Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Raymond

    félisten

    válasz Hopkins95 #28 üzenetére

    Mert nehez jo es konzisztens IK-t csinalni a limitalt informaciobol ami bejon. Csak a ket kontroller pozicioja es a HMD pozicioja van meg ez pedig nem sok, legalabbis arra amit itt egyesek elkepzlnek hogy milyen lenne a vegeredmeny. Ez ilyen "csinald jol vagy ne csinald sehogy" problema. Ha nincs ott a kar akkor odakepzeled, de ha ott van es picit is furan viselkedik akkor az kizokkent a dolgokbol.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz SunMount3r #46 üzenetére

    "Most mondhatnám, hogy leginkább a saját VR cuccuknak csapják a szelet ezzel is (jó drága hardver, akárki akármit mond)."

    De nem csinaljak ezt. Meg csak azt se hogy direkt csak azt tolnak/reklamoznak. Lasd itt:

    Innen: [link]

    Meg a Quest+Link kombinacio is ott van ami egy/ket nappal a bejelentes elott jott ki (marmint a Link).

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz SunMount3r #48 üzenetére

    De itt nem az a helyzet hogy "van konkures harver is" es megy rajta stb. kozben pedig ahogy irod a sajatjukat toljak. Az osszes SteamVR kompatibilis hardver ott szerepel az oldal legtetejen, keppel, nevvel, linkel. Mindezt ugy, hogy a sajatjuk messze a legdragabb:

    1079EUR - Valve Index Kit
    829EUR - HTC Vive Cosmos
    599EUR - HTC Vive
    449EUR - Rift/Quest
    250EUR - kb ennyiert mennek a WMR HMD-k ujonann az EU-ban.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz 30z.Samu #53 üzenetére

    A kovetes (2 kamera vs 5 kamera) es a lencsek minosege a legmarkansabb. A felbontas kb. ugyanaz, de itt jon peldaul ki az hogy nem lehet csak ezt nezni. MIndkettonel LCD kijelzok vannak, a WMR-nal 2 darab kulon kijelzo van (egy-egy per szem) es 1440x1440 a felbontasuk. A Rift S-nel egy darab 2560x1440 van (ergo 1280x1440 per szem) igy elmeletileg a WMR szemenkenti felbontasa jobb, de gyakorlatilag nem ersz a +160 pixellel horizontalisan semmit mert a jobb lencsek miatt a kepminoseg sokkal jobb a Rift S eseteben.

    Az elso gen WMR-bol aminek ertelme van es meg talalsz is az a Lenovo Explorer es a HP VR1000, a regi Acer (kek muanyag) felejtos, a Dell szinten (na meg nem is talasz mar) az uj Acer (OJO 500) pedig dragabb mint a Rift S igy semmi ertelme. Samsung Odyssey nincs EU-ban, az USA-bol kene importalni ($300+AFA+vam+szallitas) igy az is kiesik.

    A ket emlitett WMR-t talasz ka keresel 240-250EUR kozott, de ez mar nagyon hatarerest es azert nem art meggondolni hogy nem-e jobb a 450EUR Rift S foleg egy jo eselyel 400EUR-os BF akcioban.

    Szofterileg ugyanaz mind, de itt a Rift S ami picit jobb ugyanis annal mennek az Oculus jatekok nativan es a SteamVR is, a WMR-nal a SteamVR megy es az Oculus-hoz kell egy plusz programot hasznalni (Revive), a WMR Store maga felejtos, az nagyon hamar meghalt es nem foglalkozik vele senki.

    A legolcsobb lehetoseg ha talasz az Amazon US-en olyan $150 koruli akciot a Lenovo-ra vagy a HP-ra, ezek szoknal lenni es akkor olyan 180EUR korul megvagy mindennel egyutt. Csak figyelni kell hogy HMD+controllers legyen a csomag ne csak HMD (ilyen is van) mert controllereket nem konnyu kulon szerezni. A ketto kozul szerintem az Explorer a jobb mar csak abbol is hogy a fejpanton talalhato elso es hatso szivacs megcserelheto igy jobb lesz az ergonomia, FOV es kepminoseg is.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz 30z.Samu #61 üzenetére

    Igen, hasznaljak eleg sokan. Az azert fontos hogy az IPD-d ne legyen tul messze az atlag 63-64mm-tol mert ezeknel nem lehet hardveresen allitani a tavolsagot a bal es jobb kijelzo/lencse kozott. Egy Rift S-nel ez kevesbe problema mert ott a sweet spot (az a resz kozeppen ahol meg eles a kep) nagy, de a WMR HMD-knel kisebb. Ezert is jobb pl. a Lenovo mint a HP mert elmeletileg ugyanaz mindketto csak a kulso muanyag mas, de ahogy irtam a Lenovo-nal meg tudod cserelni az elso (homlok) es a hatso - kisebb - vedoszivacsot, igy a szemed kozelebb kerul a lencsekhez amitol a sweet spot es a FOV is nagyobb lesz es ez jo hatassal van a kepminosegre.

    Egyebkent sok aprosag van ami papirrol nem jon annnyira le, de a valosagban eleg jelentos difi ami a felhasznalast es kenyelmet jelenti. A WMR-nal nincs pl. beepitett fules/hangszoro igy mindig kell valamit kulon felrakni vagy bedugni a fulbe. Aztan ott van hogy a WMR HMD-be nincs BT beepitve igy a PC-hez kell egy BT modul hogy a kontrollerek csatlakozni tudjanak valamihez, ez a Rift-nel nem kell. A kontrollerek is mas modon mukodnek. A Rift-nel infra LED-ekel megy a kovetes, a WMR-nal eros fenyu LED-ek igy az akkut is jobban eszik (mindkettobe AA elemek mennek) ezert nem art ujratolthetoket hasznalni. A Rift kabele vekonyabb es hajlekonyabb mint a Lenovo/HP kabel es ez is hozzajarul kicsit hogy mennyire kenyelmes a hasznalat.

    Szoval van sok aprosag amik kulon-kulon nem sokat jelentenek, de azert osszejon a dolog. Na persz a Lenovo/HP az valahol 150-200EUR kozott van a Rift S pedig 450 (esetleg akciosan 400) ami azert nem semmi es ha mondjuk nincs osszehasnolitasi alapod akkor a felsorolt dolgok egyszeruen "ez van" kategoriaba tartoznak, azt a 200-270EUR-t amit megsporolsz pedig elkoltod masra (PC upgrade, jatekok, stb.).

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz 30z.Samu #65 üzenetére

    Van egy rakat hely csak korul kell nezned hogy hol van a legkozelebbi ahhoz ahol laksz. Annyit meg hozza hogy ha ott az eredeti (fekete) Vive van nekik es azt probalod akkor annal minden masnak csak jobb a kepe manapsag mar ami a "racsosodast" illeti.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz repvez #69 üzenetére

    A teoriad szep, csak sajnos a valosag meg az amit a jatekokban latsz. A problema nem abban van hogy csinalni kell egyet hanem abban hogy jot kell csinalni. Ahogy irtam, sokkal egyszerubb az immerziohoz ha csak a kezeket latod mert azoknak a poziciojat a kontroller kovetesevel 100% le tudod modellezni es a tobbit (hianyzo kar) az agyad hozzagondolja. Ha van viszont komplett kar is es valami fura szogben all akkor az kizokkent a dolgokbol. Ez tipikusan annak az esete hogy jobb ha nincs amig nem 100%. A Stormland-ben amiben egyebkent az IK nagyon jo is vannak meg fura pozok pedig az az egyik top implementacio amit VR jatekokban latsz.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz repvez #73 üzenetére

    Ismeros volt ez a diskura ezert visszakerestem es meg is talaltam. Csak hogy vilagos legyen van-e ertelme folytatni - ezeket itt meg mindig tapasztalat nelkul irod vagy mar van otthon, esetleg probaltal Vive, Rift, Index, akarmit valahol?

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz repvez #76 üzenetére

    Meg lehet vitatni, csak kevesbe van ertelme mert egyes dolgokat nem ertesz meg tapasztalat nelkul. Peldaul azt hogy nem hianyzik ha nincs ott mert nem figyelsz ilyenre. A masik dolog pedig az hogy a valo vilagban (jatekoknal) szamtalan bizonyitek lattara irod hogy meg lehet problemamentesen csinalni a ket kontroller es a HMD poziciojabol. Ehhez az utobbihoz nem kell VR tapasztalat mert a videok is jok.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz repvez #78 üzenetére

    "Ha nem kell kar akkor nem kell láb és torzó sem, mert ugyse arra figyelsz játék közben."

    Nem kell, sokszor nincs is. Ha mar HL - a HL2-ben se volt :)

    Azt nem akarod valahogy megerteni hogy nem azert nincs a jatekokban rendesen mert nem az a prioritas hanem azert mert nem egyszeru megoldani es nincs 100% megoldas meg ma se. Ha lenne, akkor hasznalnak. Kompromisszumos megoldasok vannak es itt a fejleszto donti el hogy erdekli vagy nem hogy fura pozokat is mutathat.

    Egyebkent a temaban itt a friss Boneworks trailer: [link]

    Ez a jatek az interaktiv fizika nonpluszultraja elmeletileg, erre izgul a VR tarsadalom most. Vannak karok es IK, megnezheted hogy nez ki mar siman csak a fegyverek manipulaciojanal. Aztan megnezhetsz mondjuk egy Robo Recall-t ahol csak kez van vagy egy H3VR-t ahol semmi nincs (bekapcsolhatod hogy a kontroller modelleket mutassa atlatszoan a akarod). Mindketto jobb es kevesbe zavaro mint amit a Boneworks-ben latsz. Ahogy a HLA-nal is jobb hogy csak a kezet latod.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz repvez #80 üzenetére

    Bocs, de ez ugy ahogy van marhasag. Majd ha visszatertel az aktualis realitasba akkor lehet folytatni a diskurat, de addig igazan semmi ertelme.

    [ Szerkesztve ]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Komplikato #85 üzenetére

    Nem felrevezeto, ezek a full kit-ek arai. Ez kell hogy hasznalni tudd ezeket. Egy Vive-hoz meg vehetsz egy DAS-t 100-ert a Rift-hez pedig valami fules megoldast ha nem tetszik a beepitett hang (erre mondjuk jo esely van).

    Az eredeti Vive-nak viszont mas problemai vannak, az joval el van maradva display es lencsek szintjen, a Rift S viszont kijelzoben es PPD-ben kb ugyanott van, a lencsei jobbak a FOV-ot meg nem emeled fel az Index szintjere sehogy. Csak ezektol meg nem lesz az Index 630EUR-al jobb. A problema az Index-nel egyebkent nem a HMD maga, az jo aron van foleg a kepessegeihez kepest (539EUR), a problema az hogy a base station-ok (159EUR+159EUR) es a kontrollerek (299EUR) eszetlenul tul vannak arazva. Az a 77EUR "engedmeny" amit kapsz ha a kit-et veszed rohelyes.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

Új hozzászólás Aktív témák