Hirdetés

2018. október 23., kedd

Gyorskeresés

Hirdetés

Hozzászólások

(#1) zolee001


zolee001
(tag)

Ez miért is hir az ITcafen?

zolee001

(#2) Plazmacucci


Plazmacucci
(PH! nagyúr)

Mert szoftver és kompúter vezérli a zűrhajót :))

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#3) pelgrim_v1 válasza zolee001 (#1) üzenetére


pelgrim_v1
(kvázi-tag)

Eddig is voltak astro témák. Nem értem miért zavar

(#4) opr válasza zolee001 (#1) üzenetére


opr
(PH! addikt)

Szerintem jo, hogy itt van, engem pl erdekelnek ezek a dolgok, mint ahogy tapasztalataim szerint a legtobb IT-ben erdekelt embert erdekli az urkutatas es az azzal kapcsolatos hirek. Es egy olyan cikknek, ami valszeg az IT-sok nagy reszet erdekli, szerintem van helye egy IT cafe nevu oldalon.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#5) szente válasza opr (#4) üzenetére


szente
(őstag)

Sőt, valamelyik lapcsaládba belehetne csempészni még több ilyen cikket, csillagászattal egybekötve.

(#6) body007 válasza szente (#5) üzenetére


body007
(PH! addikt)

+1 Engem is érdekelne :K

A társadalom megfigyelésére alkalmas technológia...

(#7) hemaka


hemaka
(PH! nagyúr)

Szerintem is elfér. Nem vagyok egy nagy űr fan, de szívesebben elolvasom, mint a 100-ik fb-s vagy adatvesztéses cikket.

☀️"Turn your face to the sun and the shadows fall behind you!"☀️ Alienware Aurora R7 💙 specs: tde.fun

(#8) Cifu


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Itt foglaltam össze a történetet én is.

Röviden:

-Az indítás után mintegy két perccel a négy oldalsó gyorsító fokozat leválásakor műszaki hiba történt (mintha az egyik fokozat leválása később történt volna), az első hírek szerint a középső fokozat leállt, ahelyett, hogy az ekkor 70%-os teljesítményét 100%-osra növelte volna. A Szojuz űrhajót leválasztotta a mentő rendszer, és ballisztikus pályán, Kazahsztán területén földet ért a személyzetével együtt.

-A baleset után berakták a Szojuz indításának CGI animációját, ahogy emelkedik tovább a rakéta, még az adatok is a normálisnak megfelelő számokat mutattak - tehát nem valós adatokat láttunk eddig sem, hanem hozzávetőleges értékeket.

-Az űrhajó biztonságosan földet ért nagyjából 400km-re Bajkonurtól, az interfax.ru szerint a rádiókapcsolatot már sikerült felvenni a személyzettel, és jól vannak. A mentőcsapatok mire odaértek, a két űrhajós már kimászott a visszatérő modulból. Helikopterrel egy közeli légibázisra szállították őket, az első hírek szerint egy rutin orvosi ellenőrzés után Bajkonurba vitték volna a személyzetet, de a hírek szerint nincsenek olyan jól, ezért egyből Moszkvába viszik őket.

-A baleset elég kellemetlenül érinti az ISS működését, jelenleg a Szojuz MSz-09 három űrhajósa tartózkodik odafent (Alexander Gers (ESA), Szergej Prokopjev (Roszkozmosz) és Serena Auñón-Chancellor (NASA)), melléjük érkezett volna az MSz-10 személyzete. A Szojuz MSz-09 júniusban indult, és hivatalosan 215 nap az űrhajó űrben eltölthető ideje (a korrozív üzemanyag miatt a tartályok és a vezetékrendszer megrongálódhat), vagyis nagyjából 2018 decemberében vissza kéne indulnia a Földre. A következő Szojuz indítás eredetileg 2019 elején lett volna, így most megy nagyban a találgatás, hogy mi fog történni, vagy eltolják az MSz-09 visszatérését, vagy 17 év után először ismét ideiglenesen személyzet nélkül marad az ISS...

Az opciók elég zselések:

-A Szojuz MSz-10 eleve egy hónap csúszással indult az MSz-09 lyuk-problémája miatt.
-Az MSz-11 előkészítése is megszakadt, szétszerelik és alaposan átellenőrzik az MSz-09 esete miatt. Így nem túl valószínű, hogy idén már lesz Szojuz űrhajó.
-A NASA-nak nincs saját opciója, az Orion amúgy sincs felkészítve arra, hogy az ISS-hez tudjon dokkolni (bár a törvényhozás kötelezte egyébként erre), de az EM-1 (személyzet nélküli) út nemrég 2020 közepére csúszott az SLS gondjai miatt.
-A két kereskedelmi opció, a Boeing Starliner és a SpaceX Dragon v2 egyike sincs kész, eredetileg a Dragon v2 első, személyzet nélküli tesztrepülésére idén év végén, vagy jövő év elején fog sor kerülni, a Starliner jövő márciusban ismétli meg ezt. Nem túl valószínű, hogy a NASA bevállalja a rizikót, hogy előzetes teszt nélkül emberszállító útra (pláne tartós útra) vetné be a Dragon v2-őt.

[ Szerkesztve ]

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#9) hunluki válasza opr (#4) üzenetére


hunluki
(fanatikus tag)

Csak megerősíteni tudom, engem is baromira érdekel minden ami űr/csillagászat és ehhez kapcsolódó technika. Szóval jöhet :)

[ Szerkesztve ]

(#10) Cadal válasza opr (#4) üzenetére


Cadal
(őstag)

+1 Engem is érdekel a téma, és nagyon örülök neki, hogy itt is megjelennek a témával kapcsolatos hírek írások! (Dajkó Pál, Cifu és a többieknek is köszönöm!) :R

(#11) optikus válasza hunluki (#9) üzenetére


optikus
(senior tag)

ezt is megfurta valaki?

Buy books not gear.

(#12) sirály69 válasza Cifu (#8) üzenetére


sirály69
(őstag)

Érdekel a téma engem is...! :K :C

Szerver Hosting Debrecenben

(#13) DjFlanker válasza Cifu (#8) üzenetére


DjFlanker
(tag)

Mikortól mondta fel a NASA az emberes fellövéseket az oroszokkal?

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#14) Cifu válasza DjFlanker (#13) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

2020 elején lenne az utolsó indítás.

A CCDev jelen állása szerint a SpaceX Dragon v2 2019 januárjában fog személyzet nélkül, majd 2019 júniusában személyzettel látogatást tenni a Nemzetközi Űrállomáson, a Boeing Starliner 2019 márciusában személyzet nélkül és 2019 augusztusában személyzettel szintén végrehajtja ezt. Ezek után indulhat el a tartós személyzettel repülő utak, leghamarabb 2019 őszén. A gond csak annyi, hogy így is csúszik mindenki, mint a vazelines jég. A legutóbbi GAO jelentés szerint előfordulhat, hogy csak 2020-ban indulhat amerikai űrhajóval tartós személyzet.

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#15) DjFlanker válasza Cifu (#14) üzenetére


DjFlanker
(tag)

Köszönöm, akkor jól érzem hogy ez így nagyon meredek.. kíváncsi vagyok nagyon mi lesz ebből.

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#16) E.Kaufmann


E.Kaufmann
(őstag)

Erről eszembe jutott egy ősi (20+ éves) cikk, ahol egy (szerencsére személyzet nélküli) űrrakéta felbocsájtásának hibájától eljutottak az Ada nyelvig és a kivételkezelés fontosságáig. Valami olyasmit írtak, hogy C-ben vagy hasonló nyelven készült a vezérlőprogram, de egy fejlettebb kivételkezeléssel rendelkező nyelvben fordításkor már kibukott volna az adott probléma, ami okozta a meghibásodást.

(#17) Dißnäëß válasza E.Kaufmann (#16) üzenetére


Dißnäëß
(senior tag)

Ez nekem most olyan volt, mintha Ada nyelven írtad volna, de lehet akár kínai is... :)) De ha megismétled, konyhanyelvre átfordítva, hálás leszek. :DDD :R Linuxhoz értek, C-hez és Ada-hoz nem, a kivételkezelésbeli eltérésekhez pláne nem.

Minden rosszat el tudok képzelni magamról, de hiába.

(#18) E.Kaufmann válasza Dißnäëß (#17) üzenetére


E.Kaufmann
(őstag)

Pongyola leszek. Az a lényeg, hogy bizonyos műveleteknél megköveteli a fordító, hogy bizonyos váratlan eseményekre kötelezően írjon a programozó kivételkezelőt.
Pl a programodban le van írva, hogy a C:\adatok.txt állományt meg kell nyitnia és írni/olvasni kell.
C-ben megadod hogy fopen majd elkezded olvasni amelyik függvénnyel szeretnéd, oszt csókolom. Java-ban ha az olvasási/írási műveletet használod pőrén, akkor nyafog a fordító, hogy nincs lekezelve pl az IOException. Ugye előfordulhat, hogy nincs meg az állomány az adott helyen, vagy ha meg is van, nem engedi a Windows, hogy írj bele ezért az ilyen fájlkezelő műveleteknél meg van adva, milyen hibák fordulhatnak elő.
A fordító akkor fogja neked lefordítani az olvasási/írási műveleteket tartalmazó programod, ha megírod a kivételkezelőt is ezen utasításokhoz (elég ha több ilyen kritikus utasítást egy blokkba foglalva és van legalább egy kivételkezelőd a blokkhoz), ami a várt hiba esetén fut le a kivételt kiváltó utasítást tartalmazó blokk tovább futtatása helyett. Az már a te felelősséged, hogy egy üres kivételkezelőt készítesz, vagy pl egy másik állományt próbálsz megnyitni a kivételkezelőben, esetleg feldobsz egy tallózó ablakot.

(#19) core2 válasza szente (#5) üzenetére


core2
(PH! kedvence)

+1! :)

Udv. core2

Ascende superius

(#20) judas13 válasza zolee001 (#1) üzenetére


judas13
(őstag)

Elnézést többet nem fordul elő!

-----------

Cifu

Köszi az infókat!

[ Szerkesztve ]

"Aki nem hoz döntést, az hatalmas döntést hoz." TWD

(#21) Fryskitt


Fryskitt
(PH! addikt)

Végre értelmesen leírtad, mi is történt. Teljesen kusza írásokhoz volt szerencsém eddig. :R

I swore never to be silent, whenever and wherever human beings endure suffering and humilitation. We must always take sides. Neutrality helps the opressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented.

(#22) turbulencia8


turbulencia8
(PH! addikt)

A heten nagyon sok jo cikk jelent meg az itcafe-n; nekem bejonnek az urkutatasi temak is.

(#23) kisza25 válasza Cifu (#8) üzenetére


kisza25
(PH! félisten)

:R

ELADÓ: DELL Inspiron 15 3567 # i3-6006 # 4GB # 1TB garancia 2021-ig

(#24) OddMan


OddMan
(őstag)

+1

''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''

(#25) Tian66 válasza Cifu (#14) üzenetére


Tian66
(senior tag)

Szia. Jól informált vagy. Ebben a témában dolgozol, vagy hobbi?

(#26) Cifu válasza Tian66 (#25) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Csak hobbi. Sajnos.:D

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#27) Tian66 válasza Cifu (#26) üzenetére


Tian66
(senior tag)

Szép hobbi. Figyelemre méltó a tudásod a témában. Gratulálok és köszönöm. Jó olvasni.

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.