- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Windows 11
- Milyen NAS-t vegyek?
- VPN topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Crypto Trade
- Debian GNU/Linux
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
válasz proci985 #150 üzenetére
Szegeden, de tudommal máshol is használnak "bíró" kiértékelést kötelező programokhoz. Sőt, talán még valamelyik versenyeken is olyannak dolgozzák fel a beküldött megoldásokat.
Annyi a külsönbség, hogy ott ez egy gyógy tárgy része volt, itt meg félévben egyszer kellett kiszenvedni valami értelmes vagy kevésbé értelmes feladatra a megoldást. De azóta vannak tárgyak, amiből eltörölték a kötprogit, mert úgysem az írta meg, aki beadta, hanem 30e+ tarifával sorozatban gyártotta őket pár élelmes ember a lustáknak. Szóval lényegében lehetséges úgy teljesíteni a szakot, hogy nem írtál egyetlen programot sem (bár lehet egy-ként kivétel tárgy van, ahol abból is van minimum elérendő pontszám, persze ha nem írattad meg mással)
Szóval nekem az tetszett az ottani feladatokban, hogy anélkül alapozott meg szakmai dolgokat, hogy tudatában lett volna a hallgató, hogy ő most milyen komoly dolgokkal foglalkozik valójában. Ráadásul szinte játékos formában.
Itthon meg komoly elmélti dolgokat darálnak le úgy, hogy nem derül ki, mire lesz az jó valójában. Aztán lehet két év múlva egy másik tárgynál a homlokodra csapsz, bakker, szóval ez az értelme, kár hogy nem sikerült megértni anno.A tesztet úgy értettem, hogy nem az algoritmust igazította ki a megoldásban, hanem rájött, hogy mi a bemenet és ha az, akkor simán visszaadta azt az értéket, amit a programnak kellett volna generálnia.
jójó.. én is csináltam hasonlót egyik kötproginál
Bugosan implementálták a bíró kiértékelőjét és mivel kifejezetten hosszú volt a kiértékelés, ezért azalatt maga a teszteset fájl is ott volt mellette és le tudtuk tölteni. Aztán írtam gyors egy kis progit, ami grafikusan ábrázolta a tömb értékeit, benne a saját algoritmusom mozgásával és így vizuálisan láttam, hogy jó felé tartok-e vagy csak rontok a helyzetemen.(#152) proci985
ne is mondd.. volt olyan feladat valamelyik tárgynál, hogy ha nem akarál az elbonyolított feladatba nagyon belemenni, hanem csak azt mondtad, hogy return 3, akkor a felső 10%-ba került a program helyezésileg. Csak kellett valami zagyvaság köré, hogy nehogy bejelezzen a másolat jelző, ami azokat csípte el, akik ugyanazt a megvalósítást vették meg valakitől
Sőt, azt hiszem érdemes volt direkt rontani az eredményen, mert az első valahány helyezettet manuálisan is megnézték az oktatók és hát a return 3-ra diszkvalifikáció járt volnaBocs, közben ide oda beleszerkesztettem, rossz szokásom.
Sajnos a labor gyakorlatok egy rész teljesen értelmetlen volt. Az előadást tartó oktató nem követte a gyakorlatosoknak leadott ütemtervet. Nem készült fel az előadásra, hanem iq-ból mondta az anyag valamelyik részét. Így a gyakorlat nagyrésze arra ment el, hogy az elméletet átfussák, mielőtt a gyakorlati részt ledarálták. Ez az amikor az előadó, bár jó szakember és az iparban is dolgozik, de nincs ideje / kedve fogalkozni az oktatással, de muszáj.
[ Szerkesztve ]
-
Itt gyakorlatilag minden targyhoz volt valamilyen labor, hol kisebb (pl diszkret matematikahoz), hol majdnem kizarolag abbol alt (design pattern / php+asp+sql kurzusok).
ja igen, en ilyenrol automatic program repair domainrol hallottam vicces eseteket, amikor az algoritmus pl ugy erte el hogy ne hibazzon valamelyik teszt, hogy kitorolte a tesztek mappajat. De voltak hasonloan vicces esetek, szoval a teruleten levok viccesen arrol beszeltek, hogy azert neha a megoldasok meg elegge az elsos talalekony diakok szintjen mozognak a megoldasaik szintjen.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Cathfaern
nagyúr
"Aztán lehet két év múlva egy másik tárgynál a homlokodra csapsz, bakker, szóval ez az értelme, kár hogy nem sikerült megértni anno."
Ez nagyjából tökéletesen összefoglalja az egyetemi 5 évemet. Pedig csak 1,5 óránként kb. 5 percet kellett volna fordítani arra, hogy ezt azért tanuljuk mert itt meg itt te konkrétan használni fogod, illetve itt meg itt konkrétan használják az iparban. -
#24737024
törölt tag
Itt sokan kizárólag az egyetemeket teszik felelőssé az oktatás színvonala miatt, én azonban ipar felelősségét is firtatnám. Dolgoztam 1 évet tanársegédként egy műszaki egyetem informatikai karán és azt kell mondanom, hogy a jelenlegi helyzetben szinte lehetetlen feladat a hallgatókat tanulásra ösztönözni. Sokan közülük már az alapképzés ideje alatt elhelyezkednek az iparban, onnantól kezdve pedig nem erőltetik meg magukat a tanulással. Jó eséllyel még jobban is keresnek mint te kezdő tanársegédként, így a tekintélyed a nullához konvergál. Elég faramuci helyzet, amivel kezdeni kellene valamit. Külföldön legalább az alapképzést többnyire becsületesen elvégzik az emberek, csak azt követően szívja fel őket az ipar.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz #24737024 #154 üzenetére
Azért szívja fel az ipar a tehetséges kezdőket, mert nincs más mód a munkaerő megszerzésére. Ebben a korban, még elcsábíthatóak mert örülnek a pénznek és hogy hamarabb elindul az életük.
Nem szeretik a bizonytalanságot, márpedig a suli végigcsinálása bizonytalansággal tölti el őket, mert itthon olyan negatív a hangulat (szülők, nagyszülők kárognak, hogy szar itt minden, stb, stb.). Egy jó állásból adódó biztonságra kiemelten szüksége van a legtöbb magyar fiatalnak.
A kereslet találkozik a kínálattal.
Nálunk is van vagy 10 fejlesztő, aki így került hozzánk.
Egyikük hamarabb lett senior 800 bruttóért, minthogy meglett volna a diplomája.
Ilyen feltételek mellett ki a f*szt érdekeljen a suli? Pláne, hogy a cég alig várja, hogy a fiatal ne lépjel ne folyton vizsgázni, meg tanulni, mert kéne a fejlesztői / tesztelői munkája minél gyakrabban.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
#35193216
törölt tag
válasz #24737024 #154 üzenetére
Olyan értelemben, ahogy az egyetem elvárja, jobb ha nem is sikerül rávenni a hallgatókat a tanulásra. Nem a hallgatók lusták, a rendszer rossz, és a rendszernek része az is, hogy mennyire alulmotiváltak a hallgatók, és ennek is meg van az oka. Rengeteg oktató panaszkodik, hogy évről-évre hülyébb hallgatók jönnek, és nem tud mit kezdeni velük. Ez pontosan ugyanaz a panaszkodás, mint mikor egy fejlesztő állandóan arra panaszkodik, hogy mások összegányolt kódját kell rendbetennie munkaidejében. Pedig az nyilvánvaló, hogy olyan nincsy hogy tökéletes körülmények, környezet, munkatársak, hallgatók, oktatók, stb., az adott lehetőségekből kell a legjobbat kihozni.
Szerk:
A fiatal oktatók közül a tehetségesebbek vagy maszek úton, vagy az egyetem céges partnereinél ugyanúgy dolgoznak versenyszférás projekteken, így nem feltétlenül igaz, hogy rosszabbul keresnek, mint a végzős hallgatók. Egyébként ők tartották a tárgyak 1%-át, aminek volt is haszna, mert tőlük volt mit tanulni. Az kap nyomorbért közülük, aki alkalmatlan bármire, és az egyetemet menedékként használja.[ Szerkesztve ]
-
#24737024
törölt tag
válasz #35193216 #157 üzenetére
évről-évre hülyébb hallgatók jönnek, és nem tud mit kezdeni velük.
Én is ezt tapasztaltam. És persze logikus is. Ha az ipar bármilyen mennyiségben és minőségben felszívja a hallgatókat, akkor nem alakul ki érdemi verseny, ami kirostálná az alulmotivált vagy nem műszaki pályára való fiatalokat.
@hb1:
A fiatal oktatók közül a tehetségesebbek vagy maszek úton, vagy az egyetem céges partnereinél ugyanúgy dolgoznak versenyszférás projekteken, így nem feltétlenül igaz, hogy rosszabbul keresnek
Ez gyakorlatilag az egyetlen járható út. Főállásban én is fejlesztőként dolgozom, az egyetemen csak besegítettem.
[ Szerkesztve ]
-
#35193216
törölt tag
válasz #24737024 #158 üzenetére
Fordítva ülsz a lovon. Ha az iparnak jó az illető, az egyetem meg kirostálná, akkor az egyetem eleve rosszul rostálna. Ugyanis nem a képzésért van a versenyszféra, hanem a képzés a versenyszféráért, bármennyire is akarják az egyetem oktatói, vezetői az ellenkezőjét (hosszútávon ez még az alapkutatásra is igaz, de én itt az oktatásról beszélek).
Szerk.
Egyébként a legnagyobb rákfenéje a magyar oktatásnak, beleértve a közoktatást is és a felsőoktatást is, hogy nyomással szeretne motiválni. Az oktatók, tanárok arról panaszkodnak, hogy ők azért nem tudnak jól tanítani, mert a diák lusta. De mi az, hogy lusta? Miért lusta? Miben lusta? Szerintem a Pató Pál urat is félreérti a legtöbb ember, nem az a baj Pató Pál urral, hogy klasszikusan lusta, mondjuk lusta dolgozni, felkelni, stb., hanem hogy lusta változtatni, jobbítani. Az oktatási rendszernek feladata az is, hogy motiváljon, a motiválás pedig nem választható szét a többi elemtől. Az, hogy a mostani fiatal generáció máshogy motiválható, az adottság, teljesen felesleges sírni fölötte. Persze lehet azt is, hogy maradunk a mostani oktatási rendszernél, csak akkor a hallgató menekülni fog előle.[ Szerkesztve ]
-
-
Spirit
őstag
Angol nyelvű programok használata, megoldások olvasgatása neten, stb. az megy, ha esetleg valakivel írásban kell megértetnem magam, az már nehézkesen, de meg tudom oldani, megszólalni viszont nem igazán tudok. Elfogadom, hogy manapság már minden cégnek vannak külföldi kapcsolatai, emiatt sokszor kéne a nyelvtudás, de azért távol áll a "majdnem olyan, mintha nem tudna írni meg olvasni" kijelentéstől.
-
#24737024
törölt tag
válasz #35193216 #159 üzenetére
Ha az iparnak jó az illető, az egyetem meg kirostálná, akkor az egyetem eleve rosszul rostálna.
Nem feltétlenül jó az iparnak sem, de égető szükség van emberekre, ezért nincs más választásuk mint csökkenteni az elvárásokat. Én egy német autóipari multinál dolgozom és sajnos sok gyenge képességű kollégával találkozom akikkel kínszenvedés együtt dolgozni. Sokuk esetében azon is elgondolkozom, hogy az érettségin hogy mentek át. Persze nem lehet mindenki a számítógéptudomány doktora, és tudom azt is, hogy egy multinál rengeteg rutinfeladat van, amit gyakorlatilag bárki el tud végezni. Ennek ellenére örülnék, ha magasabb lenne az átlagos színvonal
[ Szerkesztve ]
-
#95561216
törölt tag
válasz Darth Sith #6 üzenetére
Ezt fordítva kellene csinálni, mint például a hanyatló nyugaton, bsc-n piacképes oktatást kapsz, msc-n meg belemásznak az elméletbe. Ha meg még egyszer valaki rá meri mondani az elavult tananyagra meg papírra programozásra, hogy szemléletet ad, összetörök valamit.
-
#95561216
törölt tag
válasz #24737024 #56 üzenetére
Neked persze, hogy jó volt az egyetem, csak viszonylag alacsony azon állások száma, ahova ezek az ismeretek kellenek. Egy üzleti alkalmazást fejlesztő embernek viszont az egyetem nagy része felesleges szivatás, cserébe olyan, riktán-lassan változó dolgokat, ami nekik kell meg nem adnak le. A baj az, hogy a nagy egyetemi expanzió idején a progmat és a mérnökinfó is csak létszámot emelet, pedig abból a tudásból most sem kell sokkal több ember, mint amikor 50 fős volt egy évfolyam, aztán csodálkoznak, hogy nagy a lemorzsolódás, aminek csak egy része a "hülye vagyok ehhez", a többiek inkább nem túráztatják magukat feleslegesen, és elmennek dolgozni.
-
#95561216
törölt tag
válasz Cathfaern #110 üzenetére
Az baj, hogy annyira nagy területet akarnak lefedni, hogy egyrészt az átadott tudás két év után kimerül abban, hogy "ja valami ilyesmiről hallottam", másrészt annyira különbözik is, hogy adott embert egyik része érdekli, másik részétől meg égnek áll a haja. Kb ott tart most az informatika, mint amikor a természettudományok egyben voltak. Meg is bolondultam volna fizikusként leveli békák párzási szokásairól tanulni Amit itt páran mondanak le is fordítható erre, oké, hogy te jó részecskefizikus vagy, de mi lesz, ha az egyik munkahelyen az lesz az elvárás, hogy levelibékákat tanulmányozz? Hát mi lenne, először megkérdezem, hogy "hülye vagy öcsém?", aztán ha továbbra is ehhez ragaszkodnak, elmegyek máshova, mert nem csak hogy nem értek hozzá, de abszolút nem is érdekel.
-
#35193216
törölt tag
válasz #95561216 #168 üzenetére
Nem gondolom, hogy 15 féle szakot kellene indítani. Simán jó ezeket szakirányban oktatni.
Sőt, én tovább mennék, a 3-ból egyetlen informatikus szakot csinálnék, az állami egyetemek közül egy pár évig tartó versenyeztetés után csak 4 kapna akkreditációt, 2 Budapesten, 1 Dunántúlon, 1 Kelet-Magyarországon, a többi max. FSZ képzést vihetne tovább, mindezt azért, hogy egyrészt mindenhol meglegyen a kritikus tömeg a szakirányokhoz és a választható tárgyakhoz, másrészt létrejöjjön az egyetem és környezetében egy erős szakmai közeg, amire a versenyszféra is tud építeni. Végül ez lenne az egyetlen esélye annak, hogy Budapest mellett máshol is legyen komoly munkaerőpiac az IT szektorban (jelenleg a kritikus tömeg hiányzik, mert nagyon elaprózott a vidéki IT szektor).
A szakirányok pedig nagyobb részét tennék ki az oktatásnak, a beágyazott rendszerek, a gazdaságinformatika és a mélyebb algoritmuselmélet, számításelmélet is egy-egy szakirányban lenne sok más mellett.
-
G.Zs.
senior tag
Az EPAM pont annyira amerikai, mint a Prezi...
Ha a menyasszony apja az örömapa, a menyasszony anyja az örömanya akkor a menyasszony az örömlány?
-
#35193216
törölt tag
válasz #95561216 #172 üzenetére
Nagyobb részt látókör tágító, horizontális megközelítésű tárgyak lennének az informatika különféle területeiről. Hogy némi rálátása mindenre legyen a hallgatóknak, és a szakirány választás is meg legyen könnyítve. Emellett nyilván programozás alapjai, némi algebrai alapok, angol szaknyelv.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #95561216 #172 üzenetére
Matek, fizika, kémia (lehet mondani, hogy ez nem kell vállalatirányításhoz, de szerintem egy mérnöknek illik ezekhez alapszinten érteni, mondhatni "általános műveltség") és programozás orrba-szájba (beleértve adatbázis kezelés, minimum SQL). Továbbra is tartom, hogy informatikusnak a programozni tudás olyan, mint költőnek az írás-olvasás*. Lehet ez valami nagyon magas szintű nyelv is (pl. python), a lényeg hogy megtanuljon alapszinten programot írni, debugolni, tanuljon némi algoritmikus szemléletet. Közben meg lehet ismertetni verziókövető szoftverekkel is, meg projekt kezelő szoftverekkel is. Én szívem szerint beletennék alapszintű webfejlesztést is, mert szerintem valahol gáz, ha egy informatikus azt se tudja a css-ről, hogy eszik-e vagy isszák. Mai világban ahol minden az interneten van, vagy legalábbis van webes felülete, szerintem illik legalább picit konyítani hozzá. De ez egyéni szubjektív vélemény inkább csak. Így amikor később kap valami csapatmunkát, máris sokkal egyszerűbb lesz megszerveznie az egészet.
*nem, programozni tudás alatt nem azt értem, hogy assemblyben írjon 50000 soros kódot 3D enginnel. Csak ha azt mondják neki, hogy itt ez a repetatív feladat, dobj össze rá valamit, akkor meg tudja oldani. Vagy ha valami forráskódban ki kéne néznie valamit, akkor legalább nagyjából értse meg mit lát. Vagy ha van egy adatbázis, amiből elő kéne kapni valami egyszerű infót, akkor ne kézzel nyomogassa a view table gombot meg copyzgassa át excelbe. És igen, a info menedzser is programozzon legalább egyszer életében, mert amúgy a programozói ott fogják átvágni ahol csak akarják.
-
#35193216
törölt tag
válasz Cathfaern #174 üzenetére
"Továbbra is tartom, hogy informatikusnak a programozni tudás olyan, mint költőnek az írás-olvasás"
Én ennél radikálisabb vagyok ebben a kérdésben, szerintem minden műszaki és természettudományos területen dolgozónak is egyik alap skillje kell legyen hamarosan, sőt egyes közgazdászoknak, szociológusoknak, nyelvészeknek is.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #35193216 #175 üzenetére
Igen, valójában nem ott kéne tartani infó oktatás terén, hogy lehet túl kéne lépni az excel / word szinten, hanem azon, hogy elég hogy alapszintű programozást tanítanak középiskolában, vagy kéne némi webfejlesztés is, legalább olyan szinten hogy ha indít magának egy blogot vagy személyes weboldalt, akkor kicsit testre tudja szabni
Erre szoktak jönni, hogy programozáshoz "beállítottság" meg "tehetség" kell, meg "arra születni kell", de igazából szerintem programozni egyszerűbb, mint fizika szöveges feladatokat megoldani. Aztán utóbbi mégis kötelező.[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
Te most tényleg béna trollkodásra adtad a fejed?...
Amit belinkelték, az annyira kínos, hogy inkább nem is kommentálnám. A t. szerző felfedezi, hogy az iskolázatlan rétegnek problémái vannak a helyesírással - nahát! Aki meg azt akarja megmagyarázni, hogy az angolok nem tudnak angolul, az, kéremszépen, hülye.
DRM is theft
-
kraftxld
nagyúr
Egyetértek, általában akik ilyen cikkeket írnak, ők az elsők akik sírnak, hogy a kib*szott angoloknál csak mosogatni lehet és IT-sként is a nettó 150 az álombér. Igaz max egy Űber mega kingsájz XP telepítőt tud végigkattintani
| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
#35193216
törölt tag
Érdekes, én nagyon nem ezt olvastam ki ebből a postból. Hanem azt, hogy nyelv helyett nyelvtant tanítanak angolból itthon, ezért aztán a magyar nem bír angolul megszólalni, mert görcsösen próbálja a fejében nyelvtanilag helyesen összerakni a szavakat.
Sajnos nekem ezzel egybeesik a tapasztalatom, mondom ezt úgy, hogy 18 évesen megvolt a felsőfokú nyelvvizsgám, de egy pohár vizet nem tudtam volna kérni angol nyelvterületen. Azóta sokat fejlődtem, most már képes vagyok angolul kommunikálni, csak épp ugyanazon a nyelvvizsgán már nem mennék át. Mert az egészen más dimenzió.
-
bambano
titán
válasz #35193216 #181 üzenetére
aminek a következménye, hogy egy olyan feltételt támasztunk a diplomához, aminek nem sok értelme van. súlyosan szétválik a papírhoz szükséges tudás és az életben szükséges tudás. erősíti bennem azt a korábbi véleményemet, hogy nyelvvizsgához kötni a diplomát tévedés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
Láttál már középfokú nyelvvizsgát? Szerinted hogy lehet azt összehozni, hogy valaki tud angolul de azt nem tudja összehozni? Mert szerintem sehogy.
(#181) hb1: a nyelvvizsga a húsz évvel ezelőtti rendszerhez képest azért sokat változott (és lehet mondani, hogy a javára). Egyébként én a magam részéről nem látok problémát abban, hogy hangsúlyos a nyelvtan, mert ha az az elején kimarad, akkor később már nehéz pótolni. Hülyén/rosszul meg bármit lehet csinálni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#35193216
törölt tag
11 éve volt az, és a Rigó utcai majdnem ugyanaz most is. A többi nyelvvizsga rendszer vegyes, bár mindegyik begyakorolható úgy, hogy gyenge nyelvtudással átcsússz.
Nem, az elején végképp nem szabadna nyelvtant tanítani. Akkor szabadna csak, amikor a diák már stabilan beszéli a nyelvet. Ugyanis a nyeltant egy jól beszélt nyelvben nem tudatosan használod. Tévútra visz az itthon alkalmazott nyelvtan, fordítás és szómagoltatás.
Szerk.
Feleségem most volt középfokúzni. Az Origonál még mindig magyar kérdésekre kell magyarul valaszolni a hallott szöveg értésnél. De van lejjebb: Corvinus nyelvvizsga rendszer, az az igazi borzalom.[ Szerkesztve ]
-
#35193216
törölt tag
válasz fordfairlane #186 üzenetére
Az közoktatásban most is elég hamar nyelvtanoznak.
-
válasz Darth Sith #6 üzenetére
+1! A jó szakember mind az, aki mélységében ÉRTI amit csinál.
Gyorstalpalón nem sok ilyen lesz, max. majd hackernek kèpzelik magukat.Mutogatni való hater díszpinty
-
-
-
elithun
őstag
Ezzel egyetértek. A hozzászólásomat arra irányítottam, hogy ezeket munkahelyen végülis nem baj, ha nem tudja, mert van rá külön részegység, hogy ne mindenki magának mókolja a környezetet.
De engem is azért mindig meglep, hogy vannak akik programozó lévén nem tudnak otthon fejlesztőkörnyezetet felállítani. (Hardverrel és szoftverrel együtt.)„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
-
-
"Bugosan implementálták a bíró kiértékelőjét és mivel kifejezetten hosszú volt a kiértékelés, ezért azalatt maga a teszteset fájl is ott volt mellette és le tudtuk tölteni. Aztán írtam gyors egy kis progit, ami grafikusan ábrázolta a tömb értékeit, benne a saját algoritmusom mozgásával és így vizuálisan láttam, hogy jó felé tartok-e vagy csak rontok a helyzetemen. "
Tehát a dolog elérte a célját, írtál egy magad által kiagyalt programot... a probléma megoldására
Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz fordfairlane #186 üzenetére
en egy fel sarga headwaynyi nyelvtant tanultam angolbol osszesen, ehhez kepest meg Magyarországon lett egy kozepem, plusz elfogadtattam skandinaviaban ket angolul megirt diplomamunkat (az egyiknel az opponens kint elt 15 evet USAban).
egyebkent nyelvfuggo, nemetnel ha az ember nem tanulja meg stabilan a nyelvtani alapokat, akkor a kozep - felso atmenet szivas.
hb1: angolbol csak az FCE, nemetbol csak a Göethe. a tobbivel az ember atmegy a magyar hataron es semmit nem er (bizonyos helyzetekben, pl felsooktatasnal pedig kell a papir, nem eleg tudni). igy alakult ki az a vicces helyzet, hogy van harom C1em amit igy keresztbe (nem) fogadnak el az EU kulonbozo orszagaiban.
dabadab: itt felsooktatasba valo felvetelhez kriteriumrendszertol fuggoen B2 (kozep) / C1 (felso) angol kell. a felvetelhez, nem a diplomahoz. igaz a gimnaziumi targyak gyakorlatilag megfeleltethetoek, tehat nem feltetlenul kell extra nyelvvizsga.
aztan ebbol adodik a helyzet, amikor a diak megkapja a gimnaziumi jegyet nemi joindulattal / felnottkurzuson hataron atcsuszva, a felsooktatasban meg szembesul vele, hogy a nyelvi elvaras a gyakorlati szintre alapul es nincs helyi nyelven konyv, esetleg angolul megy minden.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
senior tag
válasz tothmaxy182 #7 üzenetére
Ezért fizetik meg (néhol)
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Autós topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kupon kunyeráló
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Formula-1
- További aktív témák...
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest