Új hozzászólás Aktív témák

  • Gradilaci

    tag

    válasz fazerka #209 üzenetére

    Sokfele gep megfordul az utakon. Az nem jellemzo, hogy nyugati, meg tehetosebb a ceg, akkor mas a hajtaskeplet. Nalunk alapesetben boven eleg a 4x2 hajtaslanc. hisz Magyarorszagon a maximalis ossztomeg 40 tonna lehet, amihez az osszesen 5 tengely is eleg, hisz azert a sok tengelynek, ergo a sok kereknek a sulyelosztasban van inkabb szerepe. (tengelynyomas) A Skandinav orszagokban mar mas a helyzet, ott nem ritkak a 50-60 tonnas szerelvenyek, oda mar kell a sok tengely. Az mar a tobb tengely velejaroja, hogy ilyenkor a hajtott kerekek is megtobbszorozodnek, ez jo a havas-jeges-saros terepen, de mint irtam, itt teljesen felesleges. Masodsorban az eroatvitel miatt a fogyasztas is lenyegesen magasabb ezeknel a vontatoknal,, ezt is bele kell kalkulalni. Csak egy pelda: dolgoztam V8-as 530 lovas Scaniaval, nehezgepeket szallitottam vele trelerrel, az csak akkor evett 35 liter alatt, ha allt. Tehat a nagyobb teljesitmeny nincs ingyen. Az itteni gepem ugye 440 lovas, V6-os, es 24-30 liter kozott van a fogyasztasa. Azt hiszem, elmagyaraztam a lenyeget. udv.

    A világon a legszebb nyelv a magyar. Pl. ha az "anya" szó négy betűjéből egyet elveszünk, hármat pedig megváltoztatunk, a SÖR-t kapjuk eredményül...

Új hozzászólás Aktív témák