Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gyugyo79

    addikt

    válasz Abu85 #14 üzenetére

    Amikor én néztem Shielden akkor volt olyan opció ami úgy nézett ki, hogy kaptam kb egy virtuális gépet (felhő) ahol elindította a saját Steam kliensemet amibe be kellet jelentkeznem. Ezután kb amikor indítottam láttam az ott megvett játékaimat amit oda fel tudtam telepíteni majd el tudtam indítani. Ez tök ugyan az volt mintha VPN -en hazalépve játszanék a steam remote play -el csak ott pld az otthoni "erős" gépen fut a játék és egy akármilyen laptopon (vagy steam link) meg lehet játszani csak ebben az esetben a játékot futtató gép az az Amazon felhőjében futó virtuális gép volt ami a Shield TV- kliensének küldte a játék streamjét.
    Amúgy Amazon [azonosito] -> néven jelent meg a Nvidia által használt gép ezért gondolom, hogy az Amazon felhőt használták :) de aztán lehetett ez saját is hülyén elnevezve ....

    A lényege ha jól értettem kb ugyan ez a GFN -nak is és kb ugye ugyan az mint amit a Steam is nyújt a remote play és amihez árulták is a Steam Link klienseket + most ugye ott van az androidra tölthető app is.

    Ha szigorúan nézzük az NV az kb pénzt kér a szerver biztosításért ami futtattatja a játékot ...
    Biztos van olyan aki futott már bele amúgy leírásokba, hogy lehet felhőbe futtatni játékra alkalmas gépet amire a Steam -et felrakva utána saját magának meg tudta ezt csinálni (pld) ...

    Ezért nem értem, hogy a kiadók mégis miért szólhatnak bele abba, hogy az amúgy megvett játékokat, hogy használjuk. Hol a határ amit már szerintük nem léphetünk át a valamilyen szinten megvett játékainkkal mert akkor az analógia mentén a következő a Steam remote play funkciója lehet ha rájönnek, hogy az nem csak lokális hálózaton működik (ha a vpn-t nem vesszük annak ilyen szinten) akkor kötelezik, pld a Steam -et, hogy korlátozzák a játékuk használatát azon keresztül is...

    [ Szerkesztve ]

  • Egon

    nagyúr

    válasz Abu85 #14 üzenetére

    Olyan ez, mintha az Epic egyszer úgy döntene, hogy ami neked Steamen megvan, azt összekapcsolással játszhatod holnaptól Epic Store-on is. Technikailag meg tudnák csinálni, csak azonnal szétcsapnának a kiadók, mert ez kereskedelmi szerződés nélkül tilos.

    Rendkívül erőltetett, mi több ostoba példa. Az óriási különbség a GFN és mondjuk a Steam vs. Steam és Epic viszonylatában az, hogy utóbbiak valódi konkurensei egymásnak. Ugyanis ha a népek tudnák futtatni a Steam-es játékaikat az Epic kliensből is, akkor nyilván több esély lenne arra, hogy mondjuk a következő Doom-ot ott veszik meg, ha az 10 fillérrel olcsóbb, és nem a Steam-en. Ellenben a GFN-en nem lehet megvenni a játékot, azt továbbra is kénytelenek az adott store-ból megvenni (Blizzard-nál nincs is alternatíva ugyebár), ezáltal nem konkurenciái egymásnak (sőt: a GFN elvileg egy plusz lehetőség a kiadóknak, hogy az adott játék futtatására megfelelő hardverrel nem rendelkező rétegnek is eladják a szarjaikat).

    Nem, a valóság az, hogy a kapzsi kiadóknak nem elég a csillió rókabőr (kieg, DLC, skin meg a tökömtudja mivel szednek pénzt), a futószalagon megjelenő, az előzőtől alig különböző éves kiadások stb., hanem még le akarnak húzni egy újabb rókabőrt arról, akiről lehet. Ha lehetne, akkor azért is fizettetnének, ha egy családtagod játszik a "te" játékoddal, sőt: azt gondolom, hogy ha a haverok/családtagok csak nézik ahogy játszol, az után is szeretnének egy kis aprót - de hát az kivitelezhetetlen, a legnagyobb bánatukra. Az nV-t viszont meg lehet fogni, mert vélhetőleg rá van szorulva a kiadókra - most még.
    Nagyon remélem, hogy hamarosan lesz mondjuk olyan lehetőség, hogy a GFN-t csak felmappeled hálózati meghajtóként, oda rakod a Steam-es (és a többi) könyvtáradat, a Blizzard és társai pedig bő nyállal... :C

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Új hozzászólás Aktív témák