- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
eclipse006
őstag
Azért ez elég
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
atike
nagyúr
5,5 tonna üzemanyag másodpercenként... Mármint annyi ég el... "SLS rakéta. A 17 emelet magas szerkezet 3,6 millió fontos tolóereje akkora, mintha egymáshoz kötnénk 14 Boeing 747-est."... forrás
Durva.
De a kamera is...
[ Szerkesztve ]
-
fi:zi'k
nagyúr
Az utolsó linket javítottam, mert vmi félrement, így már látható az a videó is.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
#65675776
törölt tag
Ennek a felhasználásnak legalább ténylegesen van értelme. A fotózásban a HDR-t olyan sokra nem tartom. Telefonoknál eleve csak arra jó, hogy a dinamikatartomány megközelítse a digitális kompaktok hajnalának színvonalát. Itt egészen jól lehet vele elemezni a csóvát, gázdinamikailag ad elég sok támpontot, amit eddig csak számolhattak, modellezhettek. Még az segítene sokat ha a hullámhossztartományt ki tudnák bővíteni.
Még annyi, hogy egy rakétahajtóműnek nincs utánégetője. Fúvócső az, vagy gázsebesség fokozó. Jellemzően még a keresztmetszete sem szabályozható.
Egyébként érdekes a mozgása, nem vagyok biztos benne, hogy nem képfeldolgozási hiba vagy rolling shutter. Ilyen teszteknél általában rögzíteni szokták a tolóerővektor irányító rendszert.
-
Madárpók
aktív tag
Stabilizálva és felgyorsítva jól látható a tolóerő vektorozás tesztelése :[link]
-
Lacok
őstag
Elég megdöbbentő a különbség a két felvétel között.
"Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum"
-
mrhitoshi
veterán
Eddig nem láttam konkrét eredményt erre a nagy HDR hypera. Eddig a pontig.
PS4
-
lenox
veterán
A fotózásban a HDR-t olyan sokra nem tartom.
Nem csak azert, mert ezt a reszet egy rendes gep szepen csinalja magatol? Ugy ertem a rendes gepek siman 12-16 biten felveszik az adatot, az meg is van a raw kepben, es tonecurve-oznek neked nezheto kepet, vagy csinalod valami kulso programmal, de mindenesetre ez a resze megy magatol. Nyilvan ebben az esetben nem kell tobb felvetel, eleg egy, de az is HDR, vagyis abban is megvan a fehernel akar 10-szer vilagosabb info is.
-
#65675776
törölt tag
Az, hogy egyre több biten olvashatóak ki a szenzorok (DSLR-eknél manapság már alap a 14 bit, MF-nál meg már elég régóta a 16 bit) szerintem nem HDR, az magának a szenzornak a natív dinamikatartománya. A HDR szerintem az, amikor ezt mesterségesen kitolják, tipikusan több kép készítésével. Tehát a HDR nem egyenértékű a széles natív dinamikatartománnyal.
De szigorúan ez csak az én véleményem.
-
lenox
veterán
válasz #65675776 #12 üzenetére
A tobbkepes felvetel a bracketing, ha a dinamika miatt, akkor exposure bracketing, ha automatikus, akkor auto exposure bracketing.
A szenzorok nativ dinamikatartomanyat hasznaljak HDR tartalom eloallitasra 99.9%-ban, szoval szerintem gondold at a velemenyed. Amugy a tobb exposure-os felvetelt en se tartom sokra mozgokepnel, de mondjuk en nem raketamotort fejlesztek.
-
tecsu
addikt
Természetesen nem újkeletű a dolog. Ipari képalkotásnál sokévtizedes gyakorlat a HDR, ott ahol szükséges.
Jó lenne tudni a videó-adatokat, de a reklámfotók sem rosszak.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
-
Madárpók
aktív tag
válasz #65675776 #12 üzenetére
A HDR név alapján csak annyit tesz, hogy az elkészült végső képnek nagy a dinamikatartománya, ahol a "nagy" annyit tesz, hogy 3*8 bitnél több (igazából ha csak a világosságot nézzük akkor csak 1*8 bit), azt, hogy ezt egy képből vagy több expozícióval, vagy trükkös szenzor kiolvasással oldjuk meg at nem definiálja.
Nyilván attól, hogy hány bitet olvasunk ki/tárolunk még nem biztos, hogy az effekív dinamika is lesz annyi, az a szenzor karakterisztikájától is függ (ha korom sötét van vagy annyi fény van, hogy telítődnek a pixelek, akkor egy csomó pixel értéke 0 vagy maximális lesz, azzal nem lehet mit kezdeni)
Meg ugye a monitorok igen jelentős része csak 8 bitet tud(jó esetben) és a kontrasztja sem elég arra, hogy a széles tartományt visszaadja, ezért a valahogyan elkészített 14-16 bites kép(ek)ből csinálni kell egy 8biteset. Ez persze összenyomja a dinamikát, kb. mint egy kompresszor a hangtechnikában. Így készülnek a neten található "HDR" képek, igazából már egy RAW előhívásakor is szükség van ilyenre, a nagy bitmélység miatt.
Az így összenyomott kép igazából már nem HDR, inkább csak közelítése annak + egy adag művészi (vagy automatizált) döntés.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Óra topik
- Magisk
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen