Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • August Rush

    csendes tag

    válasz bul07 #238 üzenetére

    Semmi sem lesz, az M7-esen a Balaton irányába Székesfehérvárig már most is előzési tilalom van, nagyjából mindenki tesz rá magasról. És amíg nem lesz bekamerázva itt is a pálya mint a németeknél, addig minek is izgulna.

    Egyébként nem olyan nagy gond ez, én furgonozom és bizony néha, miután lerakodtam itthon, 70-80 körül totyogok a pályán, ha esetleg sietős volt a kanyar és a fogyasztásom meghaladta a normát. Nagyon egyszerűen meg szoktam oldani az engem utolérő kamionosok gondját, figyelem a belső sávot és amikor nagyobb lyuk van, átsorolok. Ő szépen elhalad mellettem (ez nem számít előzésnek), megköszöni, én visszasorolok és mindenki boldog.

    The music is all around us. All you have to do is listen.

  • August Rush

    csendes tag

    válasz joebacsi73 #240 üzenetére

    Sajnos rosszul tudod. Pontosabban kevered a fogalmakat, ugyanis előzni valóban tilos jobbról, viszont párhuzamos közlekedés esetén a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

    Amibe esetleg bele lehet kötni az a jobbra tartási kötelezettségem, de ez egy nagyon hanyagul megfogalmazott szabály, ugyanis nincs konkrét (nehéz is lenne ilyet megállapítani) távolság, időtartam megadva. Plusz ezt maximum azon a rövid szakaszon lehet rajtam számon kérni, amíg a kamion mellém nem ér. Szóval ez a fajta manőver semmilyen szempontból nem szabálytalan.

    [ Szerkesztve ]

    The music is all around us. All you have to do is listen.

  • August Rush

    csendes tag

    válasz joebacsi73 #242 üzenetére

    :)

    Előzés párhuzamos közlekedés esetén nagyon leegyszerűsítve a következő mozzanatokból áll: utolérés - sávváltás - elkerülés - sávváltás. Na most az amiről te beszélsz, egyértelműen előzés, hiszen sávot vált egyértelműen abból a célból, hogy elkerülje a lassabb járművet. Az általam felvázolt esetben ezzel szemben a kamion halad a saját sávjában, semmiféle manővert nem hajt végre. ÉN váltok sávot, de mivel nem előzök, semmi szabálytalan nincs a dologban.

    Remélem így már sikerül megérteni, de szívesen válaszolok, a rendőrnek is örömmel elmagyarázom, bár sajnos ők sem állnak jobban az átlag magyar autósnál ha kresz-ismeretről van szó.

    The music is all around us. All you have to do is listen.

  • August Rush

    csendes tag

    válasz joebacsi73 #243 üzenetére

    A 36. paragrafus második bekezdésében olvasható az a kiegészítés, ami miatt tulajdonképpen megfoghatatlan és nem büntethető az általam felvázolt manőver:

    Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

    Nem áll szándékomban szét-offolni a témát, de a téves információk végett válasz nélkül sem hagynám a dolgot.

    The music is all around us. All you have to do is listen.

  • August Rush

    csendes tag

    válasz joebacsi73 #246 üzenetére

    Ne haragudj, de most már egyértelműen szándékosan mellébeszélsz. Persze lehet a motoros előzésről beszélni, de az általam vázolt helyzetben a sávváltással kezdődik meg és fejeződik be az előzési manőver (kamion vs furgon).

    Bemásolom neked újra, nem szeretném újrakezdeni az egészet másodszorra is, szóval álljon itt a lényeg:

    c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás.
    Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

    [ Szerkesztve ]

    The music is all around us. All you have to do is listen.

  • August Rush

    csendes tag

    válasz joebacsi73 #249 üzenetére

    Leírhatnám újra, de láthatólag nem vagy tisztában az alapvető fogalmakkal és önkényesen összevonsz egymástól teljesen független dolgokat, így nem sok értelme lenne az ismétlésnek.

    A már többször emlegetett járműoszlop az előző jármű belső sávban huzamosabb tartózkodásának feltételeként írja a jogszabály, de ezt felhozni értelmetlen, mivel előzésről szó sincs abban az esetben ha a gyorsabb, elhaladó jármű a párhuzamos közlekedésben kijelölt külön forgalmi sávban halad.

    Az autópályán előzés pedig rémesen egyszerű, utolérsz egy lassabb járművet, irányt változtatsz (párhuzamos közlekedés esetén ugye ez a sávváltás), kikerülöd, majd ismét irányt változtatva visszatérsz a saját sávodba és haladsz tovább. :)

    Még annyit, hogy ne értsd félre a szándékaimat, nem akarlak én semmiről meggyőzni, az már az első hozzászólásodból kiderült, hogy semmi értelme próbálkozni. Csupán annyi a célom, hogy akik olvassák, ne csak a tévesen berögzült és hibás elképzelést lássák. További szép napot!

    The music is all around us. All you have to do is listen.

  • August Rush

    csendes tag

    válasz joebacsi73 #252 üzenetére

    Valóban a kikerülésen volt a lényeg abban a mondatban, nagyon ügyesen megtaláltad!

    Talán annyi szerencsém lesz adott esetben, hogy olyan "szakemberrel" kerülök szembe, akinek nem jelent gondot a fogalmak értelmezése és a szövegértése is legalább átlagosnak mondható. :) No mindegy, tényleg nincs szándékomban az ismételgetés, úgy gondolom, akit komolyan érdekel a manőver szabályosságának alátámasztása, az megtalálhatja az eddigi hozzászólásaimban.

    Neked pedig kellemes ünnepeket kívánok, szerencsére a rossz értelmezéseddel senkit sem fogsz veszélybe sodorni, bár csak mindig ilyen ártatlan dolgokban lenne tévedés! :)

    The music is all around us. All you have to do is listen.

  • August Rush

    csendes tag

    válasz Fuxsanyi #255 üzenetére

    Ha te 130-cal közeledsz, akkor bőven látni foglak a tükörben még mielőtt utolérnéd a kamiont, vagy egyáltalán az előzésbe belekezdenél. Azt egyébként remélem mondanom sem kell, hogy mint minden manővernél, a körültekintő hozzáállás elengedhetetlen.

    @kovacszolt: szerintem teljesen egyértelmű, hogy az adott szövegkörnyezetben a kikerülést nem mint kresz alapfogalmat használtam, mindenesetre jellemző, hogy joebacsi kollégához hasonlóan semmi másba nem tudtál belekapaszkodni. Nagyon hangzatosak ezek a határozott kijelentések, de sajnos a lufi tartalmával egyenlőek.

    Nem tisztem védeni a GLS futárokat, azonban nagyon nem mindegy, mi, milyen kontextusban és miként hangzik el. Hiszen igaz, autópályán a megengedett legnagyobb sebesség 130 km/h. Az egy más kérdés, hogy 149-ig nem büntetnek meg. Az meg megint másik, hogy kinek mennyit csal az órája: például az általam vezetett Sprinter óraállás szerinti 130-nál valójában 122-vel haladt csupán. A stílusod és a hozzáállásod alapján nem lepődnék meg ha valami ilyesmiről lenne szó, általad sarkítva.

    Hány kamionosnak, rendőrnek, stb. bizonygattam én már, hogy 3,5 tonna alatt nincs szükség árufuvarozói vizsgára, se belföldire, se nemzetközire. Mindegyik nagy okos volt, míg meg nem lengettem előttük az NKH erre vonatkozó nyilatkozatát...

    The music is all around us. All you have to do is listen.

  • August Rush

    csendes tag

    válasz Fuxsanyi #260 üzenetére

    Mivel ez nem elmélet, megnyugtathatlak, hogy a kamionosok nagyon hálásak ezért a gesztusért és nagyon is tudják miért húzódok be. :) A leállósávban haladni életveszélyes még belátható útszakaszon is, ráadásul az általam említett manőverrel szemben tiltja a kresz (nem véletlenül). Győzködni nem fogok senkit tényleg, mivel nem célom a módszer terjesztése, de elhiheted, látok mindent. Nem csak azért, mert nem egy rántással váltok sávot, nem kell kapkodni, hanem gondolj bele, ha 40-50 km/h-s különbséggel közeledsz, akkor jóval előbb áthúzódsz a belsőbe, minthogy egyáltalán a kamiont utolérnéd. De már előtte is, kihúzódom a sáv belső vagy külső széléhez (attól függően, hogy a mögöttem lévő éppen hol van) és így bőven van annyi hely, hogy látom a kamion mögötti részt is. Biztosan sokaknak furcsa ez, hiszen itthon az a divat, hogy belepillant a tükörbe és már megy is. Németországban nem sokáig maradnának élve ezek a magyar huszárok. :)

    The music is all around us. All you have to do is listen.

  • August Rush

    csendes tag

    válasz kovacszolt #263 üzenetére

    Csak azért, mert rendes vagyok. Mint írtam, lehet arcoskodni, csak hosszútávon nem kifizetődő. :)

    "Üdvözlöm!

    ,,B" kategórival rendelkezők, ha árufuvarozási tevékenységet kívánnak folytatni belföldön, külföldön, akkor jelenleg már nem kell nekik árufuvarozói szaktanfolyamot letenni. Viszont ha fuvarozói vállalkozást szeretne indítani ahhoz szükséges a vállalkozói képzés letétele. Az állásvállaláshoz előírt belföldi és nemzetközi képzés és vizsgarend a 89/1988. (XII.20.) MT rendelet 2009. szeptember 9.-től életbe lépő módosítása okán megszűnt.

    Tisztelettel:

    Takács András
    Nemzeti Közlekedési Hatóság"

    The music is all around us. All you have to do is listen.

  • August Rush

    csendes tag

    válasz kovacszolt #266 üzenetére

    Te! :) Tudom, régen volt már, bemásolom neked:

    "Ha díj ellenébe végzel árufuvarozást, akkor szerinted nem kell árufuvarozói..."

    The music is all around us. All you have to do is listen.

  • August Rush

    csendes tag

    válasz kovacszolt #268 üzenetére

    Bocsáss meg, a gondolataidban nem tudok olvasni, így csak az marad amit írsz. Márpedig külön bekezdésben jelen időt használtál, így talán számodra is meglepő, de azt jelenti, hogy véleményed szerint most is kell az árufuvarozói. Ha esetleg a 2008-as állapotokra gondoltál, akkor legközelebb azt is írd és nem hozod magad ilyen kényelmetlen helyzetbe. :)

    The music is all around us. All you have to do is listen.

  • August Rush

    csendes tag

    válasz bul07 #275 üzenetére

    Így van, szabálytalan jobbról előzni, de a figyelmes olvasó előtt már rég felviláglott a többszörösen idézett fogalommagyarázat erre a szituációra vonatkozó tanulsága, miszerint szó sincs előzésről. :)

    The music is all around us. All you have to do is listen.

  • August Rush

    csendes tag

    válasz SzalaiG #281 üzenetére

    Az az érdekes, hogy úgy állítja be, mintha a fuvarozó vállalkozások tehetnének a kialakult fuvarozási rendszerről, szokásokról. :W

    Egyébként az eszetlenség furgonos munkáknál is iszonyatos: hányszor jöttem haza egy darab dobozzal, aminek a súlya talán ha másfél kg volt, csak mert az itt egy cégnek annyira de annyira kellett 12 órán belül a kontinens nyugati feléről. Vagy például amikor a nyári leállások után az Audi egyik német beszállítójához odarendeltek 70 magyar furgont, mert így ha le is robban 1-2, még mindig ott a többi. És mindegyik autóra egy paletta árut tettek (kettő felmehetett volna súly alapján). Nem ismerem a pontos adatokat, de szerintem 70 furgon több kormot és egyebet bocsát ki, mint 3 kamion...

    The music is all around us. All you have to do is listen.

Új hozzászólás Aktív témák