Új hozzászólás Aktív témák
-
Norb79
őstag
Nem tudjuk hol a vége. Szerinted ez a vége, ennél nem lehet tovább fejleszteni sem a kapacitást sem a hatékonyságot (mert ugye mindkettő növeli a hatótávot), szerintem meg nem ez a vége. Azért a belső égésű hatékonysága is sokat nőtt mondjuk csak az elmúlt ~20-30 évben is. Nem végtelenpluszkettő százalékot, de azért szemmel látható módon nőtt a hatékonysága a belső égésűnek is. És még ma is fejlesztik, pedig ahogy mondod az egy csepp km-re elérhetetlen.
Meglátjuk. Az jogos felvetés, hogy én jobban bízok, mint amennyire megalapozott dolgokra támaszkodok a jövőt illetően.
Abban viszont nem, hogy a jelen állapotban mennyire alternatíva egyeseknek az elektromos autó és mennyire nem. -
cinemazealot
addikt
"...sosem lesz az, hogy egy csepp benzinnel km-eket teszel meg, mert fizikailag lehetetlen."
Mármint jelenlegi tudásunk szerint. Ha belegondolsz abba, hogy a belsőégésű autó motorja miért forrósodik fel (ugye a pocsék hatásfok miatt), és hogy egy későbbi technológiai fejlődéssel ezt a környezetbe disszipált hőt is hasznosítani tudnánk majd, máris továbbjutunk az 1 méter/csepp hatékonyságnál.
És ez is csak azért van, mert ilyen szarul állunk az energia anyagból való kinyerésével, ami benzin esetén 46.7 MJ/kg. Ha ezt képesek lennénk einsteini szintre emelni, máris 90 PJ/kg-nál tartanánk, ami ha jól számolok, a millió kilométer/csepp hatékonysággal mérhető össze.
Igazad van, lehet, hogy nem az akkus autóé a jövő. De része a kutatások sorának, és ma azt mondani, hogy "soha", komoly meggondolatlanság.
-
llax
senior tag
"Ahogy a benzines autót nem lehet, ugyanúgy az akkut sem lehet egy ponton tovább fejleszteni már."
Lásd: F1, rendszerhatásfok. 50% körül van, ami egy átlag közúti autóhoz képest durván jó. (Mivel mind a versenytávon elérhető üzemanyag mennyiség, mind az üzemanyag átfolyása limitált, plusz lóerőket szerezni csak a hatásfok javításával tudnak.) Mindez egy végletekig agyonszabályozott környezetben, az adott szabályokon belül ennyit tudnak elérni, a szabályok nélkül lehetne többet is. Némely megoldása régóta ismert és közúton is létező, más megoldásai apránként kerülnek át a közúti autókba.
Ugyanígy az akku fejlődésének sincs még vége. Sőt!
Jelenleg csak azért azt használják amit (pl. Tesla: Li-ion), mert az a legolcsóbb, még vállalható kapacitás/tömeg mellett. Ez még változhat, 4-5-6x jobb kapacitás/tömeg nem elérhetetlen néhány éven belül, hosszabb távon ennél több is elérhetőnek tűnik.
Mi kell ahhoz hogy fejlődjön? Sok pénz. Mostanra az autógyáraknak is egyre komolyabb érdekük, hogy fejlődjön a dolog, nem csak 1-2 gyártóé, hanem lassan mindegyiké. Ez még 5 éve sem volt így...[ Szerkesztve ]
-
Norb79
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 128GB RAM + Quadro RTX4000 8GB + 512GB SSD
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 64GB RAM + Quadro P4000 8GB + 512GB SSD + Win
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1335U, 16GB, 512SSD, Win11
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 2 akku, Motion Controller 2 - 1 év garancia
- LETISZTULT PC ÁTLAG FELADATOKRA - AMD R5 5600G - 16GB DDR4 RAM - 500GB NVME SSD