Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz decibel #43 üzenetére

    Hát mit értesz gyors kari alatt? Nyilván ez viszonyítás kérdése. Jelenleg gyakorlatilag nincs mivel tesztelni a karikat, mert nincs full D3D10-es komplex Shader kód (illetve van a PipeGS, de azt nem fogadod el, :R döntésed tiszteletben tartom). Ezesetben elméletben kell átgondolni a rendszerek közti különbséget.
    Nézd meg a PH! R600 tesztjében a Rightmark Shader eredményeket. fLeSs ugyan elemezte ezt a részt, de lényegesnek tartotta megjegyezni, hogy a tesztprogramok D3D9 SDK-hoz hasonló kódok. Bár fLeSs nem ment bele komolyabb elmezésbe én ezt most a te kedvedért megteszem, remélem nem haragszik meg senki érte. :D
    Régebben írtam, hogy a Unified Shader általános feldolgozókra épül, tehát elméletben mindegy, hogy Vertex-et, vagy Pixel-et számolunk egy hasonló Shader kódnak kb. ugyanolyan gyorsan kell lefutnia. Összehasonlítva az elméleti számítási teljesítményt nézzük csupán a HD2900XT és GF8800GTX eredményeit. Látható, hogy Vertex Shader alatt általánosan a Radeon a gyorsabb, míg Pixel Shader alatt a GF-nél az előny. ''Mindennek megvan a magyarázata'' életfelfogás mellett, és némi utánna járás után rá lehet jönni, hogy a jelenlegi Vertex Shader kódok többnyire általában úgymond float4 MAD instrukciók szekvenciálisan, vagy párhuzamosan. A kialakult teljesítmény érthető megnézve a két GPU architektúráját, a G80 skalárjainak nem fekszik már a Vec4 típus, az R600-at pedig ugye eleve úgy tervezték, hogy a fejlesztőknek csak minimális kompromisszumokat kelljen kötni. Pixel Shaderre áttérve már domborít a GeForce, de miért is fogadnánk el ezt a lehetőséget amikor tudjuk ... bocsánat egyelőre csak feltételezzük :B , hogy az R600-ban több potenciál rejlik. Ugyanazt csináljuk mint az előbb, a jelenlegi Pixel Shader kódok többnyire általában úgymond int/float skalár illetve float2 MAD instrukciók szekvenciálisan. Megérkeztünk az okokhoz kéremszépen, a G80 pontosan erre lett tervezve (legalábbis ilyen felépítésnek ezek a kódsorozatok fekszenek). Nyilván az R600 nem lassult, csak úgy lett tervezve, hogy általánosan teljesítsen jól, és ne csak pár (minő véletlen, hogy a jelenben :P ) igen elterjedt esetben.
    Egyébként hazudnék ha azt mondanám, hogy az R600-nak nincsenek ingatag pontjai, de ezek jó rendszerprogramozással (ami megjegyzem pokoli nehéz) kiküszöbölhetőek. A G80-ra pedig azt mondtuk eddig ellefél nélkül, hogy jó. Most, hogy megjött végre a kihívó jelentősen átértékelődtek a nézetek.
    Finoman szólva is kétséges még a jövő, főleg úgy, hogy az nv-nek megvan a befolyása visszatartani a fejlődést, mint anno az FX idejében

    [Szerkesztve]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák