Új hozzászólás Aktív témák

  • EBK

    csendes tag

    válasz KEndre #100 üzenetére

    Csatlakozom Endréhez (Gergő - EBK). A jogdíjak elosztásának mértékéről van értelme diskurzust folytatni, a gond csak az, hogy a piac igen átláthatatlan, sok szempontból ellenőrizhetetlen. Ha ma megkérdezitek mondjuk Snétberger Ferencet - akit azért nem lehet a tehetségtelen, vagy igénytelen zenét játszó előadók közé sorolni - hogy mennyi pénzt kap Mo-ról az eladott adathordozók után, nagyon mosolyognátok.

    Na és az üzleti modellek: az online világ kétségtelenül régi üzleti modelleket tűntet el, és újakat követel, de mihez kezd egy magyar zenész, aki a nyelvi sajátosságok miatt, egy jellemzően CD-t másolni szerető, alacsony internet penetrációval rendelkező közegben próbálkozik igényes zenét eladni? A 80-as években gond nélkül értékesítettek pl. LGT-t 50.000 példányban, ma már van, ahol platinalemezt adnak 5000 eladott darab után. Márpedig a piac nem lett kisebb. És miként bírjuk rá az internetezőket online vásárlásra, amikor még az online boltok(!) esetében is 92%-ban utánvéttel fizetnek?? (GKIeNET felmérés, 2006) A bankkártyákat is félünk használni, PayPalról pedig alig hallottak. Na itt próbáljon meg valaki új üzleti modellekben gondolkodni. Madonnát ebből a szempontból másként kell mérni (mellesleg megjegyzem, egy alapvetően gyenge hangú énekesnőből soha nem lett volna imádott világsztár, ha nem nyomják hátulról. Vesztett volna a világ? Megítélés kérdése. A rajongótábor eldöntheti.)
    A kiadókat sem lehet elítélni. Üzleti vállalkozások, akiknek elsődleges célja a növekedés, profitszerzés. Ugyanúgy, ahogy bármilyen más cég esetében. Ha az árat támadjuk, miért nem támadjuk a közérteket, amiért nem osztogatnak ingyen kaját a hajléktalanoknak, amiért azok éheznek. A szociálromantikus ideákat félre kell tenni, a DRM és egyéb bosszantó megoldások sajnos tünetek, melynek kiváltó oka az ellenőrizetlen másolás..
    Ákos sem ''született'' volna meg, ha nincs mögötte PR, Marketing, profi stúdió és szervezés. Ennek ára van, és valakinek ki kell fizetnie. Vagy mondjuk le Ákosról és hasonlókról, és neki lehet állni mecénásokat keresni, akik kifizetik legalább a megjelenésig felmerülő költségeket.
    Én mindig megveszem az általam kedvelt zenéket, és lehet venni CD-t használtan is. MP3 esetében (leginkább, amikor csak egy számra vágyom) hozzá lehet jutni legális úton, vannak előfizetéses modellben működő oldalak is. Nekem megnyugtató, hogy nem károsítok meg senkit, ahogy én is elvárom, hogy a szellemi alkotásaimat ne lássam viszont a fájlcserélő hálózatokon, csak ha én akarom (még ha nem is zenéről van szó).

Új hozzászólás Aktív témák