993g-s gyorsulás :-P)

    There is no replacement for displacement

Új hozzászólás Aktív témák