Hirdetés

  • Hieronymus

    senior tag

    LOGOUT blog

    3.a Környezettudatosság: Dízel v Benzin?

    Ha a környezettudatosság számít akkor Euró 6 minősítésű járműben gondolkozz.
    Azon belül már mindegy az üzemanyag.

    Donki Hóte: '... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

  • cappa72

    veterán

    LOGOUT blog

    Ugye?
    Magam is így gondolom. Ezért is nem értem a dízel megemlítése után miért kell rögtön virtuálisan felakasztani.

    Death is the natural part of the life. "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

  • Hieronymus

    senior tag

    LOGOUT blog

    Csípőből megy a dolog. Nagyon sok Euró 5 vagy régebbi előírásnak megfelelő dízel motor szaladgál az utakon.
    Ezek az autómotorok valóban jelentősen terhelik a környezetet.
    Ennyi.

    Donki Hóte: '... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

  • Tikakukac

    félisten

    Q7, mi más? :DDD

    Hieronymus: Ha nagyon környezettudatosra akarja valaki venni a figurát, számolja bele a kibocsátásba azt a retek sok marha drága és nagyon bonyolult alkatrészt is, amiket megesznek ezek a kocsik. Egy jó DPF-et mondjuk... :B

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • cappa72

    veterán

    LOGOUT blog

    Ha nagyon környezettudatosra akarja valaki venni a figurát, számolja bele a kibocsátásba azt a retek sok marha drága és nagyon bonyolult alkatrészt is, amiket megesznek ezek a kocsik. Egy jó DPF-et mondjuk.
    Asszem' az egész autózás nem a környezetvédelemről szól. Ha viszont a drága alkatrésszel marad a kevés károsanyag-kibocsátás, akkor azzal számolni kell, lévén hozzátartozik a karbantartáshoz.

    Death is the natural part of the life. "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

  • plömplöm

    senior tag

    "- Olasz, francia kilőve."
    pedig szívesen hozzászóltam volna értelmeset is, ha már 2008 óta van 7személyesem, az előzőbe belehajtottam 11 év alatt ~240ezer hibamentes km-t, a mostaniba június 14. óta belepördült 6ezer. de ha "olasz, francia kilőve" így ebben a formában szempont, akkor tényleg egy sokkkkkkal megbízhatóbb németet kell venni, bizony. valami remek td-t, kettőstömegűvel, részecskeszűrővel, annak biztosan nem lesz semmi baja, mi baja is lehetne :D
    véletlenül sem lecsapni még amíg van egy egyhatos szívőbenzinesre.
    az előzőnek az egész életét vezettem egy excel-ben, najó, a mosatásokat pld nem írogattam, de szó szerint az összes tankolásom, karbantartások, mindent, így a tokkalvonóval huf/km majdnem kerek 50huf.
    egyébként a kilövésség hibás, mert a három f-betűset nem szabad, tudod, fiatot, fordot, franciát.

    najó, egy nulladik kérdés, mennyit szánsz rá? mert ezt mintha nem látnám, csak hogy volt valaha 2M ft.

    "A kis lökettérfogathoz egy relatíve nehéz kaszni elég érdekes tud lenni előzés közben", hát ha meg van fújva az a kis ccm, akkor ugye miről beszélünk? az az 1.9-2 diesel is fújt, szerinted ha nem lenne fújva, hogyan ménne? egy dízel lehet fújt, egy otto meg nem?

    "minél nehezebb egy autó", ezért ne legyen nehéz az az autó, herr porsche is megmondta jó régen.

    ez a soksok katalógusadatod meg örült szépen néz ki, de ne felejtsük el, hogy pontosan tudjuk, hogy ezek mennyit érnek. vagy ugyanilyen lelkesen és precízen számolsz a fogyasztási adatokkal is?

    "1, VW touran, 15TSI
    2, Ford S-Max, 2.0TDCi
    Oszt' jónapot!"

    jja, így is lehet. ezeknek a listaára olyan 10milliótól indul, ugye? értékvesztés eszedbe jutott már?

    [ Szerkesztve ]

    All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

  • plömplöm

    senior tag

    hehe, csak viccből megnéztem, az én előző autóm értékvesztése a 11 év alatt 210ezer huf/év volt. egy ilyen jelenleg 10millás ford s-max mondjuk 8ésfélért elhozva, és azt nézve, hogy most egy 2008-as s-max 1.7-2.3milla között van , az mennyi is, 591ezer? jajó, akkor ilyet kell venni! :)

    All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

  • cappa72

    veterán

    LOGOUT blog

    2008 óta van 7személyesem, Hát bizony lemaradtam 2 évvel... ;)
    Nem írtad, milyet használsz, használtál. Dízel, benzines, márka, típus...

    kettőstömegűvel, részecskeszűrővel, annak biztosan nem lesz semmi baja, mi baja is lehetne
    Mai benzinesekben is egyre gyakoribb, nem?

    az az 1.9-2 diesel is fújt, szerinted ha nem lenne fújva, hogyan ménne? egy dízel lehet fújt, egy otto meg nem?
    Miért ne lehetne fújt (turbó)?
    De jobbára 1.5T, 1.6T benzinest akar mindenki összehasonlítani 2.0TD-vel. Az rendben van?
    Ha lenne az 1.7 tonnás autóhoz 2.0T benzines, vagy 2.2T benzines akkor más lenne a helyzet.

    hát ha meg van fújva az a kis ccm, akkor ugye miről beszélünk?
    Nyomatékgirbegurba megvan? Rugalmasság megvan? Tömeg/LE, Tömeg/Torque arányok megvannak?

    én előző autóm értékvesztése
    Nem ez alapján fogok választani. Használni akarom hosszú távon. 3 gyerek normálisan férjen el, ne legyen dobozos, és ezek a fő szempontok. Nem úgy akarnék választani, hogy most legyen olcsóbb, és kevesebbet vesztek majd rajta a használt piacon. Most nem erről szól.
    Amúgy meg igen, ezt is átbeszéltük. Tudom, hogy a divatos SUV-ok értékvesztése kisebb. Ettől még nem lesz szempont.

    Francia cégnél dolgozom. Tudom, miről beszélek. Olaszokkal is kapcsolatban állok...
    Ettől még nem állítom, hogy a németek hullaprecízek.

    véletlenül sem lecsapni még amíg van egy egyhatos szívőbenzinesre.
    7 személyes autónál? Nem. Nekem nem.

    egy nulladik kérdés, mennyit szánsz rá?
    Ha minden összejön, akkor 6.2M a felső limit (plusz a 2.5M állami támogatás); majd jövőre, ha lejárnak az életbiztosítások (nem hajt a tatár, előre és hosszú távra gondolkodok). Ebből kijön egy VW Touran, vagy egy készleten lévő S-Max. Mindkettő benzines példány - ahogyan feleség óhajtá vala.

    Na és nálunk 1 dolog biztos: a változás. (na meg persze a halál, csak azt most nem számítottuk a képletbe)

    [ Szerkesztve ]

    Death is the natural part of the life. "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

  • wody21

    tag

    Nem könnyű bármi hasznossal szolgálni, mikor olyan kritikus tényezőről, mint a "felhasználás módjáról" 10 percnyi kutakodás után találtam elrejtett említést, a linkelt topikban a témainditodat követő huszonharmadik hozzászólásodban. -> Max 10k km tervezett futás per év - gondolom ennek jelentős része városon belül... Ilyen felhasználás mellé nyilván egy csöppet overkill a 2.0 TDCI batár-busz.

    Másik dolog: próbáltad már az eddig csípőből lehurrogott, "kávédaráló" 1.0-1-2-3-4 turbó-benzines, egy-néhány éves kocsikat? Az 1.6 Fasztra rettenetből átülve meglepetésben lesz részed, az hótziher!

    "Fiat, Francia, Olasz: nem." Ehhez már inkább én sem fűznék semmi egyebet.

  • CactuS

    Arcképgyáros

    Bár nem rímel, de Franciák közül inkább csak a PSA cuccait nem érdemes - így ugye a Ford duplán kiesik -, a Renaultok nem vészesnek egyáltalán.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • WhiteWalker

    veterán

    Olvasom a kommenteket , a Forddal mi a probléma?

    PES & ISS PRO only

  • Tikakukac

    félisten

    A céges Fordok brutál módon bírnak letérdelni, a flotta le is lett adva fateréknak ahogy van.

    Én mondjuk speciel a belsejüket nem bírom.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • cappa72

    veterán

    LOGOUT blog

    "Fiat, Francia, Olasz: nem." Ehhez már inkább én sem fűznék semmi egyebet.
    Igazából francia, olaszt írtam, de ha bővebben kifejtenéd a "nem fűznék semmi egyebet", azt megköszönném.
    Mint írtam a blogban, "Ha tovább engedek, és a franciákra is odapillantok..."

    Max 10k km tervezett futás per év - gondolom ennek jelentős része városon belül...
    Nem, inkább rövidebb ingázásra (30km egy nap, oda-vissza), illetve hosszabb utakra is (nyaralás, sportesemények)
    Ilyen felhasználás mellé nyilván egy csöppet overkill a 2.0 TDCI batár-busz.
    Ebben van igazság, bár a városi közlekedésre gondoltál itt leginkább.
    Ha viszont a hosszú utakat nézem családostól, akkor meg mégis.
    Pont ez a nehéz (ez is).

    Próbáltad már az eddig csípőből lehurrogott, "kávédaráló" 1.0-1-2-3-4 turbó-benzines, egy-néhány éves kocsikat? Az 1.6 Fasztra rettenetből átülve meglepetésben lesz részed, az hótziher!
    Szerintem nem lehurrogtam, hanem észérvekkel próbáltam leírni a miértjét.
    1.4-es már jöhetne ("1.4 alatti motor", mint kiesőt írtam)
    Amúgy az F Astra nem gondolnám, hogy rettenet lenne így 20 évesen sem. Sok dízel-vezetés után jó volt benzinest hajtani.
    De a kérdésedre válaszolva 1.4T-t igen, Suzuki S-Cross-t. Ment.
    Kollégám elmondása szerint az 5008 SUV is megy rendese az 1.2T-vel. Nagy kérdés, hogy mennyi ideig, meg hogy autópályán 130 mellett megrakott csomagtérrel hogyan viselkedik. Városban biztosan rendben is van, ezt nem kérdőjelezem meg.

    @(#10) CactuS
    Franciák közül inkább csak a PSA cuccait nem érdemes - így ugye a Ford duplán kiesik -, a Renaultok nem vészesnek egyáltalán.
    Nekem meg ez fura, amit írsz.
    Eddig a két Ford-dal nem volt különösebb problémánk - na persze házi használatra, nem cégesre.
    Renault-s ismerősöm nem is nagyon van, hacsak a Dacia-t nem számítjuk ide. ;)

    Death is the natural part of the life. "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

  • CactuS

    Arcképgyáros

    Motor terén PSA blokkokkal dolgoznak ők is. Dízeleknél 100k alatt flottában rendszeres volt a kettőstömegű halála, a kisebb ecoboostok hullanak, transitoknál az új 2.0 dízelek sem sikerültek jól, mert abból is akadt olyan, ami 60k körül átszakadt hengerfallal várta hónapokig a motorcserét. Transitoknál ergonómia terén szerintem visszaléptek, egy halom apróság van szinte minden típusnál, ami idegesítő és régóta fennáll (pl: gumikéderek problémája).

    A haszongépjárműveket nehéz kiváltani - illetve talán a PSA alternatívák még rosszabbak -, plusz pl.: kisbusz terén méretben és ár/ értékben nem nagyon van alternatíva. Személyautók terén Ceedek felé mentünk el, kevesebb a macera velük, egyedül az assisstance ami gyengébb náluk.

    Cappa #13: Nálunk inkább 100-as nagyságrendekről beszélünk, nem 1-2 darabról. :B

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • Victoryus

    őstag

    LOGOUT blog

    Érdekes, hogy a turbós motorokat elvetetted. Én kifejezetten megszerettem a kis 0.9tce motort. Dinamikusabb, mint az 1.4, 1.6-os régebbi Renault motorok, és keveset fogyaszt. Igaz mi még csak ketten használjuk, de sok cuccal. Autópályát is bírja, 176 körül van a vége, tehát 130-ról még lehet vele előzni is.
    Egy 1.2-es turbós kb.130le-vel azért nem rossz.

    [ Szerkesztve ]

  • Norb79

    aktív tag

    Szerintem nem elsősorban környezettudatosság, hanem felhasználási mód kérdése az üzemanyagválasztás, illetve más egyéb adottságok. Ez utóbbi esetben az elektromosra gondolok, de mivel 7 személyest keresünk ez itt most kiesik, maradjunk a dízel vs benzinesnél.
    Mikor olyan élethelyzetbe kerültem, hogy egy autó már nem elég a családban, kettő kell, ráadásul a meglévő egy is csereérett lett, akkor kellett autót vennem legutóbb, ráadásul egyből kettőt. Vettem egy injektoros benzinest és egy turbós dízelt. Nem környezettudatossági okokból, hanem megnéztem mire fogom és hogyan használni.
    Láttam, hogy lesz egy autó, ami reggel 10 km-en háromszor lesz indítva, mert indul a ház előtt, indul a bölcsi előtt, és indul az ovi előtt, és úgy érkezik meg a végcélhoz, és ez az egész procedúra max 10 km, és ez lesz a felhasználási mód 80-90%-a. Ez a felhasználás két dolgot vág haza, a turbót és a részecskeszűrőt, amiket drága és macera folyton szervízeltetni, szóval dízel és turbós benzines ide nem játszik. Ráadásul évente megy ~8-10ezret a gép, a kisebb fogyasztásból nem forog vissza a dízel felár, marad az injektoros benzines.
    Megnéztem mire fogom használni a másik autót. Nos az meg úgy nézett ki, hogy az esetek 95%-ában reggel egyszer indítom, kis bemelegítő gurulással eljuttatom az autópályáig, ott megyek egy órát, kis levezető autózás másik városban és megáll, este vissza ugyanez. Na most ez egyben nagy táv, tehát autópályázás szépen karban tartja a részecskeszűröt, és mivel elején és végén is van az útnak egy lazább szakasz ami nem autópálya, ezért még a turbónak is kényeztető lesz a procedúra és nem mellesleg évente szalad ~30ezret a gép, vastagon kijön a fogyasztás miatti spórolás a dízel felárral szemben. Szóval ez lett a dízel, turbódízel.
    Szerintem elsősorban ezt kell figyelni, hogy mennyit fog menni, milyen körülmények között, és úgy mérlegelni, nehogy aztán a fenntartáson bukós legyen a dolog.

  • sanzi89

    addikt

    Ha már PSA, akkor az Opelt is kerülni kell.

    Mondom ezt idáig két saját Fiat-tal a hátam mögött az elmúlt 10 évben. A céges kocsik közül (Hyundai i20, Citroen Nemo, Fiat Fiorino, Skoda Fabia, Ford Fiesta VAN) messze a Ford a legrosszabb, utána érdekes módon a Hyundai. A Fiorino és a Nemo - hiába dobozos mindkettő - a két legszeretettebb volt számomra.

    [ Szerkesztve ]

    "Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

  • Tikakukac

    félisten

    Nem az a gond, hogy ezek ne mennének vagy sokat zabálnának. Hanem az, hogy agyig vannak pakolva olyan dolgokkal, amikre jelzálogot kell a lakásra rakatni.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • plömplöm

    senior tag

    a személygépjárművek üzemanyaga benzin
    az előző is és a mostani is egyhat szívóotto, az előző euro4 volt, a mostani euro6.

    "Mai benzinesekben is egyre gyakoribb, nem?"
    de, ezért kell lecsapni gyorsan még egy olyanra, amiben nincs

    "3 gyerek normálisan férjen el"
    ha 6 felnőtt elfér normálisan, az nem jó? voltunk így bp-ről prágában sokszor, villachban (at), idehaza is szoktunk így kirándulgatni.

    "7 személyes autónál? Nem. Nekem nem."
    jajó :)
    viszont ezesetben kivonulok a topikból a tényeimmel, mert minek is sorolnám azokat :)

    All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

  • Ghoosty

    őstag

    "Kollégám elmondása szerint az 5008 SUV is megy rendese az 1.2T-vel. Nagy kérdés, hogy mennyi ideig, meg hogy autópályán 130 mellett megrakott csomagtérrel hogyan viselkedik. Városban biztosan rendben is van, ezt nem kérdőjelezem meg."

    Kb az ország 2/3-át keresztben átszeltük autópályán egy 1,6-os 102 LE-s Lodgy-val. 5-en voltunk csomaggal megrakva végig klímával. Olyan 120-as tempót tartottam, de ha előzni kellett, azért elég hamar felment 130 fölé is. A fő gond nem a motor teljesítménye vagy menettulajdonsággal volt, hanem, hogy túl hangosnak tartottam már, de még mindig halkabb volt, mint szüleim Kia Ceed-je, ami 1,4-es és hasonlóan 100 körüli LE-s. Hogy sokaknak ez nem felel meg, azt értem, de ehhez képest egy 130LE-s kocsinak nem szabad, hogy bármi gondja legyen. Ez közel 30%-kal nagyobb teljesítményű. Persze attól még marad szubjektív.
    Éves átlag 10k Km mellett nem igen aggódnék a tartósság miatt, még akkor sem, ha évente egyszer 140-el megyek 1000Km-t. Ha legalább 2-3 szor ennyit mennél főként autópályán, akkor én is elgondolkodnék, hogy mi is legyen, de így nem zárnám ki csípőből a kisebb motorokat.

    Igazából a te pénztárcád, de azért azt gondold át, hogy ha amúgy megfelelne, de csak a motor vélt tartóssága miatt vennél több millióval drágábbért kocsit akkor a különbözetből hány teljes motorfelújításra futná.

  • CactuS

    Arcképgyáros

    Még a PSA általi felvásárlás előtti motorjaik se voltak túl jók. A turbós benzinesek első generációja szintén hajlamos volt szétesni, az 1.6 biturbó dízel a Vivarokban, kb. 100-130k körül széthullik, szóval azelőtt se lett volna az első javaslatom. :B

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • ncc1701

    addikt

    Dízel az büdös, tök mindegy, euro mennyi. Egy új autóról is megmondom, h dízel, vagy benzin, elég mögötte mennem kicsit. Ma már semmi nem indokolja egy büdös dízel megvételét. Hibrod, ha már az üzemanyagon akarsz spórolni.

  • cappa72

    veterán

    LOGOUT blog

    a személygépjárművek üzemanyaga benzin
    Tudom, a többi porszívó, vagy olajkályha.

    de, ezért kell lecsapni gyorsan még egy olyanra, amiben nincs
    Van olyan 7 személyes új autó, aminél még nincs? Írhatnál konkrétumot, mielőtt "kivonulok a topikból a tényeimmel"

    az előző is és a mostani is egyhat szívóotto, az előző euro4 volt, a mostani euro6.
    Még mindig nem írtál típust, mint tényt.

    @(#20) Ghoosty
    gondold át, hogy ha amúgy megfelelne, de csak a motor vélt tartóssága miatt vennél több millióval drágábbért kocsit akkor a különbözetből hány teljes motorfelújításra futná.
    :R

    Death is the natural part of the life. "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

  • Tikakukac

    félisten

    Lodgy 1.6 szívó már nem rendelhető?

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • plömplöm

    senior tag

    lodgy. a stepway és techroad felszereltség elképesztően bazári, ahogy írta is ott valaki később, ott van alul, hogy az arctic extrázva sokkal normálisabb választás, egyébként most nekem is ilyen van. készletről kellett válasszak, mert az elődjét kiütötték alólam, nem volt módom várni hónapokat egy egyénileg rendeltre, mint 2008-ban módomban állt, akkor az akkori lagunámat cseréltem egy mcv-re. hiányzik az mcv k4m motorja, ez a h4m biztosan kíméletesebb a jegesmedvékkel és bébipandákkal, és tud menni, ezzel nincs baj, csak nem azonnal és az történik, ami régebben történt, van kis spétje, mire az elektronyik rábólint a gázpedálpotméter helyzetére a lábam alatt. ez a h4m egyébként a nissan hr16de motorja.

    ja és vedd hozzá, hogy "Saját tömeg 1180 kg", mindjárt máshogy néznek ki a kg/le számítgatások :)

    [ Szerkesztve ]

    All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

  • cappa72

    veterán

    LOGOUT blog

    Nem tudom, de a Lodgy az első körben kiesett, mint lehetséges autó. Anya ránézett, erős "ugye nem ezt nézed" felkiáltás, itt megpecsételődött a sorsa.

    Death is the natural part of the life. "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

  • Tikakukac

    félisten

    A lényeg, hogy van/volt is ilyen. Fiatnál is szerintem még megvan, többieket passzolom.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • plömplöm

    senior tag

    "Anya ránézett, erős "ugye nem ezt nézed" felkiáltás, itt megpecsételődött a sorsa"

    jjakérem, élni tudni kell :)

    #25: "Lodgy 1.6 szívó már nem rendelhető?"

    Kifutó motorváltozat, az elérhető készletekről érdeklődjön márkakereskedéseinkben!

    [ Szerkesztve ]

    All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

  • CactuS

    Arcképgyáros

    Magasabb változatok esetén már nem akkora gáz szerintem, főleg az árához képest nem, a tekintetben nagyon jó. Ekkora futásra csak benzines, dízel eleve annyival drágább, hogy nem fogja tudni kitermelni a fogyasztással az árát. Az, hogy mi a kényelmes, az nagyon szubjektív. Méret, testalkat, ízlés függő. Oldaltartást el kell felejteni a Lodgynál, illetve a középső sor nem tolható - kérdeztük a Dacia/Renaultos, hogy mi a fenéért, azt mondta, hogy azért, mert ha lehetne, akkor a kutya nem venne grand scenicet :) -. Ezt leszámítva három gyerek mellé, akik amortizálnak rendesen, nem rossz választás. A 7 ülés ellenére nem nagy autó, a Clio padlólemezére épül. Ismerősi körben van, ők szeretik, flottában dokkerek vannak, nincs velük gond, a használók szeretik. Hátránya még, hogy nem mai csirke, 2012-es és már akkoriban sem szerette az oszlop töréstesztet, szóval nem egy bunker, de utascella védelem azért van.

    A műanyag burkolat miatt nem kéne aggódni, nem teherviselő elem, elég sok autógyár alkalmaz pl: műanyag első sárvédő elemeket is már nagyon régóta.

    A dobozos kivitel pont költséghatékony, cserébe általában olyan hányásbiztos anyagokkal van megépítve, amit könnyebb a gyerekek után takarítani és karbantartani.

    Én értem, hogy anya kinézet alapján választ, de egyterű/SUVon belül elég nagy szórással dolgoztok. A felsorolt autók sem árban, sem fenntartási költségben nincsenek egy szinten, egy kategóriában.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • -=MrLF=-

    senior tag

    Hali, olvasom hogy nem kedvelt a PSA :) nekem egy 2011-es [Peugeot 308 SW] van, 7 üléssel. Bevált semmi gondja most 8x000 km-el, kb 10e/év. A hátsó 5 ülés tök egyforma Isofixes, egyesével lehet variálni, még 2-2-2 kialakításba is át lehet rakni. Kár hogy már nem árulják ebben a változatban, újra megvenném.
    (Azért harmadik sorba hosszútávra felnőttet nem ültetnék, de 14-15 éves korig gyereknek simán jó.

    Mostanában nem tervezem lecserélni, de egy lehetőségnek itt van még ez is [Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi]

    protonmail.com Secure Email Based in Switzerland

  • Feketelaszlo

    senior tag

    A fő probléma valószínűleg az, hogy elég sok horror történet kering a neten arról, hogy a Ford hazai képviselet hogy hagy trutyiban egy-két vevőt a vásárlás után, a garancia elég képlékeny fogalom náluk (Porsche Hungáriánál dettó). Bár az is igaz, hogy kevés az olyan gyártó, akinek a támogatásáról és ügyfélkezeléséről negatív felhang nélkül lehet szólni a magyar piacon - nekem csak a Toyota meg a Mazda jut eszembe (mondjuk utóbbi márkaszervizeit nagyítóval kell keresni a térképen). Európaiak közül talán pont a Renault az, aki az átlagnál kicsit jobban odateszi magát, de ott is van ocsú a búza között. Érdekes, hogy ez fel sem merül az okfejtések között, pedig tapasztalatok alapján pont egy rosszul kezelt gyári hiba vagy nemtörődöm márkaszerviz szokta a legtöbb bosszúságot okozni, nem pedig az, hogy milyen hosszú a csomagtér vagy hány lóerős a motor. Még akkor is, ha a legtöbb vásárló gond nélkül megússza, s tényleg ritka a hibás jármű - de ha van, akkor szar dolog egy sok millió vagyontárggyal fogyasztóvédelemhez rohangálni.

  • CactuS

    Arcképgyáros

    Igazából minél feljebb mész a prémium felé, annál szarabb a hozzáállás, legalábbis szerintem egy Dacianál különbül bánnak az ügyféllel, mint egy budapesti BMW szalonban. Üdítő kivétel talán a Jaguár, ők már azért is elnézést kérnek, ha csak hasonló XFet tudnak csereautóként adni. :)

    Forddal nekünk volt több peres kezdeményezésünk az évek alatt, pl: olyan esetért, hogy majd 6 hónapig állt egy Transitunk generátor hiba miatt - nem volt alkatrész egész Európában -.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • Tikakukac

    félisten

    Akkor ez van. Tárca nyit és tessék készülni a pokoli szervizekre gari után.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • D1Rect

    félisten

    Q7
    üdv, ph!

    "Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

  • Tikakukac

    félisten

    Ez így azért nem igaz, mert abban az adott korszakban akart a nép ilyet. Most is akarna turbót, csak nem akar mellé 800k-s kettőstömegűt, mindenféle szűrőt és egybeöntött pufócsonkot turbóval stb. stb. stb.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • cappa72

    veterán

    LOGOUT blog

    jjakérem, élni tudni kell :)
    Bizony, bizony. Majd ötven évesen az első saját új autónk lesz/lehet. Annyit megérdemlünk szerintem, hogy az elvárásainknak megfeleljen. Kívül-belül egyaránt; akár piciny kompromisszumokkal is.
    (Lásd nulladik kérdésedre a választ, nem a legolcsóbb modellhez ragaszkodunk, elég sokat spóroltunk rá.)
    Persze az újabb autóknál majd a szervizköltségre kell spórolni, előre.

    @(#38) plömplöm
    Én mindig is szerettem volna egy Subaru Impreza WRX / STI / WRC valamelyikét. Az má' nem lesz, az biztos.
    Amúgy annak idején a Toyota Corolla 1.6 twin cam gti tudta hozni a 130LE-t az 1.6 szívóval... Húúúúúú de szerettem...

    @(#30) CactuS
    Szerencsére a hányós korszakból kinőttek, unoka még korai volna. Talán most van az az időszak, hogy már tudnak vigyázni a dolgainkra... talán.

    egyterű/SUVon belül elég nagy szórással dolgoztok. A felsorolt autók sem árban, sem fenntartási költségben nincsenek egy szinten, egy kategóriában.
    Szerintem hozzá-nem-értésünkből adódóan ez a nagy szórás teljesen érthető. Bár ha belegondolok, hogy kettőre (na még az 5008 talán esetlegesen kaphat egy apró sanszot) redukáltuk a lehetséges versenyzők számát, ebből már szórás nemigen számolható ;)

    [ Szerkesztve ]

    Death is the natural part of the life. "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

  • plömplöm

    senior tag

    tudod, mi döntött 2008-ban az mcv mellett? mert féltem ám nagyon, dacia, tyű. simán belefért volna egy grandscenic is, aztán amikor beültünk, azaz begyömöszöltül magunkat annak a harmadik üléssorába, miközben az mcv harmadik üléssora táncterem, nna akkor összenéztünk, hogy oké, semmiféle gondot nem okozna anyagilag, de hüjék-e vagyunk? megvenni másfél-kétszer annyiért egy használhatatlanabb autót? és megvettük az mcv-t. és talán vettem volna megint egyet, ha ez a nyomorék lada hungary forgalmazná a largust, megnéztem volna, mivé vált az átköltöztetés után. de nem forgalmazza. annyira bátor meg nem vagyok, hogy behozassak egyet ukrajnából csak úgy, erre sztem nem vonatkozik a 30 napon belüli elállási jog :D

    nadehamár megint itt pofázok: :)
    ha félretéve minden észérvet beleborítod az egyik legrosszabb befektetésbe egy fél lakás árát, szempontok lehetnek még olyan úri huncutságok, mint minimum háromzónás légkondi; automata váltó; radaros távolságtartós tempomat; üléshűtés; elektromos rögzítőfék; összes fényforrás led; színes hud; nem csak az első ülések legyenek fűthetőek, hanem legalább a második sor ülései is; szóval legyen benne soksok minden, ami tönkre mehet és tönkre is fog. vagy ott van az a szempont is, hogy legyen a lehető legnagyobb keréktárcsa, amit valaha részeg marketinges le mert írni, mint pld a grandscenic 20"-es alapfelszereltsége, 195/55R20, mert arra csak egy komplett magyar havi átlagfizetés egy garnitúra gumi, de hát élni tudni kell :) . nekem pld szempont volt a lodgy 185/65R15-ös mérete, ha majd olyanom lenne, hogy fűzni akarom a kanyarokat a bakonyban, akkor lebeszélem magam róla, de addig inkább akkor veszek új gumiabrocsot, amikor akarok, akár évente, ez a 30-35ezer km, amennyit megyek, akár indokolttá is teheti. a Te 10ezer km pöntyöségednél ez nem annyira szempont.

    ha az a 72 a születési éved, akkor egyidősek vagyunk, és biztosan én csinálom rosszul, de én inkább már ingatlanokba fektetek, nem autóba.

    All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

  • cappa72

    veterán

    LOGOUT blog

    Nem vagyunk egyformák; persze nem is kell. Ettől lesz a világ színesebb. Lehet tanulni az eltérő gondolkodásból.

    tudod, mi döntött 2008-ban az mcv mellett?
    Tudod mi döntött a Galaxy mellett 2010-ben?
    Az, hogy teljesen variálható az 5 ülés hátul. Dac(i)ára annak, hogy kettős tömegű lendkerék, PDTDi, ésatöbbi vészmadárbillembatty... 7 év alatt a 280k-val vett autónak nem lett baja. Viszont egy dugóban simán járkáltak a gyerekek. Állva... és még pisilni is volt helyük; ki állva, ki guggolva. :DD (Azé' akkó' még fiatalabb voltak)
    Kivettem az üléseket hátulról, és abban aludtunk fesztivál után. Jó volt.

    szempontok lehetnek még olyan úri huncutságok, mint...
    Felesleges extra dolgokra nem fogok költeni , ennél racionálisabb a választásunk. Ami kell, az benne lesz, aminek nem látjuk értelmét az nem. Ennyi. (nem lesz 20"-os kerék, estébé....)

    megvenni másfél-kétszer annyiért egy használhatatlanabb autót?
    Nektek így volt, jól tettétek.
    Mi nem használhatatlan autót gondolunk venni.

    ami tönkre mehet és tönkre is fog
    Igen, ezért tartjuk meg az Astra F-et. Abban nem sok minden mehet tönkre. :DDD

    már ingatlanokba fektetek, nem autóba.
    Én nem.
    Az autót szerinted befektetésnek szánjuk? Elárulom: nem.

    Te 10ezer km pöntyöségednél ez nem annyira szempont.
    Sajnálom, hogy csak ennyit tervezünk menni évente. Maxima meaculpa.
    (Véletlenül összejött 2 év alatt 40k az elmúlt két évben. Az már majdnem on-topiknak számíthat nálad.)

    hasonló véleményen vagyok
    persze a permalink nem múúkodikk:
    "…. tudom, hogy kinek a pap, kinek a papné …. vagyis ízlésről nem érdemes vitatkozni, de ez az autó egyszerűen annyira csúnya, hogy a belsejéig, vagy a műszaki paraméterekig el sem jutok. Akármennyire olcsó is, akkor is az embernek a második legnagyobb beruházása az autó, az ingatlan után ( persze van akinek óra, ékszer, utazás, stb.). Szóval mindenképpen milliós kiadás, és akkor nekem fontos, hogy szívesen nézegessem majd évekig. Nem arról van szó, hogy egy Maseratit akarok, de legalább egy kicsit tetszen.
    Akinek meg a Lodgy tetszik, az használja egészséggel!"

    [ Szerkesztve ]

    Death is the natural part of the life. "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

  • cappa72

    veterán

    LOGOUT blog

    Na megvolt a várva várt VW Touran tesztvezetés.
    Igaz, DSG váltóval, de így sem volt rossz.
    Főleg, hogy ErgoActive ülés volt benne, amit ki akartunk mindenképpen próbálni, mert az alap ülés az eléggé kényelmetlen volt. De ez már oké, beleülve érezhető volt a különbség, természetesen pozitív irányba.
    Anyó és lányunk is jól elvoltak a középső sorban, lányom középen.
    A középső sor középső ülése is ülhető, élhető, attól függetlenül hogy keskenyebb a két szélsőnél. Kicsit keménynek érezte, de nem kényelmetlennek. Feleség szerint rövidebb az ülőfelület, mint az S-Max-ban, ez hosszabb távon jelenthet talán hátrányt.
    Viszont a 3 ülés külön mozgatható. Ez megint fontos szempont (nekünk), mert a 150 alatti legfiatalabb és a 190 feletti legidősebb lábtérigénye "némiképp" eltér.
    Az 1.5 TSi szépen húzta sima D-ben az autót, induláskor könnyen kimozdítva az állásból. Ez azért jó érzés volt. Az S módot nem próbáltuk ki, dugó volt... :(
    A Sharan is hamarosan megkapja ezt a motortípust az 1.4TSi helyett. Talán nem is ártott növelni a lökettérfogatot... igaz, csak 100ccm, de így kisebb lesz a károsanyag-kibocsátás.
    Azért kell még néhány tesztvezetés, hogy tisztábban lássunk... de október előtt úgysem köteleződünk el semmire.
    Addig türelmesen várunk, mint a jó Jedi lovagok (pl. Qui-Gon Jinn).

    Death is the natural part of the life. "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

  • dewil666

    őstag

    Sziasztok!
    A Grand picasso motorok és a peugeot motorok 1.2 benzin, bluehd 1.5 azok ugyan azok teljesen egyformák?

    Laptop-asztali pc tisztítás, újra pasztázását vállalom! dewil666 felhasználónak 255, 940 (régi) pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Motoros üdvözlettel ! ! ! Ne vezess olyan gyorsan hogy az őrangyalod lemaradjon!

  • CactuS

    Arcképgyáros

    Sokat nem vesztettél az Ssel. :B Kicsit tovább forgatja, kicsit tovább tartja fordulaton mielőtt elvált, ilyenek, de napi használatban inkább idegesítő, így szinte biztos, hogy inkább Dben tolnád.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • angyalpc2

    tag

    Olaszt nem ütném ki, még ha a franciát igen.
    Egyébként az 1.3-as Renault TCE nem rossz
    Én Bedobnám a hybrid Prius+ -t is a listába

  • vince

    őstag

    LOGOUT blog

    Vártam már, hogy mikor lesz újautós állami támogatásos szaktopik :DDD

    Mi is gondolkozunk azon, hogy élünk a lehetőséggel és megvásároljuk életünk első új autóját ebben a konstrukcióban. Jelenleg is két autónk van, egy 15 éves VW Sharan (1.9 pdtdi) és mellé egy nagykorúvá vált, rövid távokon rohangálásra használt, 1.3 szívóbenzin Skoda Felicia. Árban a limitet ~3M Ft-ra lőttük be (+ állami apanázs ofkorsz), a szempont az, hogy minél kevésbé a mi pénzünkből menjen az autó értékvesztése, ezért nem mennénk árban feljebb semmiképpen.
    Élből nem zártunk ki sem gyártót, sem típust, azt valljuk (kis túlzással persze), hogy a-ból b-be juttasson el, a többi porhintés :) Sokat gondolkoztunk,hogy melyik autót cseréljük le, jelen állás szerint egy Fiat Doblo lehet a befutó 1.4-es turbós benzines motorral a Felicia helyett (olasz is, dobozos is, nem ajánlom :P ).
    Előfordulhat, hogy 3 év után eladjuk mindkettőt és veszünk egy harmadikat (nagy kedvencem a 7N Sharan/Alhambra), plusz mellé egy egyszerű, igénytelen szívóbenyát ismét, meglátjuk, nálunk is a változás az állandó :D

    [ Szerkesztve ]

    ''Miután az emberek az igazságot nem fogadták el hatalomnak, megtették a hatalmat igazságnak'' - Blaise Pascal

  • cappa72

    veterán

    LOGOUT blog

    Vártam már, hogy mikor lesz újautós állami támogatásos szaktopik
    Hát ez még csak blogocska, de azért csírának megfelel. Lehet tömkelegével idetenni a kérdéseket, érveket, ellenérveket, tapasztalatokat.
    Amúgy pont azért nyitottam ezt, mert én sem találtam még ilyet.

    15 éves VW Sharan (1.9 pdtdi)
    A miénk most lenne 19 éves (igaz, hogy Galaxy de unokatesó') ... de már másnál van; egyszer láttam Székesfehérvár felé menet, hú... nosztalgia fogott el.

    olasz is, dobozos is, nem ajánlom :P
    Ugyehogyugye? :DDD

    @(#44) dewil666
    A Grand picasso motorok és a peugeot motorok 1.2 benzin, bluehd 1.5 azok ugyan azok teljesen egyformák?
    Nem.
    Az 1.2 turbo benzines, 3 hengeres.
    Az 1.5 BlueHd az tubo dízel.

    (#45) CactuS
    Köszi. Igazából manuális váltóval fogjuk venni, ez már csak amolyan berögződés, maradiság. Na és persze szokás.

    (#46) angyalpc2
    Én Bedobnám a hybrid Prius+ -t is a listába.
    Hát benne van, csak nem a megfizethető sávban. ;)
    Ami az olasz kínálatot illeti, nincs olyan design, amire bólogatnánk. Vagy csak mi nem találtuk.
    Renault esetén sem.

    Death is the natural part of the life. "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

  • Luck Dragon

    veterán

    Olvasom régóta a tapasztalataidat, kíváncsi vagyok arra hogy jelenleg akkor melyik márka és annak motor változatával van a legkisebb gond a flották esetében vagy akár azon kívül?

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line. iPad Pro Lte. Android One.

  • dewil666

    őstag

    Nem értetted meg amit kérdezni akartam!!
    A Rifter 1.2 benzines az ugyan az mint a picassoban az 1.2 benzines illetve az 1.5 diesel téren is ugyan az?

    Laptop-asztali pc tisztítás, újra pasztázását vállalom! dewil666 felhasználónak 255, 940 (régi) pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Motoros üdvözlettel ! ! ! Ne vezess olyan gyorsan hogy az őrangyalod lemaradjon!