Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    Itt foglaltam össze a történetet én is.

    Röviden:

    -Az indítás után mintegy két perccel a négy oldalsó gyorsító fokozat leválásakor műszaki hiba történt (mintha az egyik fokozat leválása később történt volna), az első hírek szerint a középső fokozat leállt, ahelyett, hogy az ekkor 70%-os teljesítményét 100%-osra növelte volna. A Szojuz űrhajót leválasztotta a mentő rendszer, és ballisztikus pályán, Kazahsztán területén földet ért a személyzetével együtt.

    -A baleset után berakták a Szojuz indításának CGI animációját, ahogy emelkedik tovább a rakéta, még az adatok is a normálisnak megfelelő számokat mutattak - tehát nem valós adatokat láttunk eddig sem, hanem hozzávetőleges értékeket.

    -Az űrhajó biztonságosan földet ért nagyjából 400km-re Bajkonurtól, az interfax.ru szerint a rádiókapcsolatot már sikerült felvenni a személyzettel, és jól vannak. A mentőcsapatok mire odaértek, a két űrhajós már kimászott a visszatérő modulból. Helikopterrel egy közeli légibázisra szállították őket, az első hírek szerint egy rutin orvosi ellenőrzés után Bajkonurba vitték volna a személyzetet, de a hírek szerint nincsenek olyan jól, ezért egyből Moszkvába viszik őket.

    -A baleset elég kellemetlenül érinti az ISS működését, jelenleg a Szojuz MSz-09 három űrhajósa tartózkodik odafent (Alexander Gers (ESA), Szergej Prokopjev (Roszkozmosz) és Serena Auñón-Chancellor (NASA)), melléjük érkezett volna az MSz-10 személyzete. A Szojuz MSz-09 júniusban indult, és hivatalosan 215 nap az űrhajó űrben eltölthető ideje (a korrozív üzemanyag miatt a tartályok és a vezetékrendszer megrongálódhat), vagyis nagyjából 2018 decemberében vissza kéne indulnia a Földre. A következő Szojuz indítás eredetileg 2019 elején lett volna, így most megy nagyban a találgatás, hogy mi fog történni, vagy eltolják az MSz-09 visszatérését, vagy 17 év után először ismét ideiglenesen személyzet nélkül marad az ISS...

    Az opciók elég zselések:

    -A Szojuz MSz-10 eleve egy hónap csúszással indult az MSz-09 lyuk-problémája miatt.
    -Az MSz-11 előkészítése is megszakadt, szétszerelik és alaposan átellenőrzik az MSz-09 esete miatt. Így nem túl valószínű, hogy idén már lesz Szojuz űrhajó.
    -A NASA-nak nincs saját opciója, az Orion amúgy sincs felkészítve arra, hogy az ISS-hez tudjon dokkolni (bár a törvényhozás kötelezte egyébként erre), de az EM-1 (személyzet nélküli) út nemrég 2020 közepére csúszott az SLS gondjai miatt.
    -A két kereskedelmi opció, a Boeing Starliner és a SpaceX Dragon v2 egyike sincs kész, eredetileg a Dragon v2 első, személyzet nélküli tesztrepülésére idén év végén, vagy jövő év elején fog sor kerülni, a Starliner jövő márciusban ismétli meg ezt. Nem túl valószínű, hogy a NASA bevállalja a rizikót, hogy előzetes teszt nélkül emberszállító útra (pláne tartós útra) vetné be a Dragon v2-őt.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz DjFlanker #13 üzenetére

    2020 elején lenne az utolsó indítás.

    A CCDev jelen állása szerint a SpaceX Dragon v2 2019 januárjában fog személyzet nélkül, majd 2019 júniusában személyzettel látogatást tenni a Nemzetközi Űrállomáson, a Boeing Starliner 2019 márciusában személyzet nélkül és 2019 augusztusában személyzettel szintén végrehajtja ezt. Ezek után indulhat el a tartós személyzettel repülő utak, leghamarabb 2019 őszén. A gond csak annyi, hogy így is csúszik mindenki, mint a vazelines jég. A legutóbbi GAO jelentés szerint előfordulhat, hogy csak 2020-ban indulhat amerikai űrhajóval tartós személyzet.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Tian66 #25 üzenetére

    Csak hobbi. Sajnos.:D

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák