Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ildikó5

    csendes tag

    Korlátlan jog-e az egyoldalú szerződésmódosítás joga?
    Avagy: ki dönti el, mi minősül lényeges feltételnek

    „Panaszát nem áll módunkban elfogadni, mivel az Ön által elfogadott Általános szerződési Feltételek 7. 8 fejezete kimondja, hogy a Szolgáltató jogosult a szerződés egyoldalú módosítására. A 2007. január 05-e előtt kötött havidíjas Internet szolgáltatás 7 hónapos hűségnyilatkozattal 2007. augusztus 05-én központilag törlésre kerül, illetve szerződését meghosszabbíthatja havi 1800 perc ingyen internetezési lehetőséggel.” Ezt a választ kaptam a TELE2 Ügyfélszolgálatától (Telefon@tele2.com) többedik reklamációmra, anélkül, hogy érdemi magyarázatot kaptam volna arra, amit előzőleg többször is megfogalmaztam ismételt panaszaimban.

    Miről is van szó?
    2006 novemberében szerződést kötöttem a TELE2-vel dial-up internetszolgáltatásra, azzal, hogy 1990 Ft/hó díjfizetés ellenében korlátlanmodemes internethasználatot biztosítanak részemre 7 hónapon keresztül, és hogyha a hatodik hónap vége előtt nem mondom le a szolgáltatást, további 5 hónapon át, majd (a 7 plussz 5 hónap, azaz egy év leteltével) a szerződés határozatlan idejűvé változik. Minthogy eszem ágában sincs ezt a szerződést a hatodik hónap vége előtt felmondani, vagyis nem kívánok élni elállási jogommal, természetesen úgy értelmezem a szerződést, hogy az – mindkét fél részére – tizenkét hónapra szóló határozott idejű szerződés.

    Ezért ért meglepetésként, hogy a TELE2 május 10.-i keltezésű levelében arról értesített, hogy a cég a szolgáltatás feltételeit megváltoztatta, és az új feltételekkel való szerződéskötés lehetőségére augusztus 5.-i határidőt jelölt meg. A módosítás lényege az, hogy a havidíj ellenében nyújtott korlátlan dial-up szolgáltatást havi 1800 percnyi időtartamra csökkentik változatlan havidíj ellenében.

    Ezután – telefonon és e-mailben tett többszöri panaszomra, kifogásomra, ellenvetésemre minden esetben arra hivatkoztak, hogy az Általános Szerződési Feltételek 7.8. pontja kimondja, hogy a Szolgáltató jogosult egyoldalú szerződésmódosításra, és én a szerződéskötéssel elfogadtam az ÁSZF-et.

    A TELE2 azonban válaszaiban következetesen elhallgatja, hogy az általuk hivatkozott 7.8. pont azt is kimondja, hogy ''… a módosítás nem eredményezheti a Szerződés feltételeinek lényeges módosítását. Lényeges módosításnak minősül különösen a Szolgáltatás igénybevételének feltételeire vagy a minőségi célértékekre vonatkozó változtatás.''
    Én úgy vélem, az, hogy a TELE2 a korlátlan internetszolgáltatást havi 1800 percre, azaz napi átlag egy órára csökkenti, azzal lényegesen módosítja a szerződés feltételeit. Az elvileg 24 órás internethasználatot huszonnegyed részére, átlag napi egy órára csökkenti, de a gyakorlatban napi 3-4 órás internethasználathoz viszonyítva is többszörös áremelésről van szó, mert napi átlag egy órát adna változatlan áron (s ezt sem „ingyen”, mint ezt megtévesztően írták legutóbbi elutasító levelükben), s utána a további átlagos napi 2-3 órás internethasználatért jóval magasabb percdíjat számolna.
    Mi minősül a szolgáltatás igénybevételének feltételeire vonatkozó lényeges módosításnak, ha ez sem?
    Hiába hivatkoztam erre már többször is a TELE2-nek, erre a szempontra következetesen nem válaszolnak.

    Az egészben még az is szomorú, hogy hiába fordultam több mint egy hónapja a hírközlési fogyasztói jogok képviselőjéhez, tőle érdemi választ még nem kaptam.

    A szolgáltató talán maga döntheti el, mi lényeges módosítása a feltételeknek és mi nem, a szolgáltatás igénybevevője pedig nem fogyasztó, hanem kiszolgáltatott? Elintézhető ez azzal, hogy „a szolgáltatás 2007. augusztus 05-én központilag törlésre kerül”?

    Levelét a TELE2 Ügyfélszolgálata ezzel zárta: „Köszönjük, hogy megtisztelt minket bizalmával, és a Tele2 szolgáltatását választotta.” Igen, megtiszteltem a TELE2-t bizalmammal, de nem gondoltam, hogy az általam valóban elfogadott ÁSZF-ben biztosított egyoldalú szerződésmódosítás jogát úgy értelmezik, hogy a TELE2 önkényesen határozza meg, mi lényeges feltétele a szolgáltatásnak és mi nem. S ha a szolgáltatás, melynek a határozott időtartam – az egy év – lejártáig való igénybevételéhez ragaszkodom, valóban „központilag törlésre kerül”, nem csupán az én bizalmam rendül meg a cégben.

    S a szívatás folytatásaként: a szerződést a TELE2-vel online kötöttem, amivel kapcsolatban a reklámszövegben is és az internetes megrendelői file-on is az szerepelt, hogy online szerződéskötés esetén a 7.havi előfizetési díjat jóváírják részemre - nos, a ma kézhezvett számlán hetedszer is kiszámlázták a havi díjat, ahelyett, hogy jóváírták volna...

Új hozzászólás Aktív témák