Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Kansas #5 üzenetére

    na ja egy 3400G az 4/8-as proci volt eredetileg 249 dolláros ajánlott áron jött ki.
    Akkor egy 5600G 6/12-es procival nagyobb lényegesen teljesítménnyel és gyorsabb grafikával 259 dolláros ajánlott árral igen baráti végül is. Az már más kérdés, hogy mennyire lesz kapható és mennyi lesz a gyakorlatban a 259 dolláros ár... :)
    a CPU teljesítménye nagyjából a duplája a 5600G-nek mint a 3400G-nek a grafikában is vagy 2-3-szor olyan gyors..... mind ez elvben plusz 10 dollár. Ha ehhez hozzáveszem, hogy 2 áv alatt inflálodott a dollár is valamennyit. szerintem remek ár....

    [ Szerkesztve ]

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Z10N #10 üzenetére

    Nos tényleg visszaléps a VEGA 11-hez képest a teljesítmény. :) Kicsit utána néztem....
    A VEGA 11 704 shader egységgel

    a vega 11 alacsonyabb órajellel de több végrehajtó egységgel gyakorlatilag hülyére veri a 7 és 8 végrehajtó egységes Renoir grafikát. (704 shader egység)
    1,25-1,4 GHZ-en futva egyszeres pontosságú FP32-es műveletben 1,76-1,97 GFLOPS

    a 7 végrehajtó egységes Renoir (448 shader egység)
    1,6-1,9 GHZ-en futva egyszeres pontosságú FP32-es műveletben 1,433-1,702 GFOLPS

    a 8 végrehajtó egységes Renoir (512 shader egység)
    1,75-2,1 GHZ-en egyszeres pontosságú FP32-es műveletben 1,792-2,15 GFLOPS

    Hiába telt el 2-3 év és hiába magasabb a mai órajel a végrehajtó egység hiány nagyobb súllyal esik latba a teljesítménynél.

    [ Szerkesztve ]

  • Robitrix

    senior tag

    válasz antikomcsi #20 üzenetére

    igazad van én a mai árat néztem.. :) tényleg 150 dollár körül volt a megjelenés kori ár. :)
    Így már korántsem olyan szép a leányzó fekvése.
    Igaz a CPU teljesítmény nagyjából a duplája, de a grafikai teljesitmény a kevesebb végrehajtó egységgel egy rakás fos. A nagyobb órajel se kompenzálja a 448 shader(5600G) vs. 704 shader(3400G) egységet Ami hiányzik a prociból azzal gyorsabban se lehet számolni.
    Bár lehet kicsit igazságtalan vagyok, mikor a 3400G(VEGA 11) grafikát a 5600G grafikához mérem. A kisebbet lehet a VEGA 8-hoz kéne mérni.
    Az 5600G a 2200G ás 3200G-hez kell inkább mérni.
    És a 3400G párja inkább a 5700G.... ott úgy 10%-kal erősebb az új igaz 2,1 GHZen hajtva mig a 3400G órajele maxon csak 1,4 GHZ volt.
    CSAK hát 2-3 év után valamiféle előre lépést várt volna az ember grafika terén is nem csak a CPU teljesítményben. Szóval nem kápráztattak el a beépített grafikával. Csalódtam... :)

    [ Szerkesztve ]

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Robitrix #22 üzenetére

    Bár még mindig sokkal jobb az eredmény, mint az Intel UHD graphics 750-esek teljesítménye.
    Ott csak 1,3 GHZ mellett 256 shader egységgel csak 666 GFLOP a teljesitmény egyszeres pontoságu FP32-es müveletben. Mivel két asztali prociban levő grafikáról beszélünk rengeteg még az elmaradása az intelnek a területen. a 666 GFLOPS lényegesen kisebb, mint az AMD renoir 512 shaderes 2,15 GFLOPS teljesitménye. Nagyjából háromszorosan leveri a 11. generációs Intel procik beépített grafikáját még így is.

Új hozzászólás Aktív témák