Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Wickey

    csendes tag

    válasz robi0604 #17 üzenetére

    Hát az se holnap lesz hogy elkészüljön a két digó...
    Egész egyszerűen nem találok olyan lakatost, aki jól dolgozik, és rá is érne.

    Ja, találtam valamit: http://www.myvideo.de/watch/290378

    nézd meg :-)

    Korrektül megy... viszont neki is kell vagy 14-15 másodperc a 0-200ra. Az az 5.7 az mégiscsak 0-100 kell hogy legyen, még 0-160-ra is igen combos lenne egy olyan autó ami 6 alatt gyorsul...

    Amúgy elvileg puszta fizika, papíron ki lehet számolni, hogy 450 lóerő mekkora súlyt képes 5.7 másodperc alatt 200km/h-ra gyorsítani.

    Na lássuk, mostmár izgat engem is:
    450 LE, az 330kW
    5.7sec alatt W = J*t = 330KW * 5.7s = 1886 kJ energia.
    5.7 sec után a bódénak 1886kJ kinetikus energiája lehet.
    A képlet E = 1/2 * m*v''2.
    Ebből megvan az energia, amit a motor előállít (1886000J), a sebesség (200km/h = 55.5 m/s), keressük a tömeget: m = 2*E/v^2 = 3772000/(55.5*55.5) = 1220kg....

    Hoppárézi... az az autó MAXIMUM 1220kg lehet a fizika törvényei alapján. Eközben ÁTLAGOSAN 0.993 g-vel gyorsul 0ról 55.5m/sec-re 5.7sec alatt...

    Namost
    1. Az autó nem folyamatosan 450 lóerőt ad le, hanem jó ha átlagosan 380-400at ugyebár, mert nem a teljesítménymaximumhoz tartozó állandó fordulatszámon gyorsul, hanem teszem azt 5-8ezer RPM között dolgozik a motor.
    2. Az elején a gumik slipje miatt nem érhető el a maximális gyorsulás, utána pedig a sebességváltó áttétele behatárolja az elérhető gyorsulást.
    3. Nem számoltunk veszteségekkel, mint légellenállás, satöbbi

    Vegyünk egy másik verdát, pl. az 1210 kilós gtv-met, 115kW-os motorral, 8.3sec-es 0-100-ra gyorsulással. A fenti matekot eljátszva:
    8.3 sec alatt az autó le tud adni csúcsteljesítménnyel számolva 955kJ-t.
    A 100km/h az 27.77 m/sec
    mmax = 1910000 / 27.77 / 27.77 = 2476kg. Több mint duplája az autó valós súlyának.
    Vagy itt van az 1350 kilós 85kW-os dízel 156osom, 10.3sec alatt van 100on
    10.3 alatt 875kJ
    mmax = 2270 kg, ez már kevesebb, mint fele, de dízelmotorral, ami vagy számít vagy nem... ezek szerint igen, amit alátámaszt az is, hogy napi használatban is sokkal jobban gyorsulnak érzetre a dízelek.

    Ha hirtelen előkotrok egy Lancer EVO VIII-at, ami
    1. 260 LE, 1470kg, és 6.1 alatt van elvileg 100-on, akkor mmax = 3024kg
    2. 400 LE, 1410kg, és 3.5 alatt van elvileg 100-on, akkor mmax = 2669kg.

    Hát... ezek szerint csak akkor gyorsul egy 450 lóerős autó 200-ra 5.7 sec alatt, ha a súlya 500-550 kg körül van.
    Ennyire lecsökkenteni a súlyát meg szerintem lehetetlen, arról nem is beszélve hogy egy ilyen könnyű autó tapadás híjján viszont meg elindulni nem tudna.

    Szóval tudja a retkesrépa.

    Az én véleményem továbbra is az, hogy hazudik, méghozzá eszetlenül. A fizika éppen nem bizonyítja (lásd fennt, légüres térben, 100%-os tapadási viszonyok között, hajtáslánci veszteség nélkül elvileg egy 1220 kilós autó fel tud gyorsulni 5.7 alatt 200ra), de csak ÉPPEN nem.... :DD

    0-200ra akkor gyorsul 5.7 sec alatt, ha lelöki a szakadékba. (Lásd fenn: 5.7 alatt 200ra, az 0.993g-s gyorsulás :-P)

    There is no replacement for displacement

Új hozzászólás Aktív témák