Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Őszintén szólva teljesen értetlenül állok a cikkíró lelkesedése előtt.
A Flash grafika terén ott tart, ahol a PC-k a kilencvenes évek elején tartottak. Az majdnem húsz éve volt. Nagyon-nagyon régen. Most tényleg annak kell örülni, hogy a pixeleket egyenként meg lehet címezni?... Mióta vannak pixelek, ez kb. azóta így van, helló, hatvanas évek.
A hardveres videógyorsítás szinte teljes hiánya egyszerre röhejes és abszolút érthetetlen. Azt a döntést meg, hogy a pixelbender GLSL-jét szoftveresen számolják... hát, komolyan, összesen annyit tudok mondani rá, hogy nekem is küldjenek abból, amit szívnak, mert nagyon ütős anyag lehet
Azt meg ezek után már említeni is alig érdemes, hogy a linuxos portot egy jobb képességű csimpánz is sikeresebben gondozná, mint a jelenlegi adobe-os ember, akinek leginkább csak nem sikerül implementálnia a dolgokat, Linuxon jelenleg sincs semmilyen HW-s gyorsítás, videóra se. Azt meg szint magától értetődő, hogy az olyan teljesen felesleges és abszolút egzotikus igények, mint a többszálú futás meg a 64 bites mód támogatása, csak néhány elszállt kockának jut eszébe, az Adobe-nál senkinek sem.Ezek után szerintem elég nyilvánvaló, hogy minél előbb kipusztul a Flash, annál jobb az egész világnak.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
Jé , tényleg, a 10.2 bétában már ott van, ami tulajdonképpen nagy előrelépés ahhoz képest, hogy egy éve még ott tartott, hogy ez konkrétan lehetetlen
Mondjuk a VDPAU a VA-API helyett azért elég izé választás, de hát úgy látszik, tényleg csak ennyire telik...DRM is theft
-
dabadab
titán
"Linux currently lacks a developed standard API that supports H.264 hardware video decoding"
Igen, ezt én is olvastam, csak az volt a vicces, hogy akkor, amikor ezt írta, már jó ideje futott az ionos, linuxos HTPC-imen a full HW-gyorsított h.264 lejátszás (magába az mplayerbe 2008 végén került bele, de az XBMC-be is ott volt már 2009 nyarán), illetve már azelőtt egy évvel ott volt mind a tökszabványos VA-API, mind a nvidia háziszabványa, a VDPAU.
Ezért voltam olyan bátor inkompetensnek nevezni a t. fejlesztőt.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Javareszt nem a flash hibaztathato, hanem 90%-ban a fejleszto."
Szerintem ez nagyon optimista becslés. Persze, egy gyenge fejlesztő simán képes a szükségesnél egy nagyságrenddel több CPU-időt zabáló flasht készíteni, viszont a maradék két-három nagyságrendnyi lassulás a flash hibája. Nézd csak meg a linkelt Andre Michelle cuccokat, azok is eszik a processzort szépen, pedig ő a jelek szerint képben van.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Elmondom neked, hogy talán már nem emlékszel de C64-re is készültek alkalmazások/játékok, és nem szaggattak."
Talán már nem emlékszel, de ami tényleg durva volt, az tudott szaggatni, időnként nagyon durván (Freescape játékok (Driller, Castle Master, stb) bőven 1 fps alatt tudtak teljesíteni, ahogy a Fighter Bomber is, de akár hozhatnám a Commandot, ami tele volt spritebugokkal, mert időnként kifutottak a nyolc sprite-os határból, a Last Ninjáknak is évekbe telt, mire kirajzolták egy pályát, stb).
"Mostanában egy flash "fejlesztő" megkap egy gépet, és szarik a terhelésre, optimalizálásra, a platform gyengeségeire"
Én játszottam flash fejlesztéssel, megpróbáltam optimalizálni, utánaolvastam, minden - aztán mégis katasztófális volt a teljesítménye. Persze, biztos vannak egy csomóan, akik még annál is rosszabb teljesítményt tudtak volna kicsiholni belőle, de ez nem változtat azon, hogy szarból nem lehet várat építeni.
(#95) nyogo83: "Nemtudom, lehet csak nekem trivialis hogy pl egy bongeszoben/playerben futo ilyen osszetett webes alkalmazastol/jatektol/stb ne varjam el ugyanazt az eroforrasigenyt mint egy sima desktop alkalmazastol."
Nekem egyáltalán nem triviális. Nézd meg pl. a Minecraftet: böngésző, Java, baromi messze van ettől a Flash.
(#94) doc: "teny hogy az AS3 nem egy agyonbonyolitott nyelv, de rengeteg, ennyire vagy meg konnyebben tanulhato nyelv letezik amik nagyon jol hasznalhatoak jatekfejlesztesre"
Nem a nyelv a lényeges (van pl Haxe-hez is flash backend), hanem a VM, az az, ami nagyon rossz.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Valószínűleg a framelimiter lesz a hibás, alapból ki van kapcsolva (esc-kel jön elő a menü). Bekapcsolt limiterrel (kb 100 fps-sel), far viewing distance-nél nálam az X2 250-en 800 MHz-en kb az egyik magon 50%-os terhelést csinált. Meg mondjuk valószínűleg a kód sincs agyonoptimalizálva, ez inkább amolyan proof of concept, pre-alpha állapota a kódnak - és még így is bőven ver bármit, amit flashben láttam.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Felmerült a Flash alkalmazások teljesítménye és CPU-zabálása. Ezzel kapcsolatban én osztom többek véleményét, akik ezt leginkább a hanyag és képzetlen fejlesztők számlájára írják."
Valami azt súgja, hogy itt nem az Adobe fejlesztőire gondolsz, pedig az a helyzet, hogy ha lenne normális grafikus gyorsítás a flashben, akkor vidáman vinné azokat a lehetetlenül elrontott dolgokat is, amik most megizzasztanak bármit.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"a pixel ráció-t és a kép-rációt meg sem érti"
Hat ebben nincs tul sok racio
Egyebkent meg a youtube video full screenen szanalmasan szaggat, mivel - legalabbis Linux alatt - a YUV-RGB konverziot is szoftverbol szamolja. Amit linkeltel, azt meg nem tudom hova tenni, ott HW gyorsitott UI van, ott a CPU-t az azon futo kis flash terheli osszesen kb.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...