Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szipipeti

    csendes tag

    válasz sparta2 #8 üzenetére

    Velem anno a "szakik" azt tanították, hogy a motorolajat hidegen, reggel, mert addigra lefolyik az összes alulra, és az a "valós mennyiség"... A hűtőfolyadék mennyiségének ellenőrzésére pedig a következőt:
    mivel viszonylag kicsi a tartály a rendszer térfogathoz, és a várható két hőmérséklet végponthoz képest, ezért az üzemi hőfok a meghatározó..
    Az üzemi hőfok általában 95C környékén mozog... Ami jellemzően egy "stabil érték" télen is és nyáron is...A téli reggeli hideg motor lehet -15C, a nyári reggeli pedig mondjuk +22C szóval van egy bő 30-35C lógás, ami simán jelenthet 1-1,5 dl folyadékmennyiséget tágulásilag... (ráadásul ma már nagyon picik a tágulási tartályok a kocsiban - tömegspórolás címén..)..
    A nagyobb gondja a kollégának, hogy "buborékos"... Az nem jó, mert levegő kerül a rendszerbe, ergo valami lyukas... ahol viszont a víz is szökhet... Reméljük, hogy nem a hengerfejtömítés...

Új hozzászólás Aktív témák