Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hot-Dog

    csendes tag

    válasz ollie #89 üzenetére

    Amikor az Intelnél megtervezték a 80386-ot, akkor tényleg nagyot alkottak. Sajnos a processzor köré épített alaplapokat bekorlátozta a visszafelé való kompatibilitás örökös problémája. Ezért nem is csak az operációs rendszeren, de már a memória kontrollereknél eldőlt, hogy mennyi fizikai memóriát tudnak kezelni.

    Egyedi alaplapon és teljesen egyedi OS-el (pl. Nemzetközi Űrállomás) már 386-osból is lehetett jóval 4 GB feletti memória méretet és több (pl. 16) processzort együtt kezelni, még ha nem is ilyen szorosan (egy chipbe szorítva :) ).

    A 64 bites OS-eknél ugyan ezt tették a régi fejlesztések megőrzése érdekében. Ma a 2 a 64.-en örült nagynak hangzik, de egyszer, talán nem is olyan soká (Moore szabály) születik egy cikk ennek a korlátairól is.

    A 2GB-os korlát először a 32 bites Windows Server-eknél jelentkezett, mint probléma. Egy Oracle adatbázis kezelő összes memória foglalása ez alatt (más USER processzek is futnak) kellett, hogy legyen ahhoz, hogy ne lapozódjon ki, ami lehetetlenné teszi a beépített optimalizáció hatékony használatát.
    Manapság ugyan ezzel a problémával már a komolyabb játékok is találkoznak. Általában ezek is maguk kezelik a betöltött textúrákat, 3D modelleket, melyek csak egy része tölthető be a videókártya memóriájába. Ha a játék alatt el kezd swap-elni a Windows, oda a real time élmény, esetleg a LAN party barátunk pont e miatt lő szitává.

Új hozzászólás Aktív témák