Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
A képek amik be vannak rakva a cikkbe csak nekem furcsák? Alig van különbség a két kép között, nem látok eget rengető különbséget, max hogy az egyik pixelesebb.. vagy súgjon valaki hogy hol van a csoda elrejtve..
Dettó, mintha annyi lenne a különbség, hogy az egyiken van élsimítás, a másikon nincs (ráadásul anizotropikus szűrés nélkül, így az élsimított verzió cserében homályosabb... ).
Nagy fícsör, valóban...[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy pixeles. Azt el lehet fedni raszterizálással is, mert több árnyékkaszkádot alkalmazol magasabb felbontással, de az több memóriát eszik, illetve a számításigénye is nagyobb. Az RT-s megoldásnál ezt cseréled le egy alternatív eljárásra, ami végeredményben kb. ugyanoda vezet, csak gyorsabban, kevesebb memóriafelhasználás mellett.
Alapvetően nem újdonság ez szimplán az effekt szintjén, mert minőségi lágy szélű árnyékokat láttunk már raszterizálással is, de annak ára van, és az RT-s megoldás ára kisebb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kikikirly
senior tag
Csodát hiába keresed, Shadow Only RTX kb észrevehetetlen GI-hoz képest.Shadow of The Tomb Raider ezt fényesen bemutatta...
Fények és főleg a tükröződések látványosak RTX-el.Magam részéről amig 30 secen belül eltűnnek a harcok nyomai és nincs valamire való törmelék fizika(Control,vagy Nvidia GPU PhysX-es játékok), addig nem látom értelmét a sugárkövetésnek. Vége sincs az adott akciójelentnek és már kezdenek eltűnni a lövésnyomok, töltényhüvelyek, vér stb baromi illúzió romboló.F.E.A.R. első részéhez találtam egy elég király modot amiben nem tűnnek el a részletek(Rivazez Mod):
Elég beszédesek a Vanilla VS moddal készült képek. Konkrétan ég és föld.[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
Szerintem fordítva ültök a lovon. A ray-trace-ben a NAGY lehetőség az, hogy az interakciók fizikai megvalósulását hűen utánozva, természetes megvilágítási hatást generálhat. Az elméleti maximuma az, hogy használat közben nem veszed észre hogy működik.
Csoda akkor lesz, amikor a jelenetet és a környezetet sikerül úgy megrendezni, hogy erős és stabil lesz benne az illúzió.
Egyelőre a AAA kategóriás játékokban azt a hatást tudja erősíteni a jó-sok fény, mintha egy babaházban mászkálná, amit próbáltak megtölteni mindenféle tárgyal. Valószínű, hogy még nem használják megfelelően ezt az eszközt, vagy még egyéb tényezők nem tartanak azon a szinten, hogy megnyugtató, stabil eredménnyel, együtt lehessen velük használni az RT-t. -
#16939776
törölt tag
Nekem az jött le hogy egy alacsony felbontású, vélhetőleg alacsony textúra minőségű képre rá lehet rakni a egy hihetőbbnek tűnő árnyékot:
Az első képet látva az első gondolatom az volt, hogy meg kell növelni a kép/árnyék felbontását min. 2x-esére (4x-annyi képpont) akkor nem lesz ennyire zavaróan a recés, és ennek ugye semmi akadálya (1280x720-as kép). A második képen, pedig szemet szúrt, hogy a textúrák minőségéhez képest túl szép az árnyék rajzolata.
Szóval nálam a demonstráció elérte a célját.
De itt jön a csavar, ha úgy gondolkozunk, hogy az ilyen alacsony felbontás kedvez a raytrace-nek és ez már olyan minőségű képet ad, hogy felskálázható, és azon még össze is dolgozódik a textúrát azzal a lágy árnyék akkor a bruteforce megoldáson hiába találnám élesebbnek a textúrákat, amikor ott lesz rajtuk az a kő kemény árnyék, amit ha lehet inkább kikapcsolnék, olyan "természetes".Konzolokhoz itt van az "RT-light" változata, azokon úgy sincs brute-force opció
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DIGI Mobil
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magisk
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PlayStation 5
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Nyaralás topik
- További aktív témák...