Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • luciferc

    őstag

    válasz m1c1mack0 #328 üzenetére

    Első körben a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet (a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről)

    3. § (4) bekezdését kellene felolvasni jó hangosan a cégnek, miszerint

    3. § (4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.

    tehát már itt jogszabály sértettek, érdemes lehet ezt közölni velük. Csak lássák, hogy tisztában vagy a jogaiddal.

    A pénzvisszafizetést (vásárlástól elállást) illetően engem is érdekelne Ariadne véleménye, de úgy gondolom, hogy mivel kaptál cserekártyát, ezért húzni fogják a szájukat, bár szerintem a 30 napon túli csere már mindenképpen kimeríti a vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség fogalmát, még ha adtak is egy gyengébb cserekártyát. Első körben azt mondanám, hogy közöld velük erőteljesen, hogy ha egy héten belül nem cserélik, akkor kéred vissza a pénzt, és mindezt rögzítsd a panaszkönyvben is, a garanciális probléma eldöntésének ''kissé'' elhúzódó folyamatával együtt.

  • Ariadne

    őstag

    válasz m1c1mack0 #328 üzenetére

    Helló!

    A szabály szerint 3 napon belül el kellene dönteniük, hogy akkor most mi a helyzet, garanciális vagy sem, tudják-e cserélni vagy javítani vagy sem... Szóval ez így nagyon nem OK. Különösen annak fényében nem, hogy jótállási idő alatt csak akkor tagadhatja meg a javítást/cserét, ha nizonyítja, hogy te okoztad a hibát - ezt pedig nem nagyon lehet, és független bevizsgálóval kellene ezt megtenniük, mint fogyvédelem vagy kermi. (Pontosabban ma már nem kötelező a bevizsgálás, de a saját szervízük azt mond, amit akar, ezért kb. ezek a független bevizsgálók azok, akiknek a véleményét már érdemes elfogadni.) A következőket teheted (remélem nem Mistral, mert akkor súlyosan nehéz lesz).

    Közlöd velük személyes asztalborogatás közepette, hogy most azonnal adjanak egy legalább olyan tudású és hasonló árú kártyát, különben felnyomod őket a fogyasztóvédelemnél (gyakorlatban nem sok hasznot hoz, csak ha másik 1000 ember is ugyanarra a cégre panaszkodik), és kiperled belőlük a teljes vételárat. Ha ellenállnak, lehet közölni velük, hogy akkor ezennel elálltál a szerződéstől a jelentős késedelmük miatt, adják vissza a teljes vételárat. Ha nem adják, vásárlók könyvébe beír, másodpéldány elvisz (később tanúsítja, hogy ott és akkor te elálltál, illetve mi történt). Aztán lehet menni békéltető testülethez (belinkelem a listát, ha kell), ha az sem használ, fizetési meghagyással követelni a pénzt.

    Mindeközben persze a leggyorsabb megoldás az, ha sikerül kompromisszumra jutni velük. Mondjuk kiválasztasz egy videókártyát (az eredeti vételárat kellene visszaadniuk, szóval olyasmi árban), és konkrétan azt kéred, esetleg le is írod, hogy egy ilyet elfogadnál, de ők nem adják. (Elvileg első körben javítaniuk kellene, ha nem megy, cserélni ugyanolyanra, ha ez sem megy, visszaadni a teljes vételárat.) Aztán innen alkudozni lehet, ha hajlandóak erre, de ne hagyd, hogy egy sokkal kisebb értékű kártyával kiszúrják a szemed...

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák