Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Mondjuk meg kéne nézem az egészet, vagy elolvasni valahol a doksijukat, ami elmagyarázza, de ez már régen rossznak néz így ki, hogy vagy egy Streaming kategória. Eleve pl. Netflix-en is van SDR és HDR is, de ráadásul gyakorlatilag ugyan azt a formátumot használják, mint a lemezes lejátszók, így abszolút mindegy honnan jön az az anyag (ha hibátlanul jut el a helyére), ha olyasmikről beszélnek, hogy színhelyesség (hacsak nincs valami idióta bug a szoftverben, amitől hibásan kezel egyes bemeneteket, pl. szimplán szarul működik a beépített lejátszó, stb).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Sinesol #10 üzenetére

    A magas bitrátás lemezen is lesz olyan jelenet, ami halál zajos, mert már eleve olyan volt a nyersanyag, vagy valami okból szénnézúztűk az utómunkával (vagy direkt tettek digitális zajt is a képre, stb) és minimalista tömörítés mellett is lesz tű éles, gyakorlatilag hibátlanul kinéző jelenet (nem csak rajzos animáció).

    Ennek semmi köze a TV-hez, mikor korrektségről/helyességről beszélünk. Annak azt kell megjelenítenie, amit kap (ha egy blokkos/zajos szemetet, akkor pont azt).
    Szóval itt legfeljebb talán annyit tudsz pontozni, hogy beépített zajszűrő X fokozaton egy bizonyos elb@szott tömörítésű jeleneten épp hogy dolgozott.
    Vagyis ennek még lenne is némi értelme, de nézd meg pontosan miket is pontoztak Streaming kategória alatt: ugyan úgy kontrasztot, színhelyességet, stb. -> Ezeknek abszolút semmi köze ahhoz, hogy milyen közegen át kapod a végén a dekódolt képet (net, lemez, koax kábel, HDMI kábel, műhold, stb). Legfeljebb is belemagyarázható, hogy ha teletolja a kodek zajjal a fekete közeli árnyalatot, amit a zajszűrő elmaszatol, akkor egyik TV-n világosabb, míg másik TV-n sötétebb szürkét látsz, aztán ezt szépen lepontozod, hogy jobb a kontraszt az LCD-n, mert az bebuktatta a feketébe a zajt, az OLED pedig megjelenített valami világosabb szürkét fekete helyett. Ad ez így bármi releváns mércét, vagy totál random hülyeség?

    Amúgy hasonlítgattam már össze UHD HDR filmet Blu-Ray és Netflix közt, nincs őrült nagy különbség. Egymás mellé kéne tenni két egyforma TV-t, vagy rá kel koncentrálni és keresgetni (eleve kiszúrni egy prblmás jelenetet, aztán külön vizsgálgatni). Elsősorban nem is erre voltam kíváncsi, hanem így tudtam összevetni ugyan azt a jelenetet HDR10 és DV12 formátumok közt (erre voltam kíváncsi, hogy ránézésre egyformák-e, és amúgy ez is teljesült).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Akula #20 üzenetére

    Valamikor kb. 5 éve, az indulást követő 2-3 évben (mikor még nem OLED-ek, hanem PDP-k nyertek az LCD-k ellen) még jó volt ez az összejövetel, értelmes meghívott előadók csináltak hasznos dolgokat és normálisan volt kialakítva az egész "verseny" elem is a lehetőségekhez mérten (de nem volt túllihegve ez a pontrendszeresdi). Azt utóbbi néhány évben viszont már abszolút nem érdekelt, most sem tervezem megnézni. Az utolsó epizód, amit láttam, az már rég csak valami szórakoztató előadás volt.

    (#21) - Ez még megválaszolható, mert ezt úgy kell tekintetni, mint egy "döntő", pl. azért sem panaszkodsz, hogy a Kukoricahegyi diszkó vizespóló verseny udvarhölgye nincs kint a nemzetközi szépségversenyen, mert már a faluban sem ő nyert, mikor véletlenül leöntötte magát egy korsó sörrel (pedig lehet, hogy a japánoknak jobban bejött volna).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Zoltn #23 üzenetére

    LG 55C8
    De idézem magam: "nincs őrült nagy különbség", avagy nem ég és föld, nem két külön világ, nem olyan mint pl. SD és FHD TV adás közt, nem olyan mint DVD és DB lemez közt. Nagyjából egy súlycsoportban vannak.

    Még megjegyzem akkor azt is, hogy óvatosan kell hasonlítgatni, mert Netflix-en nem minden 4k/UHD, ami HDR, van ami max 2k/FHD felbontás, miközben HDR10/DV12 (lemezből ilyet nem nagyon találsz, a 2k master is gyárilag nagyítva van 4k-ra, ha nem natív >=4k). Illetve automatikusan skálázza magát lefelé, ha nem stabil vagy szűkös a sávszél (főleg ha WiFi-n lóg a TV, vagy nincs traffic shaping otthon és más is használja a netet).

    De ahogy a lemezek sem, a Netflix tartalmak sem egyformák. Láttam már ott fenn gagyi minőségben olyat, ami lemezről nagyon szépen néz ki (mondjuk az egy ideiglenesen elérhető sorozat volt FHD-ban, amit UHD BD-n is kiadtak). De van olyan is, ami kvázi tökéletes, nyugodtan nézhető onnan még akár úgy is, ha elérhető lemezen is.

    Pl.: a Black Mirror-t is ott nézem, vannak látványos részek és szépek. Tekerj bele pl. a Metalhead epizódba, ami egész jó TV tesztanyag is (olyasmi, mint a Sin City) és ha jól rémlik az Annihilation film is nagyon jó minőségben van meg nekik (és jó is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák