Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoosty

    őstag

    válasz pilóta #6 üzenetére

    Ez nagyon attól függ, milyen baleseteket veszel figyelembe. Ha hátulról jönnek beléd, akkor az esetek döntő többségében mindegy kategória. Ha alacsonyabb sebességgel ütközöl, szintén mindegy kategória. Ha olyan erejű az ütközés, hogy belső szervek szakadnak bekötve is, szintén mindegy kategória. Szóval nagyon le kell szűkíteni a balesetek körét arra, hogy 1000-ből 1 esetben legyen mindegy.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz pilóta #9 üzenetére

    "Szóval de, nagyon-nagyon keresni kell az alkalmat, amikor inkább hátrány az öv, mint előny."

    Ezzel egyetértek, de én a 'mindegy'-ről beszéltem.

    Tavaly Magyarországon 16000 személyi sérüléssel járó baleset történt. Ebből 530-ban legalább 1 ember meghalt. Tegyük fel, hogy mindig csak 1 ember hal meg. Ha azt veszem, hogy csak 50%-ban voltak bekötve és az az 50%, az túlélte volna, ha be van kötve, akkor 265 esetben mindegy, hogy be volt-e kötve, mert így is úgy is meghalt. Ez kb 16 eset az 1000-ből. Ahhoz hogy ez 1 legyen az 1000-ből, ahhoz az kéne, hogy 97%-a ne legyen bekötve és mind 97% ez miatt túl is élné a balesetet. Akkor ez csak a legsúlyosabb baleset volt.

    [ Szerkesztve ]

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz pilóta #6 üzenetére

    Valahol a kettőtök között lehet az igazság, mindenesetre ha a túlélési esélyeimet tudom akár csak 50%-al növelni, akkor megteszem:R

    Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

  • vince

    őstag

    válasz pilóta #23 üzenetére

    Próbáld ki #2:
    20 km/h sebességgel halad egy 1,6 méter magasból szabadeséssel leeső tárgy. Ha tehát állsz a földön és nyújtott lábbal előrefele eldőlsz és kizárólag a karoddal tartod meg magad, akkor nagyjából szimuláltad az ekkora sebességnél fellépő erőket.
    Ezeket már ne próbáld ki, csak a logika mentén tovább haladva: 30 km/h becsapódási sebességhez 3,5 méter magasból kell leesni (ezt már lábbal tompítani is kihívás), 40 km/h-hoz 6,3 méterről. 50 km/h-val csapódsz be 9,9 méteres magasságból.

    [ Szerkesztve ]

    "Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal

  • Ghoosty

    őstag

    válasz pilóta #23 üzenetére

    Futva a világrekord olyan 44km/h. Ennek a fele nem kéne, hogy olyan elérhetetlen legyen. Sose voltam aktív sportoló, de tesiórás felméréseim 60m futás esetén mindig 1 számjegyű volt. 10 esetén ez 21,6 km átlagsebesség.
    A tesztet meg nyilván nem próbálom ki, mert hibás. Ütközésnél van egy karhossz távolságom az ütés csillapítására, míg ha falnak futok, nincs. Gyerekként próbáltunk hasonlót, hogy nyújtott kézzel fussunk a falnak, de valahogy ösztönösen lassítottunk a végén.
    Biciklivel sem kell tekerni rendesen, a 20km/h-hoz. Sík terepen egy nem nagypapás, de kényelmes tempó. Ha véletlenül biciklivel kell mennem a szomszéd városba, ami 10km-re van, akkor kb 30 perc alatt érek be, de elég dimbes-dombos.

    (#22) doeeg
    Sajnos tapasztalatból tudom, hogy de. Látom, hogy mindjárt jön az ütközés, mert hiába taposom a féket, nem fogok tudni megállni, az a másik meg kijött elém stop tábla ellenére. Préselem magam kézzel lábbal az ülésbe, aztán vége. kb ebben a 20-30-as tempóban történt az ütközés. Öv természetesen bekötve volt, meg gondolom volt adrenalin is rendesen, de semmit nem éreztem.

    (#26) vince
    Az első teszt sikeresen végrehajtva. A második is lábbal tompítva. Viszont karral nem fogom kipróbálni. De ez a teszt is csalóka. 2 hiba van benne. Egyik se veszi figyelembe a karosszéria által biztosított extra centimétereket amiknek köszönhetően kisebb lassulást kell ellensúlyoznod a karoddal. Valamint azt, hogy a lábaddal is tartod magad, miközben paszérolod a féket, így csak a felsőtested egy részét kell megtartanod.
    Mivel él még emlékemben, hogy nem volt olyan kellemes lábbal sem tompítani a 30-at és biztosan megy a 20, így valahol 20 és 30 között van esetemben a határ.

    (#34) Syl
    Ez nekem gyanús. Tudsz róla valami részletesebb anyagot linkelni, hogy mégis mi okozza? Valamint, hogy ezt az okot hogyan szünteti meg az öv használata?
    Azt értem, hogy a régi kocsikban nem volt fejtámla és egy ilyen ütés miatt tényleg nyaksérülésed lehetett, vagy akár kitört a nyakad, de ha megvan a fejtámla, egyszerűen nem tudom, hogy hogyan sérülhet a nyakad. Extrém esetben, persze ezután is pattoghatsz a kocsiban, de ez ekkor nem korlátozódik a sérülés a nyakra.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák