Új hozzászólás Aktív témák
-
#35193216
törölt tag
válasz Tigerclaw #42 üzenetére
Minél kevesebb az akadályozó tényező, annal jobb. Pontosan emiatt szerintem a sorrend a jobbtól a rosszabb felé:
1. Metró, gyorsvasút. Teljesen zárt pálya, szintbeli kereszteződések nélkül.
2. Vasút. Nem teljesen zárt pálya, mert szintbeli kereszteződései lehetnek, de ott elsőbbsége van. Tehát csak speciális esetben lassítja a forgalom (valami barom elé hajtott...).
3. Zárt pályás villamos. Csak a lámpás kereszteződések lassítják.
4. Busz, troli buszsávon. Lámpás kereszteződések, taxik, kanyarodó autók lassíthatják.
5. Busz, troli nem buszsávon, villamos nyitott pályán. Ezek ugyanúgy allnak a dugóban, mint egy személyautó.Persze ez csak egy szempont, ami alapján összevetettem. Ugyanakkor a jobb drágább is, és a viszonylat autóforgalmától is függ, hová mit érdemes. Nyilván felesleges a metró, ahol kicsi az utasok száma, és a felszínen is gyér az autóforgalom. Budapesten éjszaka sem véletlenül van zárva a metró, és mennek az éjszakai buszok közel 0 forgalomban.