- DVBViewer
- XPEnology
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen routert?
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Aliexpress tapasztalatok
- Mesterséges intelligencia topik
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kobak77
aktív tag
Sokat gondolkodtam, hogy írjak-e. Az autód nem az én stílusom, de a cikk tetszett. Jó dolog az a kitartás, amivel végigvitted ezt a történetet, a vele járó szívás meg igencsak jellemformáló. Én magam ugyan inkább a kanyargós részeket szeretem, ezt az egyenesen, gyorsan dolgot nem igazán "értem".
Ami miatt mégis a hozzászólás miatt döntöttem, az az hogy leírod, volt másnak is rossz tapasztalata a téged átverő szerelővel, de mégis csendben maradtak. Velem is fordult már elő ilyen, nyilvános fórumon mikor megírtam a velem történteket, akkor még védték is a csaló szerelőt, csak e-mailben jelzett vissza néhány ember, hogy velük is előfordult az, ami velem. Én ezt nem értem. Egyre inkább úgy gondolom, hogy ezt a sok szívást sajnos nagyon is megérdemeljük - nem te meg én, egyesével, hanem össztársadalmilag -, mert képtelenek vagyunk kiállni az érdekeinkért. Ennyire képmutatók lennénk, hogy még magunknak sem valljuk be, hogy "a szomszéd Józsi, a nagynéném ismerőse átvert"? Át is fog megint, addig amíg az orrára nem koppintanak.
Szóval gratula a kocsihoz is, de inkább ahhoz, hogy van véleményed és mered is vállalni.
-
Kleroo
veterán
Természetesen nem fenyítésre gondoltam,nem az én világom. Nagyon-nagyon nem.Pont az ellentétje vagyok.
A bíróság gondolom,hogy nem játszik,mivel bizalmi,nem szerződés@számla alapú volt.De én ezt sehogy sem tudnám lenyelni. Megoldásnak lennie kell. Cirka fél misit legombolt rólad bemondásra(A többit nem is említve)
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Doze
aktív tag
Jó a cikk!
A megszállottaknak a pénz nem tétel.... csak legyen olyan amilyet akart. Am nem gondoltál állítható futóműre... persze a legjobb a KW lenne... De olyan 700-1000 Euró közt már van D2 Racing is, és nem gagyi D2 Racing Street Coilover
Annyit szeretnék kérdezni, hogy a motor átalakítás mennyibe fájt a Bejonál? Köbcentit szeretnék növelni, de a motorcserét nem igazán szeretnék....
-
cassius.clay
senior tag
-
lapa
veterán
6 milláért elég sok olyan dolgot kapni, amivel elsőre se sajnálnak le. de 3-ért is. nem feltétlen kocsira gondolok.
hogy hány embert sikerült mégis befolyásolni, az akkor derülne ki, ha újra lehetne játszani a cikk kirakását úgy, hogy a beleölt pénz jól láthatóan megjelenik benne (mondjuk a címben, vagy ilyesmi). kicsit más lenne az emberek reakciója.
én nagyjából megértem a motivációt, vannak nekem is drága hobbijaim, de ez alsó hangon is túlzás. akkor is, ha csak a pénz mennyiségét nézem (az ott kb. az "úristen" kategória), még inkább akkor ha azt nézem mit kapsz cserébe (lámpánál elgyorsulással megmutatni az erőt minden huszadik ismeretlennek? wtf).
ettől függetlenül mindenki úgy teszi kockára a (jövőbeni, nem az eddigi!) boldogulását, ahogy neki tetszik. nem zaklatlak tovább.
[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
Úgyse fogják megérteni sohasem
Én is milyen frankót mentem egy GS450h-val, fél városon keresztül, majd lámpát kaptunk, ablak lehúz, beszélgetés, megdícsértük egymás autóját, ő jobbra én balra.
Van aki cigarettára, meg alkoholra költi a pénzét... 8 év alatt lehet hogy többet is....Amúgy meg sokkal nagyobb élmény (bár lehet, hogy tényleg drágább) egy általad épített autóval veretni, mint egy gyári 300 lovassal
[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
csibe1
addikt
"A motorja lehet sokkal rosszabb állapotú mint sem egy gyűrűzés segítene, az is lehet ugyanúgy rohad egy-két eldugott helyen és az eladó nem biztos, hogy engedi átnézetni."
Egy WRX-et jó eséllyel amúgy sem csak városi furikázásra használtak.
Az olyan eladót hamar gyorsan ott kell hagyni,mert különben zsákbamacska lenne a kocsi.A laza kerékcsavarok miatt meg elkentem volna a "jóember" száját egy kis FA testápolóval.
Mi van ha menet közben kiesik a kerék,beleesel az árokba,összeütközöl a szembejövővel; és te is meg ők is kórházba kerültök pár hónapra,netán valaki meg is hal?
Akkor is ez lenne a véleményed,hogy hagyjuk?" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
8th
addikt
Íjj baz+. Ezt olvasni is fájdalmas volt. Ha olcsón faragható jó awd-t akarsz kövesd Boti példáját felejtsd el a Hondát és válts Audira (ha jól tudom a Csolti Ádám utcai rohangálósa pont eladó). Viccet félretéve ha később 4x4-ben gondolkozol nehogy evo/impreza (eleve japán) vonalon indulj el mert az lesz csak az igazi szopóroller. Lásd pl. Fapuma szerencsétlenkedését az evo-val. Nem akarom leírni mennyit hagyott ott eddig DCS-nél mire ilyen szintre jutott az autója. Az evo hajtása gyárilag egy kalap szar a váltója 400 lónál lefogazódik vagy szó szerint eltörik. Borzalmasan drága hozzá a jó minőségű tuning alkatrész és muszáj vagy azt megvenni mert nagyon nincs is más. Öreg 20VT Audiba meg kell egy combos kuplung, hogy bírja az utcai harcokat és rugdoshatod kedvedre mert a jócskán túlmérezetett alkatrészeknek hála nem lesz baja sem a váltónak sem a hajtásnak. Na meg persze a motortuning is "fillérekből" megvan nem kell milliókat költeni, hogy a stabil 400ló meglegyen.
Egyébként meg azt mondom x@rd le ki mit mond. Van egy olyan autód amilyet mindig is szerettél volna és csak ez számít. Használd élvezd legyen benne minél több örömöd . Mások véleménye úgy sem számít elvégre magadnak építetted nem nekik.mod:
Különben sem fogja senki megérteni milyen egy tuning autó volánját tekergetni amíg ki nem próbál egy igényesen megépített példányt. Onnan pedig csak két út létezik. Vagy még ferdébb szemmel fog rájuk nézni vagy soha nem akar már mást csak olyat.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
hobizoli
nagyúr
ez OK, de 400k-bol nehezen lesz 1.7M..
en is csinaltam mar 2 kovibelu motort PGT-be (1.6/1.9), de ehhez kepest toredek aron, kovicucc vatta uj, turbo hasznalt, injektorok vatta ujak, igy volt cakk-pakk, a hengerfejjel meg asz osszes gepmunkaval 400k-ban, es mar ment bele a kocsiba
a nem_kovibelu, "gyari" motornal(1.4/1.6) ugyanez -200kes azert 13-s idot az 1.4-s is veret 1/4-n, kipakolas nelkul, street-ben
kovicuccoknal meg max az szamit, hany hengeres a motorba kell, hogy mibe, az qrva mind1, nagyjabol egy ar van BMW-re Honda-ra Fiat-ra (stb-re) egy adott gyartonal nezve
OK, tisztaban vagyok amugy nagyjabol hogy nektek miert dragabb a dolog, de iszonyu lehuzassal all meg ennyiben szerintem 1.7M-ban
...vagy ugyis mondhatnam, hogy egy arra "rossz" autot buzeraltok
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
8th
addikt
Ezeket a számokat olvasva biztos vagyok benne, hogy én soha nem állnék neki szívómotort tuningolni (kivéve vw bogár) turbósítani meg pláne nem. Egy komplett motort fel kell építeni a nulláról és ~2millió forintból lesz a végén 300 lóerőd. Én nem vagyok ennyire fanatikus.
Maradnék a kitaposott ösvényen. A turbós autók mechanikusan jóval erősebbek (maga a motorblokk, csapágyazás, csapszegek, hajtókarok, váltó, féltengelyek kb. minden túl van méretezve gyárilag) mint egy szívómotor így ha nem akar az ember 500+ lóerőt tuningolni is nagyságrendekkel olcsóbb mint egy szívót utólag turbósítani. Ott van például az első generációs Audi TT, annak az 1.8T 225lovas verziója chiptuning után 250ló/350Nm, a gyári 240lovas motor > 275Le/380Nm úgy, hogy konkrétan nem nyúltál semmihez csak kapott az autó egy sima chiptuningot 50ezerért."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
hobizoli
nagyúr
mi qrva ecceruen csinaltuk ezt a turbo kerdest
volt isminek par ijen szethullott "kinai" meg eredeti Garrett turboja
abbol nekunk csak a csigahazak kellettek, meg a kozepresz, az meg qrva mind1, hogy origi Garrett vagy kinaia bele a turbonak az origi Garrett benne, inkabb az a lenyeg ki rakja ossze
80k volt cakk-pakk, es az 1.7bar-t kifujja revlimitig, 13.0@175km/h-kat megy vele az auto teljes utcai allapotban
es 2200-2300-nal mar huhog a BOV vele, azaz utcan is fasza, kb mindenhonnan huz
es drag bajnok autokent kapja az ivet a midennnapokban is gondolhatod, de a tengely nem mozog benne sehova meg most sem
ozoli-t szeritem tudod ki, neki egy kinai turbo volt fent sokaig a VTI-n, es teljesen jol mukodott
-----egyebkent szerintem turbos VTI-nel a hengerfejet hagyni kene a pocsbe ahogy van gyarilag, foleg ha limitalt a budzse
csak mivel sokan a szivotuning utan kezdenek ehhez, ahol meg szinte csak abbol lehet vmit, elerni berogzul bennuk ez
szerintem egy gyari hengerfejes turbos VTI is csuklobol letolja barmelyik uvegre szetfaragott hengerfejes szivo VTI-t, csak kerul kb a felebe kozben
lehet csak 280LE-s lesz, 320 helyett, de pont leszarnam a plusz fel millioert, annyit az nem er
a szivoknak meg 210-215LE korul veguk van mint a botnak, es azok kerulnek a hengerfejuk miatt legtobbe
szivotuning az zsakutca
meg nem mellesleg a turbos mar 3000-tol "megy", nem csak 6-7000-toltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
sosem megy el 7-800k-t egy szivo VTI sem, attol ne felj
amik kijarnak dragra, azok kozul egyikben sem a bontatlan gyari blokk van 15 eves korukra
lasd Elmörét is mar ujragyuruztek 8 evesen, szerinted miert? 1M km volt mar benne talan addigra? ezt ugye Te magad sem hiszed elamiket meg kint hajtanak KKL-n (is) azokat kb ket evente ujragyuruzik
a legtobb az elso ilyen ujragyuruzes utan el is tunik, nem jar ki, mert nem hianyzik a motor szet-ossze jatek két kiloert
foleg amikor egy megcsinalt epiette motorrol van szo amit herionáron csinaltak komplett hengerfejjel meg minden anyampicsajaval 7 szamjegyert, aztan nincs kedv ehhez, foleg miutan egy kisturbos rendre agyonvagta a kategoriajabanmultkor mar majdnem odamentem az egyikhez megkérdezni, hogy:
Te figyu mar, ezekbol a hondakbol volt gyarilag 2 utemu is mint a trabantbol, hogy igy fustolnek kéken?de a tobbiek aszondtak, inkabb ne,... igy is szopnak eleget
több drón kell ;P
-
DeathAdder
veterán
Nemtom, én azért vettem VTi-t hogy hajtsam és soha nem volt érdekem benzint spórolni vele. Általában betartom a közlekedési szabályokat, sokat kigyorsítok, ötösbe csak ritkán rakom, és szinte csak városban használom, és igen vannak gyakran hidegindítások is, így nekem nagy átlagban 10-et fogyasztott a VTi
Egy héten apámnál volt az autó, és hát "normális" hajtással ő 8l körül hajtotta el városban, szintén több hidegindítással és leginkább vtec alatt -
hobizoli
nagyúr
opendeck block hátránya
a tömités gyakorlatilag a levegőben áll a víztérben, csak a hüvelyek peremén és a külső blokkhéjon fexik fel, azért is tolja ki ha sok a töltőnyomás meg hozzá az előgyújtáskicsit butítani kéne és akkor nem égetné ki a sortömítést sem
amúgy az ozoli is kb ezért váltott 1.8-ra, azt nem ell szétfújni, hogy ugyanígy menjen
csak hát ott kezdhetsz mindent elölről, meg ha B18-s blokk, akkor már miért nem B20T? az se sokkal több lóvé, és az már +400ccmH22-ben meg volt '90-s évek elején még closed deck rendszerű blokk is
Na az lenne a kira' fújni. Na meg az már 2.2liter, és már 0.7-n fújva is megy úgy, mint az B16-s 1.3bar-n, a closeddeck miatt örökélet+1naptöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
azert megy el szegenybe, mert ott most tobb lett a ter, es most tobb levego fer be oda
de amugy a vekonyabb tomites a jobb, mert kisebb feluleten tudja tamadni a robbanas, es a leggyengebb resze az a motornak (fent)
a masik megoldas erre tuzkarikazas, de azt a huvelyes motornal el lehet felejteni kb, nincs hova belemarni, hogy utana meg a tomites is vhova feltamaszdjon melle rendesen
nem jok ezek az opendeck B-s blokkok fujni sehogy sem igazabolha sok az elogyujtas, hogy legyen ero, akkor 0.5-n is ki lehet veretni a tomitest
3-5 fokot vissza kell venni, kicsit kevesebb Nm meg loero lesz, de nem kell buzeralni, csak beulsz es meszazzal is szoktak par loerot nyerni, ha az idealisnal vmivel szegenyebb az AFR, de azzal megint az a baj, hogy tul meleg lesz az EGT miatta es kieg miatta a kipuffsortomites, meg a melegen mechanikaiag elgyengulo hengerfejtomitest is konnyebben kiveri
inkabb legyen dus 12-11.7:1, abbol baj meg nem nagyon volt
több drón kell ;P
-
8th
addikt
Aha, értem. Ahogy gondolod bár én egy döglött lóra nem ülnék fel. A hazai drag versenysportnak vége. A dolgok jelenlegi állása szerint még ~5év és ha valami nagy csoda nem történik vége lesz a versenyeknek. Pontosabban magát a rendezvényt megtartják csak nem lesz érdemes kimenni mert minek. Azért a néhány autóért felesleges. Én a legelső legális hungaroringes versenyen is ott ültem kedd éjszaka a lelátón. Még nem volt sem karácsonyfa sem időmérés csak állt egy ember egy zászlóval arra kellett indulni. Tudod mit? Százszor visszasírom azokat az időket. Az utóbbi 6-8évben én semmi fejlődést megújulást nem látok. Egy helyben toporgás van. Annyian elpártoltak már ettől a sporttól akik mágnesként vonzották a nézőket miközben a szervezők leszarták a versenyzői véleményeket és a szakág előrébb vitele helyett azzal voltak elfoglalva, hogyan tarthatnának be a másiknak a bíróságon (dragracing.hu vs. mgysz.hu). Többeknek ebből lett elege és hagyott fel a versenyzéssel nem akarok neveket mondani. Példa: kiment xy tökölre tesztelni a frissen elkészült autóját lacháza előtt, hogy ne ott kelljen élesben beállítgatni, rá két hétre Kiskunlacházáról elküldték gépátvételről mert tudták, hogy rajthoz állt a konkurencia rendezvényen. Ez annyira kicsinyes bosszú volt a versenyzővel szemben olyan piti lépés, hogy nincsenek is rá szavak. Odáig jutottak az acsarkosással, hogy manapság senki "nagy öreg" nem jár versenyre. Se ide se oda még nézni sem nagyon. A versenyzők belefásultak az egészbe és szépen egymás után elmaradoztak a néző pedig nem fog kimenni széria autókat nézni 2500 forintért egy olyan reptérre ahol összesen van. 60 ülőhely 3db összetákolt lelátón. Én emlékszem amikor annyian voltak kint a ringen, hogy nem lehetett ülőhelyet találni a tribünön. 10-12ezer ember ott volt hétköznap éjjel úgy, hogy másnap mindenki ment melózni. Most jó ha 5-6ezer ember kimegy egy kétnapos hétvégén. Ahogy azt a néhai AMP fórumon néhány bő 5éve ki is beszéltük itthon vége ennek a sportnak. Szervezői oldalról nincs hová továbblépni versenyzői részről olyan nagy összeget kéne aránytalanul kis gyorsulásért kiadni ami szponzorok nélkül kivitelezhetetlen. Na meg az sem mellékes, hogy az évzáró szakági gyűléseken rendszerint el lett mondva mit hogyan kéne csinálni, hogy egy kicsit a versenyzőknek is jó legyen ha már milliókat ölnek 1-1 autóba de persze semmi sem lett az egészből. Mindegy. Néhány fanatikus versenyző mindig lesz aki kimegy de annyi. Már sosem jönnek vissza azok az idők amikor komoly harcok mentek azért, hogy a nyolcas táblára felkerüljön az ember. Ennek vége.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
"nem tartottam sohasem fairnek, ha valaki azért mehetett előre soron kívül, mert nagyon ki akarták tapasztalni hogyan menjen 9-es időt"
Nem. Ők nem azért mehettek előre. Profiba neveztek + szezon elején megvásárolták ezt a jogot, de ez a lehetőség bárkinek adott volt. Volt aki élt ezzel a lehetőséggel és volt aki nem. De fordítsuk meg a dolgot. Beleversz egy vagyont az autódba és hiába mész oda már kapunyitásra a sok utcáról beesett amatőr miatt nem tudsz menni 3-4 mérésnél többet. A legtöbb profi versenyről versenyre farag valamit az autón és szeretné kipróbálni, hogy az pozitív vagy negatív irányba lendíti meg a dolgokat.
"Hagynék mást is "szóhoz jutni", ezért sem hiányolom annyira az "öregeket", el kell ismerni nagyot mentek, de már egy idő után idegesítő volt és nem csak számomra."
Dehogy hagynál . Vérszemet kapnál és azon kattognál miben tudnál még előrébb lépni. Azt sem kell elfelejteni, hogy az "idegesítő öregek" hozták be az embereket a rendezvényre mert valljuk be egy 1.4 astra vs 1.3 swift ütközetre senki sem kíváncsi.
"Meglátjuk, lehet el sem jutok egyre sem ha mondjuk "felrobban" a motorom, mert nem lenne pénz hirtelen másikat építeni meg akkor már lépnék feljebb B18-ra vagy B20-ra, persze turboval."
Erre had másoljam be az egyik sikeresebb hazai drag versenyző hozzászólását remélem nem haragszik meg rám érte ha látja.
"én pl kurvára nem vagyok milliomos, na meg amit megkerestem azt csak a kút fejemnek köszönhettem. Ez pont arra volt elég, hogy áldozatokat hozva, (pl. 8 éve nem voltam nyaralni normális helyen.) Erre összpontosítva szívből csináljam. Nem szegte kedvem mikor a Skodás projektem csődöt mondott, és DCS meg Ave volt a leggyorsabb a kategóriában. Nem szegte kedvem mikor, már szinte egy lakás árát beleölve a Camaróba, szintén egy lyukra futás lett a vége. (maradt az albérlet) Nem szegte kedvem mikor összekuporgattam a hülye hobbim mellett egy hiteles lakásra, és nagyon sok autó gyorsabb volt nálam. Nem, nem szegte kedvem, pedig akkor is voltak ilyen molyok a fórumokon. Aztán nem szegte kedvem mikor két igen értékes versenyre kész autóval 2005-ben 3 hónapon belül szerencsétlen balesetet szenvedtem, csoda, hogy kiszálltam belőlük. Kezdhettem a nulláról, de 2005-ben Rábán még így is bajnok tudtam lenni. Nem szegte kedvem az sem, hogy nem az én autóm volt még mindig a leggyorsabb, de már az Öreggel tudtam befejezni a bajnokságot. Nem szegte kedvem mikor 2006-ban a sok fikázás után végre az én autóm lett a leggyorsabb és támadások halmazát kaptam! Lenyeltem. Voltam én csaló meg minden, de bizonyítani sosem tudta senki! 2007- már az AMP mozgatórugójaként összefogva sok ilyen lelkes emberrel mint én, tapasztalatot időt energiát nem sajnálva, összefogtunk.
Mi lett belőle, csak ennyi a kérdésem?... Köszönöm ennyi.
Ezek után nyugodtan lehet tovább fikázni, és meg lehet mutatni."Ennyi. Meg lehet mutatni.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Politika
- DVBViewer
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Dell Precision munkaállomások
- Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
- TCL LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- Xiaomi M365 M365 Pro M365 Pro2 1S Essential tömörgumi, M365-hoz Pro kijelző, feljavító készlet
- M Key M.2 SSD PCI-E X4 Adapter kártya B-key M.2 NGFF SSD-hez 2.5"-os Sata Adapter ház
- 9.0 , 9.5 és 12.7mm-es SATA HDD SSD notebook másod-winchester beépítő keret, caddy - MacBook-hoz is
- Apple MacBook 13 15 17" és 13" Air-hez billentyűzet védőburkolat
- USB3 & Sata bővítőkártya - Sim kártya olvasó - PC tápteszter - HDD ház - M.2 nvme/sata külső ház