Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zeki

    nagyúr

    válasz aelod #9 üzenetére

    1., a tanárok bérezése nem a magáncégek feladata, akik támogatnak egy projectet. Az államnak nem kéne ellopnia meg másra elszórnia a pénzt, szakemberek kellenének, nem footsal cimbik. Az oktatásnak lépést kellene tartani nemhogy a jelennel , de a lehetséges jövővel is!
    2., a funkcionális analfabéta NEM mondom NEM a tabletek miatt van, tehát ezt felhozni ellenérvként... banyek. ÖNGÓL! Ha tudnád hogy nyugaton milyen laza egy iskola, mégis tudnak olvasni. Szar a magyar oktatás. ENNYI.
    3., a gyerek tanuljon meg bármiből olvasni, amiből szeretne, ami felkelti az érdeklődését Egy tabletes tananyag sokkal érdekesebb lehet animációkkal, hangokkal kiegészítve.

    ELFAJZOTT????
    HÜLYE!

    Olyan begyepesedett maradi izé vagy, hogy szót nem találok rá!
    Itt a digitális világ, és még mindig brutál nehéz az iskolatáska! A tankönyvek meg hehe.... aki azokat összeállította... footsal cimbi volt?

    Üdvözöl
    egy 3 gyerekes apuka.

    [ Szerkesztve ]

  • szupermacs

    veterán

    válasz aelod #9 üzenetére

    ,,3) A gyerek igen is tanuljon meg könyvből tanulni/olvasni. Ameddig az alap dolgok nincsenek felesleges digitalizálni ezt az amúgy is elfajzott generációt."

    Mi a különbség abban, hogy könyvből, vagy ebookon olvas és tanul? A kézírás megtanulása fontos, ahogyan a billentyűzeten való írás is. Utóbbi olyan szempontból fontosabb, hogy az életben sokkal többet használjuk már a billentyűzetet, de vannak persze olyan helyzetek vagy munkák is amikor pont tollal/ceruzával kell írni.
    Semmi baj nincs azzal, ha a digitális világra készítik fel a diákokat, mivel az a jelen és a jövő.

    Jó lenne, ha nem kötelező, lefutott régi sablonok alapján tanítanának mindenkit, hanem a képességeinek és az érdeklődési körének megfelelően. Erre általános iskolában kellene kialakulni, nem pedig középiskolában 17-18 évesen, amikor mennek felvételizni (de sokszor nem tudják, mert csak a pénz motivál mindenkit [szerintem ez a része nagyon el lett rontva, de érthető]).

    Sose lehet tudni, hogy mikor fogom a jövőben hasznát venni egy Ady vers elemzésének, de lehet, hogy egyszer ez menti meg az életem. Viszont most kézzel kell írnom plakátokat, amit viszont nem tanítottak meg nekem az iskolában és nem egy olyan munkám volt már, amire nem voltam felkészülve a tudás hiánya miatt.
    Sokan mondják az alapműveltséget, de egy szakipari munkásnak sose lesz szüksége arra, csak az anyagszámításra és az elméleti és gyakorlati ismeretekre, amikor megépítik a házunkat, vagy bekötik az áramot, vizet, fűtést. De gondolom informatikusoknak és jogászoknak is annyira kell tudni a kémiai periódusos táblázatot és Móricz regényeket, mint a fene. Meg kellene reformálni az oktatást és mindenkit a képességei és tudása, érdeklődése alapján tovább fejleszteni.

    Viszont az sem oké, hogy különböző szakmákból nincs felsőfokú oktatás, amivel az ember még tovább képezhetné magát, amivel több pénzt is kereshetne. Ezért is van sok hiányszakma, mert senkinek eszébe sem jutna 600 Ft/óráért dolgozni mondjuk építőiparban. Mindenkiből meg ugye nem lehet vállalkozó és vezető/főnök.

  • szupermacs

    veterán

    válasz aelod #16 üzenetére

    Teljesen érthető, én is otthagytam a szakmámat, mert díszleteket építettünk 600 Ft/órabérben és még azt is fájt kifizetni a vállalkozónak feketén. És nem szívesen dolgozik az ember 16-22 órákat minden nap hétvége nélkül. Pedig az építőiparban ez megy. Nem csoda, hogy csak azok kerülnek oda, akiknek nem sikerül az egyetem. Nekem sem sikerült, az érettségim is rossz lett, ez van, ezt kell szeretni.
    Minimálért sem akar senki árufeltöltő lenni, sem gyorsétteremben konyhás. Nincs egyensúlyban a szakipari végzettség és a diploma általi fizetés.

    Egyébként az egyetemeken is már úgy tanulnak, hogy külföldre célozzák meg a munkáikat és nem itthon. Nem csak a szakipari munkások ilyenek. Munkatársam lánya sem akar egy percet sem itthon dolgozni diplomásként. Ki akarna?

    Én is szívesen dolgoznék egy irodában (most is ott vagyok, csak minimálra bejelentve) 3-400 ezerért havonta, minthogy 100-ért álljak és robotoljak egész nap. Pedig söpörtem már közmunkán utcát is hátrányos helyzetűekkel 50K-ért. Ez a magyar piac. Sokan voltunk közmunkán és nem egy embernek volt közülük diplomája, de a kora miatt nem vették fel őket sehova. Egy idő után az sem ér semmit, bármilyen papírja van az embernek.

    És a papírokban meg nincs benne az, hogy az egyén milyen szövegértéssel rendelkezik, vagy mennyire tud megoldani egy bonyolultabb helyzetet az életben. Ez mind gyakorlatban derülne ki a munkahelyem, de erre lehetőségeket sem adnak az embereknek, mert próbaidőre sem vesznek fel bárkit papír nélkül.

    Más: grafikát is tanultam OKJ-n (de nem fejeztem be, nem lett meg a vizsga, mert megszűnt az iskola és a régi modulrendszer alapján tanultunk, amiből már később nem indultak vizsgák és a papírt sem adták ki, hogy oda jártam [pénzt meg pereskedéssel sem adták volna, mert csőd miatt szűnt meg a suli]) és sokan voltak a szakon, akiknek meglett a bizonyítványuk, de a szakmai képességük sok olyantól elmaradt, akik tényleg jók voltak. Ismerek olyan grafikust is, aki csak számítógépen tud dolgozni, de ceruzával és papírral nem lenne képes bánni, ami viszont szomorú és a szakma elkorcsosulásához vezet (szerintem). Az órák megvannak a különböző képességek elsajátításához, de a bizonyítványban nem tételesen lesz leírva az, hogy ki melyik részén a szakmának hogyan teljesített. Csak egy elméleti és egy gyakorlati rész lesz az átlag alapján értékelve. Ez nem fedi szerintem a valóságot, nem mutatja meg, hogy a diák miből jobb egy tantárgyon belül is akár és miben gyengébb, ami mondjuk egy munkáltatónak lehet, hogy szempont lenne.

  • Zeki

    nagyúr

    válasz aelod #14 üzenetére

    Amikor nincs pénz, akkor kell bevonni cégeket. Amikor nincs tudás, hogy mi a frászt kéne a gyereknek tanulnia, akkor kell cégeket bevonni. Amikor nincs pénz, akkor nem stadion kell.
    Amikor nincs pénz, akkor nem tonnaszám kell könyveket nyomtatni, amikről aztán kiderül hogy nem megfelelő, és jöhet az újabb tonna, hanem tablet kell, ahol baromi gyorsan lecserélhető, kiegészíthető, módosítható a tananyag, nem kell komplett új könyvekből tonnákat készíteni.
    A mai digitális világ már annyira "színes szagos", hogy egy könyv az lópikula hozzá képest. Ezért kell a tananyagot is "színes szagossá" tenni.

    De sajnos sok az olyan begyöpesedett, mint te.
    Ahol a mindenbe belopódzó digitális világban lépést akarnak tartani a fejlődéssel -ami egyre gyorsul- ott az oktatásnak is nagyon változóképesnek, gyors reagálásúnak kell lennie, már az általános iskolától kezdve.
    Feleannyit nem kell megtanulni nyugaton mint itt, mégis ők diktálnak a világban.
    Itt csak el kellene lesni a jó példákat, és nem csak nézni, hogy csúsznak az iskolások egyre lejjebb minden felmérésben. A digitális világ nyugaton is ott van. Mégsem mondják őket elfajzottnak.

    Te valami nyugdíjas vagy?

Új hozzászólás Aktív témák