Új hozzászólás Aktív témák
-
Foglalt név
addikt
válasz Geller72 #130 üzenetére
Érdekes, hogy írod, hogy az automatának nincs párja, miközben az utána lévő mondatban írod a bringát. Elég komoly autóbuzériában szenvedek, de fel nem fogom ésszel, mennyire kell elborultnak lenni ahhoz, hogy egy egészséges ember autóba üljön egy városban.
De mások vagyunk, mások az igényeink.
A múlt hétre egy új Leon FR-t kaptunk társnak. Pont ugyanolyan hulladék volt, mint az összes hasonló, amit az elmúlt években próbáltam. Utazni lehet benne és hagyni, hogy csináljon, amit akar. Ha vezetni próbálod, akkor kellemetlen lesz és kiszámíthatatlan. A célközönségnek, aki folyton a középső sávban halad, mert 2 percre nem tud leszakadni az instáról biztos jó ez (is).
Ezen az említett nyomaték sem segít, az A7 ugyanilyen mihasznának tűnt számomra. -
Foglalt név
addikt
válasz freeknight #137 üzenetére
Érdekes, hogy a legtöbb találkozón, de akár még az utcán is akinek hobbija az autózás, önfeledten tud örülni a másiknak. Nem cicaharc van, hanem ámulat és kíváncsiság. Talán azért mert mindenki valami érdekeset választ, lehet az egy F Astra is, de mondjuk kupás kivitelben, de legalább 1.6si-vel.
Ellenben az ilyen fórumokon mindig van pár zsugori marketingáldozat, aki azért mélyen érzi, hogy átverte magát az ő diesel imprezája nem is az Az impreza, amire vágyott, de ezt próbálja másokon levezetni.
Ahelyett, hogy elfogadná, hogy a fogyasztás miatt vette, amit, jön a bizonyításvágy és rögtön 200-al repeszt 1.4-es Astrája. -
Foglalt név
addikt
válasz freeknight #142 üzenetére
Nem érzem hitvitának ezt. Egyrészt mindenkinek van egy célja az autóval. Van, aki kényelmes, van aki azt akarja hinni, hogy tud vezetni, van aki szeretne is valamennyire megtanulni, van aki rühelli, van aki gyorsulni szeret, van aki kanyarodni (farral előre).
Emellett van egy korlátos kerete is rá és egy szintén korlátos hozzáértése meg egy adag szerencse. Akinek elég fontos, az ebből a háromból ráfordít annyit, hogy megtalálja mi passzol az igényéhez és boldog vele.
Akit nem érdekel, az meg vesz valamit, amivel szerencsétől függően kisebbet-nagyobbat szív, de úgyis megmagyarázza magának, hogy ennél nem is lehetett volna jobb.
Nekem pl. meglepő, hogy mennyire elégséges az a szarul vezetés, amit a többség leművel, hiszen alig vannak balesetek ahhoz képest, hogy mennyire nem figyel oda az átlag. A motorikus részét a vezetésnek egész jól megoldja a kisagy, az automata is inkább azért kell, mert a váltás is csak elvon a sminkelés, telefonnyomkodás, szoptatás miegymástól.
A Nürburgringen ilyet azért ritkábban látni, ott inkább az a jellemző, hogy valaki annyira csőlát, hogy nem veszi észre a zászlót.
Egyébként az talán, hogy a GT3-ba visszatették a kéziváltót, talán nem azért volt, mert páran azzal jobban tudnak púposkodni a Tesco parkolóban. Ha simán csak gyors akarsz lenni, akkor veszel egy Tesla 3 Performance-t és elhiszed, hogy te vagy a legügyesebb. Aki beül egy <70LE C1-be azt ez teljesen hidegen hagyja, mert abban sem lehet letörölni az arcáról a vigyort.
Más cél, más eszköz, más mértékben nézel ki bohócnak a hozzáértők szemében. -
Foglalt név
addikt
Ez lehet igaz is, de az átlag ember nem legalább M-es BMW-vel vagy RS Audival jár, ahol a vezérlőautomatika nem bírál felül még manuális módban is.
Ami vicces, hogy mindig az automatások próbálnak magukat megnyugtatva bizonygatni. Más a kettő, ha próbálod bebizonyítani, hogy valamelyik jobb, akkor valószínű benézted és önigazolást keresel.
Manuálisnál ilyet keveset találni, a többség akinek ilyen van, de nem szereti, belátja, hogy erre futotta neki. Elvétve akad ilyen, van elég nyomaték, városban is 6.-ban járok duma. -
Foglalt név
addikt
Ezzel azt hiszem meg is fejtetted a dolgot. Nekem általában az első úton derül ki, hogy elvált-e tiltásnál vagy nem. Az automata nem gondolatolvasó, én meg nem szeretem ha a kanyar bejáratánál még csinál két felesleges terhelésváltást.
Akiben ez nem merül fel hanem a dugókra gerjed, az biztos szereti. -
Foglalt név
addikt
Sajnálom, hogy téged ez bánt.
Ami hasznos tud lenni, az sarkokra rakott kamera, ha egy nem belátható kereszteződésbe kell belemenned, illetve néhány új, kisárúszállítósra megépített "biztonságos" kabinú minitanknál a tolatókamera.
Az ebben az ársávban felvetett F Astra korú és üvegezettségű gépeknél tényleg felesleges. -
Foglalt név
addikt
Ez alapján neked mindegy mit eszel, csak legyen meg a kalória, ugye?
Van, akinek fontos a tálalás is. Én hálás vagyok, hogy sok dologban vagyok igénytelen, mert az ebből származó helyzeti előnyömet olyan dolgokra tudom kihasználni, amik érdekelnek.
Ehhez persze kell az, hogy nem sértődök vérig, ha valaki megjegyzi, hogy gyűrött a polóm, mert összhangban van, a látszat és az magammal szemben támasztott elvárásom.[ Szerkesztve ]
-
Foglalt név
addikt
válasz Geller72 #174 üzenetére
Mint mondottam, ilyet magamnak nem veszek. Ellenben volt szerencsém a sima automatától duplakupplunguson át a fokozatmentesig, 4-6-8 hengerrel pár tízezret vezetni néhány kontinensen. Van amelyik környezethez és felhasználáshoz illik és kétségtelen előnye, hogy az állóra fékező követős tempomat csak ezzekkel működik. Ettől még nem szerettem meg egyiket sem. Ízlés dolga.
A kuplung nélküli elindulással kiváncsivá tettél, mert a fokozatok közti váltást egy bizony kor felett nem érzem kuriózumnak, de ez a manőver >1000km-en elég érdekesnek hangzik. Lehet én maradtam ki valami trükkből. -
Foglalt név
addikt
válasz Donki Hóte #203 üzenetére
Amiről ő beszél az az igényesség, hogy ha csinálsz valamit, azt rendesen csinálod-e. Elspórolod-e az új szelepet, kap-e kenést a kerékcsavar stb., vagy csak össze lesz b*szva mint a cégér.
-
Foglalt név
addikt
válasz Donki Hóte #232 üzenetére
A utaskabin méretét inkább a tengelytáv határozza meg:
Astra H 2614mm
Vectra C 2700mm
Octavia I 2512mm
Én csípem mindegyiket, de el kell dönteni, hogy mire kell. Pickupnak vagy az Octavia vagy akkor inkább egy Vectra kombi. -
Foglalt név
addikt
válasz tserrof77 #280 üzenetére
Azt is vegyük figyelembe, hogy ez a pár hónap, amíg mások pénzéből lehet furikázni, pont arra lenne jó, hogy kitaláld magadnak, hogy hogyan fogsz tudni autó nélkül élni, miután nem engedheted meg magadnak. Ugye nem kérdés, hogy a többség nem fogja tudni, mikor az európában átlagos 900Ft árat kell kifizetni.
Ergo a heti két városi használatra, inkább kerékpárt kéne javasolni, annak akinél a pénz bármilyen mértékben is faktor az autózásnál.
Akinek hobbira kell és eddig is 100-ast tankolt, az más tészta. -
Foglalt név
addikt
válasz Geller72 #282 üzenetére
Máshogy. A 800k-ból rendes benzináron 14,000km elég üzemanyagot tud venni. A fenntartási költség kb. felét szokta kitenni az üzemanyag, ergo annyit tud kocsira költeni, amiből 7,000km-t tud megtenni.
Ahogy írtam a jelen helyzetben ebben akkor látok bármi rációt, ha a. rá vagy szorulva (pl. mozgásszervi problémák); b. hobbi.