- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
geri|
aktív tag
Srácok még egy aktuális kérdésre hívnám fel a figyelmeteket!
2011-től minden ÚJ autónak nappali menetfénnyel kell rendelkeznie. Ez annyit jelent, hogy bárakármelyik gyárból kigördülő verdának rendelkeznie kell az ún. nappali menetfénnyel. Ez EU-s törvényi előírás. ( arról még folynak a tárgyalások, hogy azokat a modelleket melyeket 2012-előtt terveztek, de 2012 után is gyártanak, nos hogy azokon kell-e karosszéria módosításokat végezni, hiszen picit elmozgatná a modell fedezeti pontját )
Ez ugyanis a legújabb tuning-őrület. A led-es fényáradat a skoda fabiakon meg mittoménmiken. Nos a picit megint tisztázzuk le a dolgokat:A LED (Light Emitting Diode) - ek előnye, hogy a fény előállításához nagyon alacsony áramot és feszültséget igényelnek, iszonyú gyors a kapcsolási sebesség, kis helyen elférnek, ütésállók és nagy az élettartamuk. Sokak szerint a LED az új xenon, ha ilyet lehet mondani.
Egyszerűbben kifejezve a LED-es villanók az autóiparban szintén (a xenonhoz hasonlóan) a biztonságunkat hivatottak szolgálni. Passzívan. Ugyanis ezek a pici fénydiódák a fék, vagy irányjelző (index-ahogy még az öregek hívják) -ben teljesítenek szolgálatot, a drágább és újabb autókban. Az, hogy gyorsabban villannak fel, és jóval erősebb a fényük, mint a hagyományos izzóknak, balesetet előznek meg, vagyis biztonságosabbak. Legyinthetünk, hogy ez lófasz, meg nem ezen múlik, pedig de. Sok esetben pont ezen múlik.A LED-ek, azonban nem csak a hátsó lámpatestekben találhatóak meg (a jelenlegi VW Passat volt az első típus, ahol felszereltségi foktól függetlenül -alapfelszereltségként- járt a LED-es hátsó lámpa- irányjelző, féklámpa együtt), hanem az első fényszórókban is. Hiszen a korábban már említett új audi a8, lexus LS, valamint az audi R8-as versenygépben már a bi-xenon fényszoró az alapfelszereltség, és a LED-es fényszóró szerepel az extralistán (600.000 Ft körül). Itt kell megjegyeznem, hogy az új toyota priusba is lehet ilyen ledes főfényszórót kérni, 200-300 ezer körül. Elképesztő dolgok ezek, de a légzsák meg a légkondi is ilyen volt 20 éve...ebbe azért picit érdemes belegondolni!
Szóval szakadjunk picit ki az utópisztikus baromságokból és csapjunk vissza a suzukis nappali fény-es lámpákhoz. Tehát ezek is lassan elárasztják az utcákat. Természetesen ennek is van törvényi rendelkezése, ahol pontosan le van írva, hogy a talajtól hány cm-ig illetve hány cm-től lehet elhelyezni, illetve utólag felszerelni.
A baj azonban az, hogyha ezeket a LED-sorokat nem jól helyezzük el, ugyanis a LED fénye a xenon.hoz hasonló. Tehát könnyen ismét bajba sodorhatjuk a többi autóst.
Eddig is volt amúgy 'nappali menetfény' (Daylight Running Lamp), de azt a mi astránkban úgy kapcsolom, hogy a kikapcsolt és tompított fényszóró állás között van még egy állás. Régebben ezt helyzetjelzőnek hívtuk-legalábbis amikor én még szereztem a jogsit anno...nem kártyásatA nappali menetfény hasznossága azonban nem köthető az éjszakai vezetők és nem éjszakai vezetők tipizálásához, ugyanis ez mindenkinek hasznára válik. Látnak téged, és nem is fogyaszt sokat, kb. 20% kevesebbet mint a tompított. Összefoglalva ez jó dolog, persze, ha okosan használjuk. A másik dolog pedig a fennt említett LED-főfényszórók kérdése. Hiszen pár év, és ez a megoldás is elérhető lesz a passat szintű autóknál!
-----------------------------
Érdekesség:
A nappali menetfény (DRL) legtöbbször led-fényforrású. Van egypár autógyár, ahol már előre gondolkodtak, és pár éve alapfelszereltséggé tették pár modellben a LED-es DRL-t:
-Saab 9-3 (a legújabb)
-Opel Insignia (LED-es menetfény csak bi-xenon rendszerrel együtt, amúgy pedig halogén izzós menetfény)
-Opel Astra új (LED-es menetfény csak bi-xenon rendszerrel együtt, amúgy pedig halogén izzós menetfény)
-BMW-k ('angel eye')
-Audi A4,A5,A6,A8,Q5, Q7 (facelift)
-Volvo új S30, új S60, XC60
-Mercedes E, S, ML osztályok
-LexusTöbbi most nem jut eszembe
[ Szerkesztve ]
LiveStrong
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
- Zotac GeForce RTX 3070 Gaming 8GB GDDR6 256 Bit LED OC Videokártya
- Amazfit Bip 5 okosóra, krémfehér, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest