Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • freeknight

    őstag

    válasz Carlytoo #39 üzenetére

    Itt az a probléma, hogy a vezetkők 99%-a nem vett részt soha semmilyen vezetéstecnikai tréningen. Épp ezért a legjobb, ha meg se próbálja senki a kikerülést.
    Bár azért megnézném, hogy egy 90 km/h-ás sebességnél a bokorból 5 méterre kiugró bambit hogyan tudnád lereagálni, legyél bármilyen racinges.
    Ezen a videón látható, hogy kevesebb, mint 2 másodperc alatt lezajlott az egész a szarvas észlelésétől, és itt még viszonylag elég messze vannak a bokrok az út szélétől. 2 másodperc. Ennyi idő alatt kell meglátni a szemednek, mi az ábra, eljutnia az agyadig, dekódolni kell, kiadni az utasítást az izmoknak, és még fizikailag is meg kell mozdítani a végtagjaidat. És akkor arról nem beszéltünk, hogy az ezután lévő szabad területen és fennmaradó időben lehetséges-e még egyáltalán bármiféle menekülő manőver.
    Én ezért mondom, hogy szarvasugrásnál az egyetlen javasolt reakció a satufék és semmi más, minden hozzáértő ezt javasolja egyébként.
    Aki azt mondja, hogy egy ilyen helyzetet tudna védeni, az még nem élt át élőben vadgázolást vagy egy videóhoz hasonló meleg szitut.

  • koanla

    aktív tag

    válasz Carlytoo #39 üzenetére

    "Nagyon sok embernél látom, hogy kanyarodásnál lenyomva tartja a kuplungot és mire egyenesbe hozza az autót utána engedi fel. Meg is szoktam kérdezni, hogy miért így csinálja??"

    Mit szoktak válaszolni?
    Csak mert szerintem az oktatásunk hiányossága miatt van ez. Mármint, az baromi fontos, hogy ne fulladjon le az autó, de hogy megfelelően kezeljük, már kevésbé. És aztán aki így tanult meg, az vagy rájön magától, vagy valaki segít neki, vagy így marad.

Új hozzászólás Aktív témák