Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pingüino

    senior tag

    válasz zseko #72 üzenetére

    Remélem, ezt a konnektoros dolgot poénnak szántad. :))

  • Yeffy

    veterán

    válasz zseko #72 üzenetére

    :DDD :DDD
    lokatorful 4ewa'!

    Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!

  • #16939776

    törölt tag

    válasz zseko #150 üzenetére

    Azt a tartományt ami megjön a B-n, 3 sec-nél, azt mély-középnek hívják, azért nehéz felismerni, mert manapság ritkán látjuk szembe jönni.. ;]
    Ha nincs olyan cuccod, ami ezt visszaadja, akkor a többi tartomány tisztaságának a kárára megy, hogy "megvan". A tér-nem-vissza-adás is ugyan ide vezethető vissza, oda, hogy a hangszóró kalimpál, nem csillapítja semmi és nem ad igazi hangérzetet, mert mondjuk túl kicsi hozzá a membrán felület és kevés hozzá az erősítő teljesítmény, hogy a membrán-sebességet biztosítsa hozzá.

    Aztán persze ízlés kérdése is, hogy kinek tetszik jobban a búú-zsíí és kinek a gyomor-forgató tempójú , fent-lent tiszta, kerekített hang. Gyakorlatban ez lenne a meggyőző, energiadús hang, ezt lehet felhasználni akár live, akár stúdió körülmények között.

    Az "A"-nak kifelé van tere, de a búgás és a zsíín kívül semmi infó, a "B"-nek befelé van tere és szerintem rendben van az információ mennyisége ill. a Mély-közép-közép-magas tökéletes egyensúlyban van, és kerek a hang. A "C"-nek nincs semmi tere, lapos mint egy deszka de legalább minden előre van tolva. ha elhinném hogy ez így ok, nincs kompresszálva, de még mindig megvan a probléma, hogy nem maradt rajta mit összenyomni, elhiszem hogy "szól rajta valamilyen oszcillátor", azért ilyen, de gyakorlati értelemben: minden szempontból szar/használhatatlan mint alapanyag.

    Sajnos ezen kívül nincsen mit rágni ezen a csonton, én csak azt nem tudom elfogadni, hogy itt a "szar" a jó, illetve "a jónak" van kikiáltva a szar.

    Biztos úgy van ahogy állítja dabaddab, csak mivel 2008 óta live-ozok, 2010 óta fejlesztek tápegységeket, AD/DA konvertek táplálását, 2015 óta foglalkozok vintage berendezések restaurálásával, eredményesen, így egy picit nehéz szó nélkül hagyni.
    Múlt hónapban fejeztem be pl.: egy Amec 64 csatornás stúdió pult restaurálását/üzembe helyezését, igazi stúdióban, igazi akusztikával, igazi stúdió eszközök között.
    És Itt már nem lehet mellé beszélni, ezeken keresztül minden szar hallatszik. Ezek milliós dolgok, nem játék hangszerek, játék outboard-ok, meg íróasztal szélére tett, játék monitorok..
    Én meg csak annyit csinálok, hogy szétszedem és összerakom újra, jól. És ettől, 2x lefossuk a bokánk majd széles mosollyal röhögünk azon, amit hallunk utána.

    Szóval egy kicsit szkeptikus vagyok, és nem véletlen volt AKKORA a pofám, amekkora.. ;]
    Részemről ezután nincs már többet mondanom, mindenki azt gondol rólam, meg a kialakult helyzetről amit akar. :R

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz zseko #154 üzenetére

    Vissza utalva:, mivel ennek a Bú-csí megy faszán, ezért a Bú-csí tartományban információt hordozó zenét találtad megnyerőbbnek.
    Az átlag 2.1-nél a "nagy hangszóró" Kb.: 100Hz alatt, a kis-hangszóró 800Hz felett erős, a kettő közötti tartományban meg ezek a problémái vannak:
    Egyrészt a kishangszóró nem érzi jól magát 100 és 800Hz között. Itt van az emlegetett "mély-közép", másrészt a nagy és a kishangszóró között van egy random távolság, ami azokat a frekvenciákat kuszálja össze, amik a hangváltás miatt különböző arányban, de mindkét hangszóróból egyszerre szólalnának meg. Mivel képtelenség, hogy a különböző távolságokban levő hangszórókból azonos fázisban jussanak el a füledig ezek, így a 100-200Hz közti tartományban (mély-közép alsó része) szinte, biztos hogy teljesen inkonkrét, hullámos lesz a két hangszóró produkciója.

    A hangerő kérdése meg az, hogy mennyire lesz domináns, és mennyi ideig szól az az egy hang, amire a bú doboz képes, és a kis hangszóró, mennyi információt és milyen minőségben képes vissza adni a 800Hz feletti tartományban, amikor az az életéért küzd..
    A legjobban azzal jársz, ha a bú doboz tetejére rakod a két kis dobozt, és a bú dobozt forgatod körbe, addig hogy az a legkevésbé zavarja, mossa össze a hangképet.
    Ha külön lehet a "2" hangerejét állítani, akkor az kopp. és a ".1"-et csak annyira add fel, amennyi az ének, basszusgitár érthetőségéhez feltétlen kell, cél, hogy ezek jól elkülönüljenek egymástól.
    Ha vezetékes csatlakozású a "2" akkor a bú-hoz képesti fázisukkal lehet játszani, hogy mikor érzed egyenletesnek a 50 és 400Hz közötti tartományt, és megérkeztél ahhoz a ponthoz, amit ebből max. ki lehet hozni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák