Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • shabbarulez

    őstag

    Sávszélességet emelni az alkalmazott technológia lehetőségei belül nem igazán okoz komoly költség növeledést a szolgáltatóknak, ezért könnyű emelgetni. A sebességnek igazából csak PR értéke van a versenytársak termékeivel szemben némileg magasabb értéket produkálni. A szolgáltatónak nem igazán a sávszél a lényeg hanem az mennyi adatot forgalmaz a vonalon az ügyfél, hisz neki igazából az a költség. Ezért is van hogy a szolgáltatók időszakosan mindig emelgetnek.

    A gond akkor kezdődik amikor az alkalmazott technológia által biztosított korlátot elérik, mert akkor már csak komoly beruházással és fejlesztéssel lehet megalapozni a következő emelgetős korszakot.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz TeeJay #8 üzenetére

    Amikor PR-ról, reklámról és a fogyasztók elkápráztatásáról van szó a konkurenciával szemben akkor a cégek marketing csoportjait nem igazán szokta érdekelni az mit bír el a technika. Tök nyugodtan és gátlástalanul beleraknak mindent a reklámba, még akkor is ha csak nagyon kicsi vagy korlátozott a realítása. Ugye ADSL-en így születtek az up to 8 Mbps-es csomagok, ADSL2+on meg az up to 24Mbps-esek. Utóbbira már idehaza is van példa Pantel révén, de ezek reklámozási módszerek nyugaton, amcsiban és a távolkeleten ugyanilyen bejáratottak.

    És persze amikor a cégek elkezdenek ilyen formában egymásra licitálni akkor az a többi technológiát is ugyanúgy érinteni fogja. Így születtek kábelneten a 15-20-30Mbps-es előfizetői csomagok, amik realitása szintén elég korlátozottan értendő. Persze a reklámban jó mutatnak, az apróbetűs kicsillagozott részen meg majdcsak átsiklik az előfizetők többsége.

    De akár mobil frontról is lehet hasonló példát mondani, ott is szeretnek nagy csúcsértékkel villogni a reklámokban, aztán ha elolvasod a szerződést akkor máris teli van mindenféle korlátozó kitétellel: hogy mit nem szabad, nehogy túlterheljék az előfizetők a hálózatot.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Akcept #14 üzenetére

    Csak tudod akiknek nincs pénze, mert annyira meg van szorulva hogy nem engedheti meg magának az nem potenciális ügyfél egyetlen szolgáltató szemében sem. Az viszont aki jelenleg érdektelenséget mutat a net iránt, de lenne pénze hogy megfizesse az potenciális ügyfél, mert ha jó reklámmal sikeresen behálózzák akkor tőle lehet bevételt szerezni.

    Egyébként nem a net ára a drága hanem a magyar fizetések alacsonyak. És ez alapjaiban behatárolja hogy sokkal kisebb réteg számára lesz elérhető ugyanaz a szolgáltatási kör vagy termék mint a jobb módú államokban. De ezen az internetszolgáltatók nem fognak változtatni ahogy más kereskedelmi termék esetén sem. Ezen max a munkáltatód tud változtatni azzal hogy több fizetést ad.

    Az érdeklődés hiányát a szűkös anyagi helyzet és az érdektelenség közel azonos arányban teszi ki. És ne hidd hogy ez magyar sajátosság, szinte bárhol csinálsz ilyen felmérést az adatok közel hasonló eloszlást fognak mutatni, még a jóléti államokban is. Az emberekben sokszor rögzül hogy valami régen drága volt és automatikusan rávágják hogy azért nem kell mert drága, holott lehet nincsenek is tisztában mire mondják.

    De az érdektelenség a broadband iránt arányaiban pont ugyanakkora réteget jelent, márpedig az igen sok ember és ezek között bőven lehet olyan is aki meg tudja fizetni, vagyis potenciális bevételi forrás lehetne a cégeknek.

    Itt egy idén februári amcsi felmérés, valamikor pont akkor készült egy hazai is, talán az SG volt asszem a lényeg a kettő adatai arányaiban szinte megegyeztek. Pedig amcsiban azért jellemzően $30-ért lehet kapni netet, sőt egyes szolgáltatók hogy még inkább növeljék az érdeklődés alacsony sebességű belépő szintű csomagokat is elkezdtek kínálni már $20 körüli árszinten. Ez az azért egy amcsi bérhez képest közel sem olyan megterhelő tétel mint idehaza mégis ugyanolyan jelentős arányban utasítják el a broadbandet a túl drága volta miatt. Na most erre nem igen tud mit lépni a szolgáltató, ha drága akkor ő nem tudja megfizetni, olyat kell keresni aki meg tudja.

    [kép]

  • shabbarulez

    őstag

    válasz asdasd22 #43 üzenetére

    Ahogy írtam már a topic elején a szolgáltatónak az adatforgalom az igazi költség nem pedig az hogy mekkora a csomag maximum sebesség értéke. Épp ezért egy szolgáltatónak többe kerül költségben az a user aki 512/96kbps-os csomag mellett 80GB-ot forgalmat, mint az amelyik előfizet mondjuk 3Mbps/384kbps-esre és beéri havi 20GB-tal, miközben ezzel szemben a bevétel oldalon a nagy költségű alig fizet, a kisebb költségű pedig nagyobb bevételt hoz.

    Pont ezért nem szeretnek csinálni a szolgáltatók olyan belép szintű csomagot olcsón amin nincs adatforgalmi limit, mert hasonlót el lehet vele játszani mint amit te is csinálsz. Ezért van pl. a Chello Lightnál 5GB limit, mert azon belépő szintű usereknek akiknek ez a csomag szól ez pont elég, aki meg hardcore user és sokat tölt az fizesse is meg a fogyasztását és vegyen Plus csomagot.

    Azok a userek aki szinte egész nap Non-stop töltenek nem igazán csípik a szolgáltatók mert csak veszteséget termelnek és egyáltalán nem sírnak az ilyen ügyfél után ha véletlenül elhagyják őket vagy épp meg sem rendeli a szolgáltatásukat, azért mert ott nem lehet éjt-nappal kifulladásig tölteni.

    Azt ezért tudomásul kell venni hogy az internet ára azért tudott megfizethető szintre csökkeni, szemben a bérelt vonali árakkal mert a szolgáltatás best effort jellegű nem pedig garantált. Vagyis az az adatmennyiség amivel egy átlag előfizetőre kalkulál az adott vonalon a szolgáltató az jellemzően 1:50-ed vagy még kisebb része annak mint amivel folyamatosan maximumon hajtva el lehetne érni(mint amikor garantált szolgáltatást ad). A hálózatokat is ezen irányelv alapján méretezik.

    Egy 512kbps-es és egy 3Mbps-es csomag alap költségeiben nincs különbség, hisz mindkét csomag esetén ugyanazt a modemet kell adni, ugyanazt a DSLAM-ot kell szerver oldalon odatenni, ugyanazt a gerinchálózatot kell a DSLAM mögé odarakni, mindkettő esetén kell supportot biztosítani, számlát küldeni, szervereket üzemeltetni az alapköltségeket mint. rezsi, bérek, egyebeket fizetni, eszközt karbantartani és később fejleszteni. Ami eltér ezen felül az az adatforgalomhoz kötödő költség mind belföldni mind nemzetközi viszonylatban.

    Viszont a csomagok kialakításánál és beárazásánál ez szokásjog alapján inkább a kapcsolat sebességét veszik alapul azzal számolva hogy nagy átlagban a felhasználók adatforgalma nem fogja túllépni azt az értéket amivel a szolgáltató is tervez. Persze van amikor szigorúbb a szolgáltató és jobban kezében tartja a gyeplőt ilyenkor alkalmaz havi limitet vagy más jellegű az adatforgalom mértékét szabályozó módszert(p2p alkalmazások sávszélessének limitálása, priorizálása akár csak időszakosan pl. csúcsidőben, stb)

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Gregorius #47 üzenetére

    Kár hogy nincs meg visszamenőlegesen a BIX statisztika, akkor lehetne látni hogy pl. azon időszakokban amikor Tíkom duplázta az ADSL sebességeket az minimális, alig észlelhető változást okozott az adatforgalmi stat peak értékében.

    A te példádnál maradva hatszorosára ugrik, de hatod annyi ideig is tart mint korábban, nagy statisztikai eloszlásban épp ezért drámai változást nem fog generálni. Attól mert valaki 6x gyorsabb kapcsolatot kap nem fog 6x-ra nőni az adatforgalma, átlagos esetben semmit nem változik mert továbbra is ugyanazokat a híreket olvassal, ugyanúgy chatet, a p2p-t használt pl. ugyanazokat a sorozatokat nézi mint eddigs,stb.

    Az adatforgalom változás főleg kezdő netezőnél fokozatos ahogy egyre több dolgot ismer meg, nem igazán ahhoz kötödik mikor elemik a kapcsolata sebességét. Később jellemzően beáll egy szintre ami a kialakult szokásait tükrözi.

Új hozzászólás Aktív témák