Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    válasz M.T. #147 üzenetére

    A PCIE sávszélesség igény nőhet ha a programozói szokások megváltoznak. De persze ez nem változik meg hardverek nélkül (előbb a hardver kell).
    Ha az alaplapi memóriából a textúrát kellő sebességgel lehet kiolvasni "realtime", akkor pl. egy-egy pálya betöltése előtt felesleges feltölteni a gpu memóriáját. Szintén könnyebb extra nagy mappokat, vagy részletesebb pályaelemeket tartalmazó játékteret létrehozni. HA (ismétlem HA) elég gyors ez a sáv, akkor majdnem felesleges a gpu memóriájának hatalmasnak lennie. .. kb. a PCIE1.0 óta kísérleteznek ezzel, de eddig nem volt elég gyors se a PCIE, se a rendszer saját memóriája.. persze, kérdés, most az lesz-e... ha HBM jön a procikra, és a csatoló sokkal gyorsabbá válik (nem, még a PCIE5 de a PCIE6 tervezett tempója se volna erre elég!) akkor talán lehet ez egy használható fejlesztési irány AAA címek esetén is.. De megfelelően gyors csatlakozó nélkül maximum az APU-k tudnak előnyt kovácsolni majd a gyors ramokból.. a közeli CPU meg mindenképp szintén puszpont lesz... így kell a gyors csatoló, ha nem akarják a jövőben a diszkrét VGA piacot feláldozni az APU-kért (utóbbiaknál a HBM majdani megjelenése áttörheti a korlátokat talán 2022-ben jön majd ilyen apu, tippre zen4 vagy zen5.. lehet zen4 csak HBM, zen5 meg kigyúrt körítés)..

    De a lényegre visszatérve, hardver nélkül senki se fog úgy programozni, hogy "jó legyen" majd hozzá.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák