2019. május 21., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#23) szkaroly


szkaroly
(fanatikus tag)

Mint általában más baleseteknél, itt is több több ok együttese okozta a katasztrófát.

1. Boeing ahelyett hogy új gépet csinált volna, tovább foltozta a 737-t. Hogy a nagyobb hajtóművekkel boldogulni lehessen jött az MCAS.

2. A Boeing, FAAA és az európai hasonló szervezet úgy vélte nincs szükség nagyobb mértékű továbbképzésre. Egyedül csak a brazilok voltak olyan tökösek hogy az mondják de mégis.

3. MCAS léte jelek szerint teljesen új volt a legtöbb pilóta számára.

4. Hibás szenzorok az indonéz gépen.

5. A jelenlegi agyonautomatizált gépeknél a pilóta szerepe gyakorlatilag a fel- és leszállásra korlátozódik. Ennek az a következménye hogy a pilóták néha alapvető dolgokban hibáznak. (Ajánlom a Mayday epizódjait). Az indonéz gép pilótái elmulasztották a középkonzolon lévő kapcsolók használatával a vezérsík elektronikus kontrolját kikapcsolni és ezáltal a mechanikus kontrollt létrehozni (lásd a link a 14-es hozzászólásban). Ez egyébként egy ismert eljárás, nem csak ezen a géptipuson.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.