Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #35193216

    törölt tag

    válasz Tigerclaw #42 üzenetére

    Minél kevesebb az akadályozó tényező, annal jobb. Pontosan emiatt szerintem a sorrend a jobbtól a rosszabb felé:
    1. Metró, gyorsvasút. Teljesen zárt pálya, szintbeli kereszteződések nélkül.
    2. Vasút. Nem teljesen zárt pálya, mert szintbeli kereszteződései lehetnek, de ott elsőbbsége van. Tehát csak speciális esetben lassítja a forgalom (valami barom elé hajtott...).
    3. Zárt pályás villamos. Csak a lámpás kereszteződések lassítják.
    4. Busz, troli buszsávon. Lámpás kereszteződések, taxik, kanyarodó autók lassíthatják.
    5. Busz, troli nem buszsávon, villamos nyitott pályán. Ezek ugyanúgy allnak a dugóban, mint egy személyautó.

    Persze ez csak egy szempont, ami alapján összevetettem. Ugyanakkor a jobb drágább is, és a viszonylat autóforgalmától is függ, hová mit érdemes. Nyilván felesleges a metró, ahol kicsi az utasok száma, és a felszínen is gyér az autóforgalom. Budapesten éjszaka sem véletlenül van zárva a metró, és mennek az éjszakai buszok közel 0 forgalomban.

Új hozzászólás Aktív témák