Új hozzászólás Aktív témák
-
cuebler
senior tag
te most viccelsz? nyugaton, keleten pfff. jártál az elmúlt öt évben magyarországi autószalonban? ugyanazokat az autókat, ugyanazokkal az extrákkal kvázi ugyanabban az árban megvásárolhatod itthon is. a közlekedési morál az más dolog, de az szerintem nem csak pénzkérdés (pl sz-arábia)
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
cuebler
senior tag
szerintem azért a sofőr beavatkozás nem feltétlen jelent "megölhet valakit" szituációt. arról nem is szólva, hogy a beavatkozás nem csak azért lehet szükséges (a linken nem láttam erre vonatkozó utalást), mert az önvezető rendszer hibázik, hanem a más forgalmi szereplők hibáját is korrigálhatja. amúgy 11k mérföld nagyjából az én éves vezetési "teljesítményem", évente egyszer én is szoktam hibázni negyedszázados jogosítvánnyal. a linken ott a 2018-as waymo jelentés, bár számomra kicsit értelmezhetetlen.
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
cuebler
senior tag
számomra értelmezhetetlen az, hogy a közlekedési baleseti statisztikával indít, de nincs mellette az önvezető autók baleseti statisztikája. tudod mit? ennek a megítélését bízzuk a biztosítókra. ha valakik, ők számolnak. ha egyszer oda jutunk, hogy alacsonyabb a kötelező biztosítás egy önvezető autóra, mint egy azonos kategóriájú "hagyományos" autóra, akkor tutira biztonságosabb
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
cuebler
senior tag
én nagyon bánnám. mindig mondogatom, hogy valószínűleg én leszek az utolsó ember, aki kiengedi a kezéből a kocsija volánját - ha megérem de ha abból indulok ki, hogy az évi 15-20k vezetés mellett kb 4-5 komolyan és 10-12 kevéssé veszélyes helyzetet kerülök el (most hogy benőtt a fejem lágya, már csak a mások hibájából adódót) úgy, hogy a fővárosban nagyon ritkán autózom, van még mit tanulniuk az automatáknak. a waymo-s jelentésben volt szó pont az "edge situation"-okról, azokról a helyzetekről, amelyek az automatának még újat, feladatot jelentenek, igazából ezekre épül az öntanuló folyamat. minél kevesebb az edge situation, az automata annál tapasztaltabb, annál kisebb a hibázás lehetősége.
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."