Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim Tonic
nagyúr
Hát, szerintem egyre kevésbé méri fel jól a helyzetet.
Amit ő elmondott, rövid úton meg fog ott bukni, hogy a CPU-k fejlődése hamarosan lineáris (vagy szekvenciális) úton fog lassulni a csíkszélességek és a fogyasztások miatt. Valamint Az is érdekes, hogy a mainál nagyobb X86 teljesítményre nem igazán van szükség. Tehát az Intel előnye itt meg is bukott. Az rendben van, hogy az integrálásban kicsit előrébb tart, de összképet tekintve sokkal hátrébb van.
Azt is fel kell mérni, hogy az integrált megoldások teljesítménye ma jóval (sokszorosan) kisebb, mint a dedikáltaké. A csíkszélesség és fogyasztás (valamint a DDR vs GDDR) problémája miatt ez még sokáig így marad.
A harmadik dolog, hogy a Sony Cellje is hasonló irányba indult, aztán hatalmasat bukott. Az XBox pedig gyakorlatilag egy PC (és az is marad a jövőben is), csak normálisan megírt, állandó drivere van, így könnyű programozni.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
BioNiCMaN
addikt
De miért Q2-es pólóban nyomja?
Egyetértenék veled, de akkor mind a ketten tévednénk.
-
MZperX75
addikt
Az Intel fizetett Spiclije!
Viccet félretéve,nagyon érdekes beszámoló volt!
De ebben mi volt az újdonság?Amit Abu-ék még nem mondtak el?[ Szerkesztve ]
-
fatallerror
addikt
nekem mind1 h hogy alakul, a lényeg h a játszhassak
don't tell me what i can't do!
-
foxxmotor
tag
Érdekes amit mond. Remélem kitalálnak valamit az API -k korlátjára, mert én nem akarok konzolon játszani.
-
O_L_I
őstag
Húú végighallgattam Fossa a szót Janikám rendesen.
Viszont azt nemtom jól értettem-e, hogy a Tech 5 motor (vagy csak a Rage) úgy van megoldva, hogy megcélozza a 60FPS-t és dinamikusan változtatja a részletességet, hogy ez meg is maradjon. Ez szerintem tök érdekes elképzelés.A PC-s GPU drivereket meg jó sokat szidja
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Én meg már vártam, hogy megnyugtat azzal, hogy a cloud az elkövetkező 10 évben felesleges és életképtelen szerinte is. Bár az ellenkezőjét se állította.
-
- = Zk = -
félisten
nekem köll egy olyan póló
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
Picturemaker
őstag
"több mint tízezerszer hosszabb időbe kerül" az a valamilyen frissítés a PC-n amiről beszél (nem értek ehhez elég mélyen), elhiszem. De amit látok, hogy a PC-hez képest egy konzol grafikája sehol nincs, mindenféle előnye ellenére. Csak a szöveget olvastam el, de egy kicsit fura amit JC mond, olyan Intel reklámos kicsit.
[ Szerkesztve ]
A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
Angel1981
veterán
Jó látni, hogy nem csak én gondolom így...
Szerintem Carmack egyre inkább a túlértékelt programozók közé tartozik - bár valóban volt pár komolyabb alkotása - A MESSZI MÚLTBAN!#2 BioNiCMaN: mert kb. az volt az utolsó nagy dobása! Na jó, esetleg még a Q3...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahogy a cím is írja: érdekes interjú.
(#17) Angel1981: Véleményem szerint Johan Andersson valóban megelőzte a ranglétrán, de mindenképpen tisztelet övezi Carmacket, hiszen azt senki sem vitatja el, hogy tud a pali.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
UnSkilleD
senior tag
válasz Picturemaker #14 üzenetére
textúrák frissítéséről van szó
"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince
-
rudi
nagyúr
Szerintem Te a lényeget nem látod. Fogd fel úgy, hogy a PC egy komplett norvég favágóbrigád, de csak norvégül beszélnek, te meg 10 szót tudsz norvégul. A konzol meg a szomszéd Jani egy kisbatlával. A feladat, hogy a melléklet méteres fahasábokat 13 és 17 centis darabokra vág fel, majd a 13 centiseket harmadold, a 17 centiseket negyedeld. Janinak megmondod egyenesen, magyarul hogy mit kell - direkt programozás a konzolnál. A norvégeknek meg lengethetsz kézzel-lábbal, akkor sem tudod neki rendesen elmagyarázni, mit akarsz - API-n, driveren keresztül programozás. Ha lenne csak mondjuk egy PC-s grafikus hardver gyártó, és csak annak kellene programozni hardverközelről, driver és API nélkül a cuccát, akkor már rég más dimenzióban lenne a játékok látványvilága. Dióhéjban ezt mondta Carmack, meg még azt, hogy valami gyökeresen új I/O megoldás lesz az igazi nagy domás a játékok vonalán, nem a még tovább fényezett grafika.
[ Szerkesztve ]
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jim Tonic anno megjósolta a Larrabee halálát. Valamit azért konyít hozzá. Persze lehet, hogy most Carmacknek lesz igaza.
(#26) rudi: Ez gonosz volt.
(#25) BotaN: Angolul nem elég hozzá tudni. A Carmack nyelvjárás ismerete szükséges.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
BotaN
senior tag
Végignéztem a videót, tudok angolul, de ezt most értemen kéne?
http://www.flickr.com/photos/kristofkulcsar/
-
freeapro
senior tag
Egy ideje ugyanazt mondja, kevés a memória a gpu-ban, virtuális gpu mem kellene stb...
-
nekem kéne az a póló, illetve a stroggos változata . a szememben ott nőtt fel a pcs játék, illetve ott nőttek fel az fpsek (natív 16bit, natív 3ds gyorsítás, full 3d -a quakeben még a robbanások spriteok voltak-, egységes design). mai napig kedvenc, pedig még a wolf3dvel kezdtem a kijövetelekor, és még mindig játszok, ha van egy kis időm
rudi: a norvég favágós példa ütött, de teljesen igazad van
cikkhez: köszi a linket.
aki kevésbé ért beszélt angolul, annak az eredeti helyen (link a cikk végén) van egy transcript is.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
]Phobos[
senior tag
Be állnék a sorba a személyes véleményemmel:
Tud a csóka, valaha félisten volt, de ma már tényleg kicsit túlértékeltnek tűnik.
Alkothatnának végre megint valami maradandót( Rage-re szerintem 5-10 év múlva kevesen fognak álmukból felzavarva is emlékezni ).Semmi sem lehetetlen, csak nem túl valószínű!
-
Jim Tonic
nagyúr
Látom, csak neked nem esett le, hogy ez az interjú mennyire sántít.
Nem vagyok akkora programozó, mint Carmack, de az a szakmám.
Azt azért engedd meg, hogy véleményem legyen, és ha lehet, ne ugass le a jövőben. Főleg, hogy erős a gyanúm, hogy Carmackhoz közelebb állok, mint Te.Rudi: a példád jó, és ezt eddig is értettem. Ugyanakkor a példa is, és Carmack szövege is túloz. Ha ez így lenne, akkor nem verné agyon a PC grafikája a konzolt.
Egy átlagos 30-35eFt-os videokártya kb. 5x akkora számítási kapacitással rendelkezik, mint bármelyik integrált megoldás. Ennyit nem lassít az APU problémája. Ha a példádnál maradunk, ha az egész munkára van öt óra, és nekem csak az utolsó órában sikerül elmutogatnom valahogy a norvégoknak, mi a teendő, akkor is leverik Janikát.
Mire ezt beérik, addigra sok víz lefolyik még a Dunán. Ha elérik... Merthogy lelövi őket majd a fogyasztás és az elfogyó csíkszélesség, de ezt már írtam.A játékiparnak sok problémája van. A legnagyobb a kalózkodás. Valójában ezért erőltetik a konzolokat. A Sony programozhatósága miatt is megy a hiszti, de megéri rá játékot írni...Ennél sokkal okosabb lenne internethez kötni. Vagyis online kell lenned a játékhoz.
A másik legnagyobb gondja a játékok minősége. Ma már nem a grafika, ami megdob egy játékot, hanem az életszerűség. Alapvetően át kell rendezkedni a programozásban. A grafika helyett az AI jelenti a kihívást, amivel jelenleg sehol sem állnak. Az internetes játékok terjedése pont ennek köszönhető. 0 grafika, maximális élmény, mert nem a gépnél leszel jobb. Egyenlőre senki nem tud normális AI-t írni.Ha ez nem egy büdös nagy reklám lett volna, akkor Carmack is tudja, hogy az AMD 1-2 éven belül eléri a teljes integrációt, HUB nélkül. Az Intel meg nem hozza be a lemaradását. Nem ok nélkül próbálkozik mindenféle módon kiírtani a GPU-t a PC-ből. Ezt minden szakmához kicsit is konyító tudja, Carmack is.
Amúgy ha a konzolok kiírtják a PC-s játékokat, akkor jó eséllyel az AMD is berakhatja az egész APU-s irányvonalát a "futottak még" vitrinbe a Larrabee mellé, mert kétlem, hogy bármilyen más környezetet, akár grafikai, akár fejlesztői, megírnának hibrid programozással. Felesleges pénz, idő, energia lenne, az Intel pedig még elé is állna.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
P.H.
senior tag
válasz Jim Tonic #36 üzenetére
"Amúgy ha a konzolok kiírtják a PC-s játékokat, akkor jó eséllyel az AMD is berakhatja az egész APU-s irányvonalát a "futottak még" vitrinbe a Larrabee mellé, mert kétlem, hogy bármilyen más környezetet, akár grafikai, akár fejlesztői, megírnának hibrid programozással. Felesleges pénz, idő, pénz lenne, az Intel pedig még elé is állna."
Az FSA nem hiába van. Vagy lesz. Vagy mi.
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
olbaidhun
őstag
Nem osztom a lekicsinylő véleményt Carmack apánkról. Egyedül többet tett és ér mint egy marék kiadó a tucat fejlesztőivel.. Ha ő azt gondolja, hogy szar a driver, akkor csere! Sehol nem volt még a 3D és ő már (trükökkel ugyan), de készítette az FPS alapokat. A tanulmányai az emberi szemről, a hozzáállása szerintem maximálisan korrekt. Ahogy #36 Jim is megfogalmazta, ma már elsősorban más területeken kellene fejleszteni (a directX18 már senkit sem fog lázba hozni)
Amit mond szokatlan és érdekes. De a ps3ra visszatérve a maximális teljesítmény mindaddig csak egy adat marad, amíg nincs megfelelő fejlesztő és optimalizálás mögötte. Lásd az exkluzív címeket. A box viszont egy pc, de nem is mutat fel különösebben újdonságot (számomra) és nem szeretném, ha ennyire egy kaptafára készülne minden a jövőben.. (természetesen nem lehet elvenni azt a pár exkluzívot, ami tényleg ér valamit, de ezek meg hidegen hagynak, mint címek..)
Szóval kíváncsian várom a jövőd, aminek a formálásában, ha tetszik, ha nem John Carmack az egyik illetékes személy!
[ Szerkesztve ]
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
Jim Tonic
nagyúr
Az FSA főleg az OpenCL-t nyomja, de nagyjából nem sok mindent tudni arról, mit tudnak a játékokon kívül elérni vele.
Köztudott, hogy hogy minden más területen az Intel jobb, mindenki azt veszi. Szinte mindenki azon programoz, fejleszt, grafikázik, stb. Annyi ereje van az Intel megoldásának, ami ezekhez elég. A grafikus gépe pedig olyan megoldást kíván, amit nem tudsz ezzel megoldani, i7 + FirePro, kb. így néz ki a felállás. Ez nem fog változni.Carmackhoz: az összes játéka a régi sztárok közé tartozik. A DOOM3 sem a grafikája miatt kapta a kritikákat, hanem mert pont ugyanaz volt, mint az összes többi Carmack játék. Egy Wolfeinstein 3D 26. bőrrel.
#40: én nem emlékszem, hogy az utóbbi 10 évben bármi maradandót alkotott volna. Mindenki elment mellette. Nem akarom az érdemeit csökkenteni, de azért nagyon laikusnak kell lenni ahhoz, hogy az állítsuk, hogy az ő szavára figyelne a játékvilág.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
rudi
nagyúr
válasz Jim Tonic #36 üzenetére
Szerintem nem csak a kalózkodás itt a probléma, hanem az is, hogy egy gamer gép messze drágább egy konzolnál, ráadásul egyságsugarú júzer szemszögéből nézve messze összetettebb fenntartani is. Simán átalakul a felhasználói modell, ennek mennek utána a fúziós cuccokkal is, és ezt kell követni a Carmacknak és társainak. Két lehetőségük van, vagy annak a szűk rétegnek kódolnak, aki megveszi a gémer gépet, vagy a sokkal szélesebb, mainstream piacra mennek rá. Szerintem az utóbbi a célszerűbb, és akkor meg kell találni az utat, amivel egy APU tényleg olyan gyors lehet játékban, mint a hozzá hasonló specekkel bíró konzol. Ez az út az API és driver helyrerakásán (eltüntetésén) keresztül vezet.
Ami a játékok minőségét illeti, szerintem abban Carmack nem érintett, ő alapvetően motorgyártó, eléggé meghatározó, bát kétségtelen, hogy a nagy dolgokat régen csinálta. Éppen ezért is próbál zöldágra vergődni mindenfélével, ahogy tette eddig is. Aztán, amikor interú van, akkor ontja a szót éppen arról, ahol tart. Perpill nyilván a drivert rühelli (mondjuk ez alap dolog, a többség így van vele, nekem is akkor ment el a kedvem a shader programozástól, amikor az assembler vonalat lezárták), meg nyilván jutott erre-arra a Sandy Bridge-el, ami 1-2 éven belül ott lesz az x86-os számítógépek döntő többségében (lást Sabine notik "óriási" áradata).
De számomra a szövegének ezen része csak amolyan "pillanatkép a munkájából". Sokkal lényegesebbnek látom, amint a merőben új I/O cuccokról mondott. Mert nem a grafika, nem az AI és nem a hardver a lényeg, hanem a belemerülés, az immerzió foka.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
doncortio
senior tag
Hát Cramamcknak azért részben igaza van: régebben nem egy gyártó bukott meg azon, hogy nem bírt értelmes drivert írni a termékéhez és a nagyok (ATi, NVidia) is rengeteg programozót ültet le rendes drivert írni, de még ez sem sikerül mindig... Sajna ez az egyik legnagyobb hátránya a moduláris hardverfelépítésnek, ezen a téren a konzolok előrébb jártak/járnak.
Isten veled Steve, nyugodj békében!
-
.mf
veterán
"Amit ő elmondott, rövid úton meg fog ott bukni, hogy a CPU-k fejlődése hamarosan lineáris (vagy szekvenciális) úton fog lassulni a csíkszélességek és a fogyasztások miatt. Valamint Az is érdekes, hogy a mainál nagyobb X86 teljesítményre nem igazán van szükség. Tehát az Intel előnye itt meg is bukott. "
Már bocs, egyáltalán meghallgattad? ~2:40-től pont azt mondja a riporter, hogy korábban (Carmack) már nyilatkozta, hogy a CPU-k teljesítménye miatt már nem aggódik (mert az már elégséges), s kérdezte, hogy GPU-kkal mi a helyzet. Mire Carmack azt válaszolta, hogy a GPU hardver miatt kevésbé aggódik, viszont a driverek (és API) miatt nagyon, mert óriási korlátozást és késleltetést okoznak.
Később a ray-tracingről is beszélt, de csak mint kísérletről, fejlesztői eszközről (szerinte kezelhetőbb és kevesebb gond volt vele, mint a GPGPU megoldásnál, amit a CUDA elején szintén megpróbáltak, és nekik nem vált be), és távoli jövőről (ő is megjegyezte, hogy a ray-trace engine techdemóval egy statikus jelenetnél elérnek 720p-n 60FPS-t -- miközben a hagyományos engine-nel 1000...).
Tehát ő is azt mondta, amit most mondtál. Szóval mi van?#36
"Ha ez így lenne, akkor nem verné agyon a PC grafikája a konzolt."Agyonveri, de messze nem olyan mértékben, mint amekkora a nyers teljesítménybeli különbség. Gondolj bele, a PS3-ban egy 7800GT-7900GT között álló chip van (ha jól emlékszem, 28 shader, 8 vertex? -- közben egy GTX580 512), az XBox-ban pedig a 2900XT elődje (400sp -- ma már IGP-ben is van ennyi).
"APU"
Erről alig esett két szó az interjú alatt, itt Abu fejtegette részletesebben csak.
---
Abu:
"Carmack elsősorban OpenGL-ben dolgozik, így erről az API-ról beszélt, de diskurált a DirectX 11-gyel kapcsolatban más fejlesztőkkel, ahol az információi szerint valamivel jobb a helyzet, de az API és a hardver közötti réteg még mindig sok dolgot limitál. "Én úgy értelmeztem, hogy a riporter arra kérdezett, hogy az API oldal mutat-e haladást, úgysmint Dx11 (tehát a korábbi verziókkal összehasonlítva), többszálas driverek, stb.
"A programozózseni viszont előre tekint, és az integrált grafikus vezérlőket hozta fel – elsősorban az Intel megoldására utalva – melyek közvetlenül érik el a rendszermemóriát."
Ezt mint lehetőséget írta, hogy extrém esetben, néhány helyzetben, és ha jól is sikerül implementálniuk, akkor ez a sok késleletést kikerülve gyorsabb lehet, mint egy nála -- papíron, nyers teljesítmény szerint -- jelentősen erősebb videókártya.
---
Érdekes a véleménye a procedural technológiáról (túltömörített, összedobált textúrák, ami nem elég részletes), és a tesszalációról (ahol már értelme lenne, a jelenlegi hardverekből a szufla pont ott fogy el). Szerintem érdekes interjú volt.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
veterán
válasz Jim Tonic #41 üzenetére
ez szerintem butaság. Carmack ugyanis sosem igazán játékot készített, hanem technológiát. a játékot a társai készítették, willits, romero, stb... carmack elsősorban a motorért, technológiáért felelt. Az hogy a motorjával mit kezdenek, már nem rajta múlik úgy gondolom. Ő úgy tudom bevallottan mindig csak a motor csiszolgatásával foglalkozott, hogy minél újabb dolgokat tudjon, új effektek, elméletek, stb.
ha jól tudom, nem az ő motorjában volt elsőnek rendesen használt normal map rendszer? (azt nem merem megkockáztatni hogy ő találta volna ki, de szerintem motorban előtte nem találkoztunk még a technikával). emellett azért kivi lennék, mi van a sparse voxel octree-vel, tudtommal azt is ő tolta ezerrel (szintén nem tudom hogy ő találta-e fel), de jónak tűnt... másoktól azért ilyeneket nem hallani és látni, bár lehet ez abból adódik, hogy hátrébb állva figyelnek... szóval nem is a játékait bírtam soha, hanem a technológiáit... és ebben előremutató volt mindig, és szerintem máig az...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Jim Tonic
nagyúr
Akkor nem érted, mit mondtam. A CPU elég. De nem tudod mellétenni egy mai GPU teljesítményét. Az Intel fejleszteni fogja az X86 vonalat, ergo muszáj lesz az AMD-nak is. Tehát nem arra fog elmenni a csíkszélesség csökkentése, hogy fejlesszék a GPU részt.
A Raytracinget pár éve is pont Carmack reklámozta lelkesen. És egyelőre az is kifulladni látszik. Legalábbis nagy a kuss. Most sem győzött meg, hogy lesz jövője.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
"Szerintem nem csak a kalózkodás itt a probléma, hanem az is, hogy egy gamer gép messze drágább egy konzolnál, ráadásul egyságsugarú júzer szemszögéből nézve messze összetettebb fenntartani "
jaja. fogyasztás, zaj, méret és ár is problémás. igazán durva konfighoz minimum egy antec p180 mini kell alaphangon, de még az is nagy. tetejében meg avul, mint annak a rendje: ps3 kb egy időben jött ki a 8800 ultrákkal, előbbi még mindig remekül tartja magát, utóbbi 720pre elég. viszont az avulás eszméletlen. arról nem is beszélve, hogy a gtx/ultra árából kijött egy-másfél konzol, és az még csak a videokártya volt. namost erre jön a méretprobléma, nagyszobában eléggé hülyén néz ki bármelyik jól szellőző miditorony. persze ott van a lehetőség, hogy a nagyszekrény és a kanapé mögé még egy chieftec dragont is el lehet dugni (nem nevet, baráti körben van egy ilyen), de egy konzol lényegesen kevésbé proglémás elhelyezés szempontjából. és itt jön be a wife/significant other approval factor. javulás persze a témában van (prescott korszak valaki?), de a halk pc még mindig vagy gyenge, vagy drága és tudás kell a megépítéséhez.
I/Oval kapcsolatban: az immerzió tényleg az, amin a dolog áll/bukik. ld a wii. meg Carmack alapvetően a virtuális valóság felé ment (legalábbis 2003ig biztos), szóval lehet neki emiatt is érdekesebb.
BioNiCMaN: +1.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Menthirist #46 üzenetére
Te sem érted. Olyan motorokat fejleszt, amik nem a mai játékvonalakat követik. És még a kategóriájában sem a legjobb.
Carmack az id Software társalapítója. Azért csak volt beleszólása, mi lesz a játék témája.#48: Egy hatéves PC még használható több dologra. Egy hatéves konzol semmire. Nem kell erre elvinni a témát, felesleges ilyen téren összehasonlítani. Főleg, hogy egy miniITX lapra is lehet építeni konzolnál erősebb, hasonló fogyasztású gépet. Amiről Te beszélsz, az 3x erősebb, mint egy konzol.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
veterán
válasz Jim Tonic #49 üzenetére
de a téma kiválasztása ugye szerinted sem egyenlő azzal, hogy a program újabb rókabőr lesz...
emellett látjuk, milyen remek alkotások származnak abból, ha mindenki a mai játékvonalat követi.
mint említettem, őt mindig a technológia érdekelte. nem az, hogy kövesse a játékvonalakat. ha követed, akkor ott fogsz tartani, ahol a többiek. Ha nem, akkor esélyed van eléjük lépni...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)