- OpenMediaVault
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Windows 10
- Játékfejlesztés
- Microsoft Excel topic
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- Milyen NAS-t vegyek?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Aliexpress tapasztalatok
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Vásárlók mit láttak volna? Nem más bankkártyájával játszott, hanem a sajátjával mindig. Más vásárlók úgy jönnek képbe, hogy az illető kp-val fizet, de nem kér nyugtát (gondolom helybeliek, ismerősök, stb.), akkor beütötte hogy kártyás vásárlás, saját kártyájával megtrükközte a rendszert, majd kp-t zsebrevágta.
-
Cathfaern
nagyúr
Gyanítom erre gondolsz:
"ha a kezelő gyorsan, egy-két másodperccel azután, hogy a vásárló beütötte a PIN-kódot, kihúzta a kártyát a terminálból. Ebben az esetben a bank nem vonta le a vevő számlájáról a pénzt, de a terminál a töltőállomáson lévő pénztárgépnek olyan üzenetet küldött, hogy sikeres bankkártyás fizetés történt."
Szerintem ez csak kicsit zavaros fogalmazás. Ugye ez a rész nem arról szól, hogy mit csinált, hanem arról, hogy hogyan jött rá a hibára ("Arra jött rá, hogy"). Lássuk be elég életszerű, hogy pénztáros siet, gyorsan ki is kapja a kártyát és adja is vissza a vásárlónak. Felteszem eleinte ilyenkor lehúzatta újra a kártyát. Másrészt ha ténylegesen mások kártyájával csinálta volna, az neki miért lett volna jó? Ugye akié az kártya az kap "ingyen" dolgokat.A harmadik bekezdés ami egyértelműen arról szólt, hogy hogyan használta ki a rendszert, és ott tényleges vásárlók csak úgy jönnek képbe, ahogy írtam előzőleg.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Aprósólyom #55 üzenetére
Figyelembe véve átlag vállalkozás átfutási idejét, ez valahogy így nézhet ki: megcsinálja a csalást a bankkártyával. Webshopnak feltűnik mondjuk 1 hónap múlva, hogy nem érkezett meg a pénzük. Lehet 2. Akkor ők jelzik a pick pack-nak, hogy valami nem ok. Ott gondolkoznak egy hónapot, kiderítik hol vették át. Leszólnak a benzinkútnak, hogy mi a helyzet. Benzinkút gondolkozik egy hónapot, majd visszaküldi, hogy az ő rendszerük szerint minden rendben ment. Ekkor a pickpack pont visszaszól a webshopnak (esélyesen újabb pár hetes átfutási idővel), hogy átvevő hely szerint minden rendben, érdeklődjön a bankjánál. Nem lepne meg, hogy ha kisebb összegről van szó, akkor a webshop itt kb. fel is adja, mert több munkaórája ment már rá az egészre, mint amekkora összegről van szó. De tegyük fel tovább megy, érdeklődik a bankjánál. A bank nem tudom pontosan mennyire részletes információt ad ki, de rosszabb esetben annyit, hogy nem történt ilyen művelet, jobb esetben visszaszólnak, hogy meghiúsult a fizetés. Persze nyilván ezt jó 1 hónapos határidővel. Nyilván ekkor indul egy újabb kör a webshoptól a pickpack pont felé és az átvevő hely felé. De ugye utóbbi megint csak azt tudja mondani, hogy ha megnézi a rendszerét ott sikeres volt a fizetés, biztos a banknál van a gond... És így lehet még pingpongozni egy darabig. El tudom képzelni, hogy simán beletelhet 1-1,5 évbe miután az első webshopos kifizetésnél végigfut a folyamat és erős lesz a gyanú, hogy az átvevőhelynél van a probléma.