Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meridian

    senior tag

    válasz Spancho #2 üzenetére

    Igazából lassan be sem kell majd tiltani, egyre többen jönnek rá, hogy nem csodaüzlet az Uber, amelyben az Uber mindenképpen nyer, a sofőr meg feléli maga alól az autóját...

    130-ból az Uber 26 Ft-ot nyer, adózni luxemburgban, vagy belgiumban alig kell, míg az autósnak a rezsije 75-80 Ft/km, marad neki 24-29Ft, ebből kellene megélni (a 75-80-ban elviekben az autó értékvesztése benne van - bár ezt nem én, hanem a Totalcar-os fiúk számolták ki, azzal a kitétellel, ez öregebb autókra igaz, mert minnél újabb az autó, annál jelentősebb az értékcsökkenése is, a kezdeti időkben... tehát ez a 75-80 a 8-10 éves autókra igaz, amivel max 2 év "uberezhetsz"...).Lássuk csak, adót elcsalva minden pénzt bezsebelve, 29 Ft/km -el számolva, mondjuk a mostani átlagbért szeretné elérni az illető, ami ~240ezer bruttó... ööö izé, nem adózva, akkor nettó 154ezer Ft.

    154000 [Ft] / 29 [Ft/km] = 5310 [km].

    Azaz havonta ennyi km-t kellene hasznosan fuvaroznia. Üres járat nincs. Azt ebből még le kellene vonni, de asszem van egy csekélyke alapdíj is, vegyük úgy hogy az ezt fedezi (egyáltalán nem fedezi egyébként).

    Havi 22 munkanappal számolva 240-250km-t kellene tolnia, üresjárat nélkül. (éves szinten ez cirka 64ezer km). Városban ez napi 8-10 munkaóra. Üresjárat nélkül. Azaz lesz ez szépen 12-14 óra is naponta. Ki lehet bírni egyébkánt, más is gürizik ennyit, éhbérért, ugye.

    Ez a napi 240-250km fuvarozás (ami persze inkább 350-400 vagy még több az üresjárattal együtt) egyébként olyan ami első látszatra teljesíthető... de ennyi fuvar egyáltalán nincs, és nemcsak szállítás van, van odaút is a szállítandó személyhez is, ráadásul így mondjuk évi 100-120ezer km-t kell tolnia az autójába... 3 év és 300-350ezer km van az autóban. Cserélni kell majd. Van mondjuk mellette 22.5 milliós bevétel is, a 75Ft fenntartási költségben.
    Na, ja. Csakhogy ebből lejön mindjárt a kb 9.5 millió csak az üzemanyagra, aztán mondjuk 15ezrenként olajcsere -- 22 alkalom, olaj 13ezer, munkadíj 3ezer = 16ezer; 22*16=352 ezer, évente műszaki 3*20ezer = 60 ezer, biztosítás évente 25ezer = 75 ezer, teljesítményadó 45ezer 3 évre --, tehát eddig vagyunk cirka 10milliónál.
    marad 12.5 millió. Ok ebből lehet venni új autót. Persze 300-350 ezer km megtétele után városban nem csak tankolni, olajat cserélni biztosítást és vizsgázást kell fizetni, ennyi km után bőven jönnek a különféle bajok is, meg egyéb költségesebb cserék is, mint vezérmű bordásszíjcsere, lengéscsillapítók, gumik, meg mindenféle biz-baszok is ehhez (jah, az autót takarítani is kell, naponta egyébként...csak egyszer legyen allérgiás valaki kutyaszőrre, macskaszőrre, lesz belőle szép pereskedés). Mondjuk marad 7-9 millió. Még mindig OK-s ez, lehet belőle totál új autót venni (napi 12-14 óra munkával offcorse...)

    Csakhogy az összbevétel 104Ft/km * 300ezerkm = 31.200.000 Ft (mivel benne van napi megélhetésre szánt 29 Ft/km). Ez évente ~10.5 millió Ft.
    Ha valami szemet szúr a NAV-nak ez az lesz. Tehát garantált a seggbekúrás, az tuti... első kanyarban csak 200ezer a bünti, legközelebb meg ki tudja?
    Akkor muszáj lesz mégiscsak adózni is...

    Személyfuvarozós vállalkozóként a legkedvezőbb adózási forma az, amikor évente 6millió alatt keresel, ekkor a bevételed 15%-t kell befizetned, cakk pakk. 'Oppácsak, akkor a 104 Ft az máris csak 88 Ft. A 75 Ft és 88Ft között így már nem 29, hanem csak 13 Ft. Azaz ennyi marad a zsebedben ha az autód költségeit is figyelembe veszed, és ennyiből kellene megélni. Igenám, de ekkor az elérendő nettó 154ezres fizuhoz többet kell gurulni az autóval is. Ekkor cirka 540km/napot kell futni hasznos km-rel, üresjárattal ez 7-900km is lesz... városban, 25-30km/h-val... (50-es átlaggal nem fogsz tudni menni, legalábbis Budapesten biztosan nem, sőt sehol sem, hiszen az utas felvételéhez meg kell állnod. Kereszteződésben meg kell állnod. Lámpánál meg kell állnod. Ez Dugóban... hát ööö izé... nem használhatod a buszsávot, mint a taxisok. Ez mind-mind idő...)
    Ennek teljesítéséhez legjobb esetben is 21-22 óra kellene. A többitz inkább ki sem számolom, mellesleg elbukja azt is, hogy évente max csak 6 milliós bevétele lehet, efelett kicsit többet kell adózni...

    Mission Impossible.
    Csak gratulálni tudok annak, aki bedől az UBER-nek. Über-faszagyerek az, aki tolja nekik. Gyakorlatilag ingyen dolgozik nekik.

Új hozzászólás Aktív témák