Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
válasz Foglalt név #138 üzenetére
fórumokon az alap, hogy amit én választottam, az a létező legjobb választás volt bármilyen körülményre, mindenki más meg hülye.
a fenti mondat az interneten indított bármely témakörre ráhúzható
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #138 üzenetére
Szerintem az emberek több mint 50%-a nem racionális döntés alapján vesz kocsit. Ez nem csak itthon van így, pl. angolba, ha nem sport verzió az adott kocsi, még az öregasszonyok sem nagyon veszik meg. . Egy 40+-os (főleg) férfi a következőképpen dönt, ha kocsit akar venni:
-Racionális döntést hoz és olyan kocsit vesz, ami az igényeinek pont megfelel/elég.
-Vesz egy olyan verdát, amiről mindig is álmodott, még ha baromira nem racionális az adott döntés.
Mindkettőt megértem. (Mármint döntési szinten, nem csak korban értem meg). Én abban a helyzetben vagyok, (vén szar koromra, nem születéskor kapott "adomány volt", hanem önerőből értem el) hogy lehet két kocsim is, mindkét esetre. . Ez nem azt jelenti, hogy még a budira is kocsival megyek, sőt ha otthon vagyok huzamosabb ideig két project közt, elég sűrűn van, hogy havonta ~1500 km-t bicajozom. Azt viszont nem spórolásból, környezetkímélés miatt (annak voszont örülök, hogy hozománya) hanem mert baromira szeretek bicajozni. -
freeknight
őstag
válasz Foglalt név #138 üzenetére
Én nem akarok hitvitát elindítani, tőlem azt vezet mindenki amit akar. Csak ez az automata váltó sz*r igencsak légbőlkapott. Én aztán sportosan vezetek és nagyon nehéz lábam van, és még engem is kiszolgál.
Másik dolog, hogy én még olyan embert, aki tényleg jól tudja kezelni a manuális váltót, még nem nagyon láttam. Kb a sofőrök 99%-nak van valamilyen problémája a váltással vagy a kuplunghasználattal, és érdekesség, de minél gyengébb képességű valaki, általában annál hangosabban hirdeti, hogy mennyire gyerekcipőben járnak az automataváltók, és sose fogják tudni utolérni az embert. Neki aztán nem kell. Aztán beül és elindul, de még a kuplungot se tudja rendesen ráengedni, és gyökkettővel gyorsul ki természetesen 3000-es fordulatszám felett. Meg hiányozna neki a vezetési élmény... és egy 1.4-es vagy 1.6-os szívóbenya van a segge alatt, amiben aztán tényleg akkora élmény van, mintha a Nürburgringen lenne. Nekem is van 1.4-es szívóbenyám, és én előzni is szoktam vele kint a főúton, de valahogy nem abban keresem a vezetési élményt, hiába van még kéziváltó is benne.
Sőt, továbbmegyek, bár ez már sokaknak szentségtörés lesz, de szerintem a vezetési élményt nem a közúton fogod megtalálni, és hiba ott keresni...Na de ez már csak azért is parttlan vita, mert a manuálváltó olyan kihalófélben lévő fajta, mint a klasszikus 4 vagy 5 ajtós autóforma. Pár év múlva nem lesz miről beszélgetni, mert nem lesz más.
-
Lenry
félisten
válasz Foglalt név #143 üzenetére
Egyébként az talán, hogy a GT3-ba visszatették a kéziváltót, talán nem azért volt, mert páran azzal jobban tudnak púposkodni a Tesco parkolóban.
és itt vissza is tértünk oda, hogy igen, van az 0,01%, aki jobban vezet vele.
meg van az a maradék, amelyiknek igazából faszmindegy, csak a szomszédjózsi azt mondta, hogy szar az automata, akkor az úgy is van, meg majd én értek hozzá, meg a VeZeTéSi ÉlMéNy...
óóó, ezt személyesen hallgattam végig, amikor egy ismerősömnek mutattam a kocsimat, hogy automata, kvajó...
- de nekem kell az érzés, hogy én irányítok meg a vezetési élmény...
- ez egy másfél tonnás dízel kombi... mégis milyen vezetési élményt akarnál ettől?[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
veterán
válasz Foglalt név #153 üzenetére
a húszéves nemsportautóm is attól függően vált, hogy mennyire taposom a gázt, és kézzel váltva ott is marad, amíg nem akarok nagyon hülye lenni, szóval lefullasztani nem hagyja magát négyesben. kis fokozatban elég sokáig engedi magát pörgetni, igazából nem is rémlik, hogy valaha próbáltam-e, hogy feljebb vált-e egy ponton.
nyilván más a kettő, arról se akarok senkit meggyőzni, hogy az automata jobb (pedig... ), csak néha próbálok küzdeni a hülye tévhitek ellen...
annak konkrétan örülök, hogy ebből az autóból a kéziváltós verzió a népszerűbb, az enyémet így olcsóbban tudtam megvenniistálló? gazemberség? hupákolás?
-
Lenry
félisten
válasz Foglalt név #153 üzenetére
Ami vicces, hogy mindig az automatások próbálnak magukat megnyugtatva bizonygatni.
arra gondolsz, amikor tényként közölnek egy talicskányi fasságot és erre válaszul elmondjuk, hogy a valóság ezzel nem egyezik?
Jah, ezzel valóban magamat nyugtatomGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
válasz Foglalt név #155 üzenetére
én meg nem szeretem ha a kanyar bejáratánál még csinál két felesleges terhelésváltást.
én azt hittem eddig, hogy legális tempóról meg közútról van szó, bocs.
Ha te pályaversenyző vagy, akkor biztosan ki tudod használni a manuális váltó előnyeit.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
veterán
válasz Foglalt név #155 üzenetére
a napokban kipróbálom a kedvedért, de majdnem biztos vagyok benne, hogy 6000-ig legalább marad.
nem gondolatolvasó, néhány óra után viszont érezni lehet, hogy mikor milyen helyzetben mikor váltana. meggyőzni továbbra se akarlak, arról, hogy neked automata kell, de az tény marad, hogy az automatával adott esetben lehet kézzel váltani (ráadásul gyorsabban, mint egy hagyományos kézivel), a kézi viszont sose fog magától váltani
én nem gerjedek a dugóra, igyekszem is elkerülni, de alapvetően az autóval közlekedek, a topikindítónak is ilyen tervei vannak. a játszósautó tök más történet.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
félisten
válasz Foglalt név #169 üzenetére
Nem bánt, egyszerűen csak bámulok mint az állatkertben, hogy "márpedig ilyen állat nincs".
Van még pár ilyen, mint amikor valaki hiányolja, hogy az autó nem ad ki hangot, mert az mennyire hiányzik neki.
Persze az emberek ragaszkodnak a startmenühöz is.
¯\_(ツ)_/¯"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Lenry
félisten
válasz Foglalt név #172 üzenetére
igen, nyilván ha egyik témában az álláspontom a "leszarom", akkor minden más témában is az, mert az emberek már csak így működnek
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #155 üzenetére
"Az automata nem gondolatolvasó, én meg nem szeretem ha a kanyar bejáratánál még csinál két felesleges terhelésváltást."
-Egyre jobban érlelődik bennem az, hogy neked soha nem volt ótomatád.. Vajon nekem miért nem "csinál a kanyar bejáratánál (sem) terhelésváltást"? És azt tudtad, hogy az automata váltóból is van olyan, ami többféleképpen működik? Az enyém például háromféleképpen. Normál automata üzemmódban váltogat, ahogy kell. Aztán van a "kézi" üzemmód, amikor csak akkor vált el, ha én elváltok. És van egy hibrid mód, ami amolyan DS-direct sport - automata mód, amikor is sokkal később vált el és sokkal előbb vált vissza. Ezen felül van még egy sport gombocskám, amit eddig talán 2x használtam. Az ótomata váltók többsége manapság rendelkezik egy "üres" fokozattal is, azaz tud egyfajta szabadonfutó üzemmódot is.
(A kéziváltóról még annyit, hogy régebben versenyeztem pár évet, hagyományos kéziváltós autókkal, és elég jól ment. A váltóhasználatról annyit, hogy jöttem haza franciából kuplung nélkül, tehát annyira hülye nem vagyok a manuális váltókhoz, kuplung nélkül is tudok oda-vissza váltani, elindulni - akérmi, de mégsem vágyom vissza a manuális váltót. Talán ha állnál egy dugóban a német pályán 4 órát araszolva/folyamatosan kuplungolgatva, meggondolnád a dolgot. .)
-
Lenry
félisten
válasz Foglalt név #176 üzenetére
volt szerencsém Londonból hazajönni egy működésképtelen kuplunggal megtámogatott Ducatoval.
leállított motornál betettem egyesbe, aztán önindító + gázpedál kérdése a dolog.
ha meg már mozgásban vagy, akkor mielőbb kijutni az autópályára ahol se váltani, se megállni nem kell[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #176 üzenetére
Ahogy Lenry írta, nincs abban semmi trükk. Lyon alól jöttem haza, ráadásul körbe, de volt benne mák is, mert volt olyan szakasz, hogy pályán 400+ km-en át még váltani sem kellett. Éjszaka jöttem, Nürnberg után éjjel már elég jól lehet jönni.
"a fokozatok közti váltást egy bizony kor felett nem érzem kuriózumnak"
-Azért megnézném, hogy 10-ből hány ember tud visszaváltani bármilyen fordulatról..kuplung nélkül.
-
zuhi_
senior tag
válasz Foglalt név #183 üzenetére
sportautó nem lehet, mert azok benzinesek és nm-ben nincsenek eleresztve.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #204 üzenetére
Jogos, én is így gondolom.
-
veterán
-
veterán
válasz Foglalt név #237 üzenetére
Igen, a tengelytáv az Octavia Mk1 nagy problémája. Írtam is, hogy a hátsó üléssorban kínszenvedés hosszasan utazni.
Viszont amit elvettek a hátsó üléssorból, azt hozzátették a csomagtartóhoz
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
chopin42
addikt
válasz Foglalt név #255 üzenetére
Küldfölddel csak egy a baj: kint nem járok, soha
Németben van ott élő pár, őket felhívom, majd feltétlenül, csak a Németek jól sóznak, emiatt elvileg rohadósabbak. Bár ha olcsóbb, szebb és nem rozsdás, valószínűleg nem is annyira tekert és lelakott és jobban is szervizelt. A honosítást felteszem meg tudnám oldani.
Lassan elkezdek külföldön is nézelődni, mert itt hungarisztánban kritikán aluli a helyzet.
Van egy elméletem: a társadalom 80%-a semmirekellő, azt anyját 2 forintért eladó megélhetési suttyó, szarva bele mindenbe. Remélem senkit nem bántottam meg, de a covid járvány kezdete óta mindenhol megerősítést nyert ez az elméletem Innentől az eladó autó/lakás/bármi 80%-a az igényes vevőnek kuka. A maradékot nagyon nehéz szűrni.
#261 Elf: , annyim sose lesz.
#260 Geller72: szar preztizsű a daevoo/koreai chewrolet/francia. Ezért fanyalodtam Megane 2-re, az is képben, de a 407-is lassan felkerül. Illetve lassan bármi, ami elég kényelmes és nem lerúgott 20+éves szar.
Tehát a német autóipar/vw concern lassan kiesik a képből.[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #281 üzenetére
..Azért Pécs nem egy Kecskemét domborzatú város. . Nagyon nem. Ha nem lenne ennyire magas, simán azt mondanám, vegyen egy vasaló szívó benyás Swiftet és ennyi. Ha mondjuk mögötte nem fognak űlni, akkor még neki is eléghnek kellene lennie, mert én spec 183 vagyok és kb középtávon van az ülésem még. Ki kellene próbálnia egyet, hátha elfér kényelmesen benne. Nagy hely nem lesz benne, sem a csomagtartóban, de ha ez nem kritérium, akkor jó lehet. 800k körül már talán kifoghat tűrhető állapotút.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #283 üzenetére
Meg ha gyerek(ek) vannak, akiket hordani kell az oviba/ból, iskolába/ból, szakkörre/ból, és ha mondjuk nem a belvárosban lakik, ahol közel vannak a boltok, mert két zsugor vizet nem szívesen vinnék haza bicajjal. Mondom ezt úgy, hogy nagyjából 150km-es köröket megyek bicajjal... Gondolom, hogy vmelyik fennáll az általam leírtakból, mert máskülönben egy robogó is elég lenne az év 12 hónapjából 10-ben.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Eladó Konfig I7-13700K 32GB DDR4 1TB M2 SSD RTX3080TI 12GB!
- Dell UltraSharp U3219Q - két helyen karcos kijelző! - 3840x 2160 4K IPS panel USB-C HDMI PIVOT
- ASUS ROG STRIX G513IE-HN051 Gamer Laptop (Ryzen7-4800H/32GB/2TB/3050TI) még 14 hónap garancia!
- Kontroller javítás, konzol és laptop karbantartás
- Külső WD 22TB HDD eladó - 100/100
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen