Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ixion77

    őstag

    válasz bambano #101 üzenetére

    Általában egyetértek a hozzászólásaiddal mert racionálisak, és GDPR ügyben is az internet szolgáltató dolgozói szemszögedből igazad is van. Ugyanakkor továbbra is úgy vélem hogy a jelenlegi formájában a törvény több problémát okoz a KKV szektorban mint amennyit megold. Főleg az IT-n kívüli részében (=túlnyomó többség).
    Példának okáért gumis ismerősöm, két fős cég, tárolja az ügyfelei gumijait ergo kénytelen tárolni hogy melyik melyik autóhoz és személyhez tartozik, és az szükség esetén hogy érhető el. 30 éve megy a vállalkozás, soha senkinek sem volt kifogása az ellen hogy fel van jegyezve a neve, autója rendszáma és telefonszáma. Fizikai munkát végeznek napi 8 órában, az IT annyira érdekli őket amennyire a centirozó gép működéséhez ismerni kénytelenek.
    Most te azt sugallod, hogy ők "magatartási kódexet" kell kidolgozzanak, területet szakmailag képviselő testületet alapítsanak, stb... Tanulják ki a GDPR-t, vagy keressenek és fizessenek meg szakértőket. Tehát költsenek rengeteg időt és energiát valós termelő munka helyett azzal hogy megoldjanak egy kvázi nem létező problémát. Miért tennék? Milyen valódi előnyt hoz ez nekik, vagy akár az ügyfeleiknek? Az ő életükbe még az 1-es pontod is jóval több mint ami indokolható. A GDPR nem fogja "javítani a vállalat működését" vagy "javítani a hatákonyságot", sem pedig nem lesz tőle "versenyképesebb". Csupán kapott plusz egy újabb céltáblát a hátára amire lőhet a konkurencia/hivatal.

    Sokszor úgy tűnik, mintha a törvényalkotóknak gőze sem lenne arról hogy hogy élnek azok, akiket a törvényeikkel szabályozni akarnak, mi a realitás a saját szűk buborékjukon kívül.
    GDPR esetében szerintem be kellett volna azt korlátozni úgy, hogy csak azokra az esetekre vonatkozzon, ahol a haszna és a nem használatból eredő kockázat jelentősen meghaladja az költségét.

    "Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

Új hozzászólás Aktív témák