Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
Bár egyik oldalról tényleg van mit szabályozni és a használóknak tanulni, de a másik oldalról viszont nagyon nyomatva van a hiszti is.
"aztán miért? vagy te inkább megvárod amíg egy civil vagy tűzoltó gép lezuhan a parasztja miatt?"
Mégis hogyan? Levegő-levegő rakétákat indít, vagy megsorozza gépágyúval?
Ezek a hajtóművek úgy vannak tervezve, hogyha madárral ütköznek, simán bedarálják őket és üzemeljenek tovább."A problémát az okozza, hogy amikor észlelik a drónokat, akkor biztonsági okokból a repülőket és helikoptereket vissza kell hívni"
Ez kis túlzással olyan, hogy "van egy személyautó a nyolcsávos autópályán, hívjuk vissza a tűzoltóautót!"
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"Egy madár jó esetben csont, hús és toll, míg egy drón általában fémből van.."
A 3/4/6/8 db 2-5 cm átmérőjű motor, a vezetékek és az összeszereléshez használt apró csavarok vannak fémből, a lítium-polimer akku (fólia-tokozású, a súlycsökkentésért) még tartalmaz lítiumon kívül egy kis fémet, és a nyáklapok és IC-k pedig nyomokban fémet is tartalmaznak. A váz, a propellerek mind műanyagból, üvegszálból vagy szénszálból vannak.
Stauffenberg: "Az arroganciából meg vegyünk vissza"
Szerintem ez mindkét oldalra vonatkozik.
"Szóval egyáltalán nem veszélytelen repterek közelében drónokat reptetni."
A komolyabb vezérlők alapból no-fly-zone-ként tartalmazzák gps-koordináták alapján a reptereket. Lehetne ezt is kiterjeszteni ad-hoc zónákkal, mivel most nem statikus helyekről (mint repterekről) van szó, hanem normál esetben tiltás alá nem eső területekről. Kéne valami iparági szabvány rá. Csak kissé fragmentált a piac, a kínaiakat meg leginkább az eladás érdekli, nem a szabályozás.
Vagy legrosszabb esetben egy kis irányított jamming a 2.4 GHz sávban, egy komolyabb gép a jel elvesztésekor automatikusan visszatér a kiindulási pontjára; egy nem-komolyabb meg lepottyan, ez esetben az is problem solved.Blackrulz: "azért ennyire ferdíteni nem kéne."
Nem ferdítés, ez tényleg tervezési kritérium. Most sajnos nem találom azt, ahol részletesebben beszélnek róla (pl. azt is megemlítik, hogy Afrika fölött még több ezer m magasan is láttak már kondorkeselyűt, tehát azzal is tervezni kell), de itt egy pár másik: [link] [link]
"egy drón bedarálása ha nem lezuhanást okoz, akkor is az akár csak esetleges sérülések miatt is le kell szerelni, át kell nézni, és tuti cserés lesz valami, mert a "jó az még" nem fér bele az üzemszerű repülésbe."
Igen, így van. Mármint feltéve, hogy pont eltalálja (egy nem túl gyorsan repülő helikopterrel szerintem azért elég jó eséllyel kerüli messzire el); de ettől még nem lesz instant katasztrófa, mint ahogy az egyből jönni szokott a fórumokban.
Dajkopali: "nem egész olyan"
Oké, akkor ez esetben egy komoly, nagy drónt reptetett egy full kretén (ha tényleg 3-4 láb, akkorát nem is gyártanak, csak sk készíteni és darabokból összelegózni lehet). Full kretének sajnos mindenütt vannak és miattuk szív a többi 99% normális felhasználó.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
it Ha egy vészhelyzeti szituációban jelennek meg amatőr kisrepülők, az komoly problémákat okozhat.
- Futás, futópályák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Macska topik
- Ukrajnai háború
- PlayStation 5
- Steam Deck
- További aktív témák...