- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
Új hozzászólás Aktív témák
-
biscuit
aktív tag
"csak úgy tudják majd növelni, ha több klasztert építenek ki, de ennek komoly ára lesz az energiaigény tekintetében."
Mit nekik... majd építenek még párszáz erőművet, a levegő pedig már így is belégzésre alkalmatlan hát...
Mióta Scarlett Johansson sztár lett jól alszom!
-
Pingüino
senior tag
Nem mintha nem tök mindegy lenne, hogy 1, 2 vagy 3 évre nehezíti meg ezzel az USA Kína életét. Előbb utóbb úgyis beérik őket saját lábon. Akkor majd meglátják, milyen elhibázott lépés volt ez az egész kereskedelmi háború.
-
tha_answer
őstag
Szvsz nem vagy tisztaban milyen qrvanehez dolog ez.
A samsung 30 eve akarja lemasolni az asml gepeket. Nem nagyon sikerulget neki.Ugyanez a helyzet a sugarhajtomuvel es a belso egesu motorral.
A golyostoll irofejet evtizedek alatt most tudtak sajat gyartasura cserelni.
Okosak ugyesek. De mas a hadseregnek jovanaz, urbe jovanaz, es mas a vilagpiac.
[ Szerkesztve ]
-
Jakuu
őstag
válasz tha_answer #3 üzenetére
Nem is igazan akarja, mivel inkabb megveszi a gepeket, mint iden is.
-
dokanin
aktív tag
Nekem nem úgy tűnik, mintha kínának gond lenne bármit lemásolni.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #3 üzenetére
Senki nem mondta, hogy könnyű. De Kína láthatóan bármit lemásol, ha rá van kényszerítve. (Hogy milyen eszközökkel, azt most ne firtassuk). Samsung meg nem Kínai. A Samsungnál okos emberek dolgoznak, nem véletlenül vannak sok területen az élmezőnyben. Van, amiben kifejezetten a világelsők. De ök alapvetően fejlesztenek, nem másolnak, meg lopnak.
-
tha_answer
őstag
Pl sugarhajtomu. Ukranok is tudnak, kinaiak meg mindig szivnak vele. Itt nemcsak a konkret letervezes a nehez hanem hogy az anyagot hogy hozod letre amibol csinalod.
Lasd nemet v kinai csapagy.
A belso egesu motor tokeletes pelda. Japan, europa, usa. Korea 50-60 eve kuzd.
[ Szerkesztve ]
-
Jakuu
őstag
válasz tha_answer #8 üzenetére
Tudtommal a kinai sugarhajtomuvek mar az oroszok szintjen vannak.
Legalabbis nagyon olyan hirek lattak napvilagot a WS-10B-3 as vagy WS-20 as hajtomuvekkel kapcsolatban. -
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #8 üzenetére
"A belso egesu motor tokeletes pelda. Japan, europa, usa. Korea 50-60 eve kuzd."
Úgy látom, te nagyon kevered Kínát, meg Koreát. -
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #11 üzenetére
A "linux évét" is kár idekeverni.
Nézheted olyan szemszögből, hogy hány magánember használ linuxot. Ezesetben a linux éve sosem fog eljönni.
Vagy nézheted olyan szemszögből, hogy összesen hány eszközön fut linux a világon, vagy olyan szemszögből, hogy mire alkalmas, és mire nem. Ezesetben már régen eljött a linux éve, csak sokan átsiklottak felette. -
tha_answer
őstag
Koreai autok amik a veluk azonos csoportban levo japanoknal fogyasztanak tobbet, akar 1-1.5 literrel. Persze a het ev gari,meg a literes tobbletfogyasztas sem szamottevo h 6 v 7.5 liter. De azert jelzi.
Kina rajott h veszett fejsze nyele,es tolja az elektromosautozast, mert itt nem indul hatranybol.
[ Szerkesztve ]
-
#92253184
törölt tag
válasz tha_answer #8 üzenetére
“Lasd nemet v kinai csapagy.”
Azért mert Európa csak a szemét minőséget vesz meg Kínából még nem jelenti azt, hogy csak azt tudnak gyártani.
Elég sok kínai autó gyár van és a többségről nem azért nem hallasz, mert szar, hanem mert Európa nagyon is agresszívan védekezik velük szemben. Amíg a németek dominálják az EU-t, ez így is fog maradni. -
#92253184
törölt tag
“Ez azt jelenti, hogy a 14 nm-es node igazából a kínai vállalatoknak is elérhető marad, de nagyjából ez az a határ, ami alá az SMIC nem tud majd menni.”
Vicces lesz, ha a kínaiak rá lesznek kényszerítve, hogy lemondjanak a cíkszélesség fétisről és alternatív irányokba fejlesszenek, majd emiatt piaci előnybe fognak kerülni.
-
Jakuu
őstag
válasz tha_answer #17 üzenetére
Szerintem nem kellene olyan iranyokba menni amirol kb fogalmad nincs. Meselj hogyan kattan a BWM vagy Merci ajtaja ? Hozzahasonlithatok egy Bentley vagy Maserati ajtajat ? Csak hogy tudd, mar sok eve kinai alkatreszeket hasznalnak fel ezekben is.
Hogy a tenyekkel tisztaban legyel kicsit, meg a nemet autogyarakban is dolgoznak rengeteg kinai alkatresszel, nem csak nalunk a hazai vagy a mexikoi vagy kinai gyaraikban.Nagyon leragadtal. Kina jelenleg mar oriasi penzeket tol bele az innovacioba, tobbet mint a 20 evvel ezelotti ipari nagyhatalmak. A kepzest kiszelesitettek, kulfoldi neves tanarokat hivnak be az orszagba, hogy az edukacio magasabb szinvonalu legyen. Vagy kulfoldi mernokoket. Az oktatasba olyan penzeket tolnak hogy az USA peldaul magasan elbujhat mellette. Ha jol emlekszem a tavalyi szamokra, a mernokkepzes az USAban evi 70ezer vegzos mernokot eredmenyez, mig kinaban 600ezret. Reg eszre kellene venni, hogy ez a kina mar nem az a kina, amit az opiumhaboru idejen a nagyhatalmak babkent rangathattak kenyukre kedvukre. Mar reg utolertek, sot lehagytak olyan orszagokat, akik a 2000es evekben meg a vezetoi voltak ipari/technologiai agazatoknak .
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
Javareszt nemet multik nemet gyartastechel kinaban gyartott alkatreszeit. Biztos van benne kinai muanyag is.
Amivel vitatkozol azokat soha nem allitottam, de nezd meg a dubai speedzone adast a trumpchirol.
Annyi volt az allitasom lenyege, hogy: kina inkabb elengedi a cutting edge belsoegesu motorok gyartasat es jobbrol eloz a villanyhajtassal.
Kina sem tud csodat, azaz audi minoseget lada arban.
600k mernok mellett megis a tsmctol lopkodjak az embereket. szopoznak a sugarhajtomu es a levilagitoberendezesek gyartasaval. Itt most ne ugy ertsd h maguknak se tudnak,hanem parametereiben vilagverot nem tudnak.
Az oroszok meguntak h mindent lemasolnak, a legujabb reptendereken a hajtomu kivetelevel mindent licenszbe adnak inkabb. A hajtomuvet vajon miert nem? Mert azt nem tudnak meg masolva se, tehat ra lesznek kenyszeritve.
Kina nem akar semmit venni, csak eladni.
Kinaval csak kenyszeritozni lehet, ezt csinalja nagyon helyesen Trump.
[ Szerkesztve ]
-
Jakuu
őstag
válasz tha_answer #19 üzenetére
Mondom ne erolkodj az autoiparral, eleg kepben vagyok benne. Nemet gyartastechel mi ? Meg 1968as csehszlovak presekkel. PP
Lopkodjak az embereket ? Viccelsz ezt a nyugat mar evtizedek ota csinalja, mert meg az euban sem tudjak megfizetni ugy az embereket es akit lehetett az USA megkornyekezett. Aztan a lopasrol papolsz. Akkor miert nem otthon gyartatnak, miert kinaban ? Mert a hazai munkaerot megkellene rendesen fizetni? Ehelyett a szegeny orszagokbol lopjak az olcso munkaerot, akiket meg jol kihasznalnak. Meg adoznak mashol nem az anyaorszagban tehat ellopjak az allamtol a penzt, aztan ha kiderul, hogy peldaul mi zajlik irorszagban, hogy milyen versenyhelyzet van az ipari szferan belul, hogy egy amerikai ceg fizet sokszaz milliard bevetel utan rohejes penzeket, mig az eus es hasonlo vallalatok meg kenytelenek kifizetni a teljes osszegeket, akkor meg ok vannak felhaborodva. Pofam leszakad, hogy a lopas fogalmat kell hallgatnom, mikozben ezt mindenki csinalja, sot ...
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #19 üzenetére
Jakuu jól elmondja a lényeget. Én csak annyit tennék hozzá, hogy ez az "ezt csinalja nagyon helyesen Trump." is jó nagy butaság. Trump csak próbál tüzet oltani, amivel rövid távon kicsit hátráltatják Kínát, de hosszú távon baromira vissza fog ütni az egész. Szóval én nem mondanám, hogy annyira helyesen csinálna bármit.
-
Jakuu
őstag
Trump tudtommal mar nem az USA elnoke. Tehat nem tudom mit csinal jol Trump.
Az hogy van meg egy az elnokkent meghozott dontese, az sem jelenido. Teszem hozza erthetetlen szamomra, hogy egy ilyen bohocfigura, egyaltalan hogy kerulhetett hatalomra az USAban. Szep uj vilag ? Rettenet, hogy a vilag legnagyobb hatalommal rendelkezo orszaganak, ilyen ember lehetett az elnoke. Ez is mutatja, hogy a vilag nagyon rossz iranyba halad es ez nem sok jot sugall.[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
Én egyáltalán nem követem sem a helyi, sem a külföldi politikát. Annyit tudok róla, ami egyéb témájú hírek közben szóba kerül. Hallottam, hogy mostanság volt választás, de azt már nem, hogy ki nyert.
Viszont azt, hogy a világ nagyon rossz irányba halad, nem önmagában az mutatja, hogy egy ilyen ember hatalomra kerülhetett, hanem az, hogy az ellenfele sem lett volna jobb. Nem tudom, ki lett az utódja, de biztos, hogy az sem lesz jobb. És ez sajnos minden országban így van. Nem tudok olyan politikusról, akire nyugodt szívvel rábíznám az országa vezetését, ha rajtam múlna. Ez pedig nagy baj.
-
tha_answer
őstag
Ha elegge kepben vagy, mondanal fullkinai belsoegesu motorokat amik legalabb olyan fogyasztas/perf-el rendelkeznek mint egy japan v nemet?
Arnyekboxolast vegzel mert nem errol beszeltunk, de a lenti szovegedet akar en is irhattam volna. Ugyanakkor nemez volt a tema hanem ez: belsoegesu motor, jet engine, levilagitoberendezesek.
https://nationalinterest.org/blog/buzz/chinas-air-force-being-held-back-its-terrible-jet-engines-140252
https://hackaday.com/2020/07/28/80-years-from-invention-china-is-struggling-with-jet-engines/
A part szemet bassza h felvezeto importra majd annyit koltenek mint olajra.
Azzal kell kezdeniuk h tervezoprogramot irnak.
Egy mozgo celpontra kell loniuk, es lopassal egyre nehezebben megy.
Qrvanehez melo lesz, a golyostoll hegye 5 evbe telt.
Ha kina mindent is akar gyartani es mindent is eladni, de semmit se venni, abbol haboru lesz.
-
Jakuu
őstag
válasz tha_answer #24 üzenetére
Olvasgass. Nem en vagyok a mentorod. Nalad valoszinuleg jobban kepben vagyok az autoiparral, mivel benne dolgozom es nem operator szinten. Az autoipar, meg nem egyenlo a belsoegesu motorokkal, csak neked megsugom, hiaba is probalsz elkalandozni az elotte levo megallapitasaidtol. A BMW mexikoban is gyartat, nem csak magyarorszagon, vagy eppen nemetorszagban. Te annyira el vagy tevedve a gyartasi technologiaval, mint akinek fogalma sincs semmirol, foleg az allapotok amelyek uralkodnak gyartasban. Ozonvizelotti modszerek a nalad nemet technologia, amibe biztos neha belekerul kinai muanyag. Joember leirtam olyan autokat, amirol az atlagembernek a minosi gyartas es a dragasaga jutna eszebe, mint a Mazerati Ghibli (M156) eseteben, mikozben vagy 6 eve kinai alkatreszekkel szerelik. Nincs kivetel a gyarban, ha Audirol,Mercedesrol,Volvorol,BMWrol, vagy akar Porscherol beszelunk legyen az sport turismo vagy sem. Gondolod szerinted a nemet vagy egyeb gyartok nem tudnak a kinai alkatreszekrol, mikozben egy millimeteres valtoztatasrol elteres engedely kell ? Na ennyire vagy te kepben a nemet autoipari technologiarol, amit a kitelepitett gyaraikban tan hirbol se ismernek.
Ja meg ezt az idiotizmust is elfelejthetned, hogy kina semmit nem vesz, csak eladni akar.
Gondolom a havi 200 milliard dollaros importatlag is erre utal. Legalabb ilyen baromsagokkal ne traktalnal masokat.[ Szerkesztve ]
-
hypno skate
senior tag
válasz tha_answer #24 üzenetére
A golyóstoll 1938-as találmány - miért kellett volna azt a kínaiaknak lemásolni -, másrészt nem golyó a nagy cucc, hanem a tinta amivel fel van töltve.
Az oroszok meg annyira jók sugárhajtóműben, hogy az új utasszállító gépük prototipusa
Pratt & Whitney PW1000G hajtóművel repül...és a saját fejlesztésű hajtómű egyelőre nagyon nem akar akkora durranás lenni, mint Ivánék szeretnék. A Honeywell, a Thales, az Elbit system az UTC Aerospace, Goodrich és a Zodiac meg alígha az orosz technológiát lopja és licenszeli, hogy piacon maradjon.
(Csak úgy mondom)A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
-
tha_answer
őstag
sok a szoveg.
belsoegesu motort hoztam fel eloszor peldanak, nem az egesz autoipart.
vagy hozol egy versenykepes ice kinai motorral szerelt autot, vagy csak pofanagy.elhiszem hogy nem operatori szinten vagy, de a maseratit a gyartasi minoseggel asszocialni, hat hogyismondjam.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
válasz hypno skate #26 üzenetére
csakugy mondom: rd-180.
dede, a golyo a vegen IS nagy cucc.
de ha megnezted volna akar a nationalinterestes linket, akar a masikat, nem irtal volna ilyeneket. ami elfogadhato a hadseregnek, nem biztos hogy gazdasagos a piacnak. es a kinaiaknak meg ezt sem sikerul nagyon megugrani.
-
tha_answer
őstag
az fca es az egesz autoipar jelenleg mernokileg zsenialis (autobzi)platformja csak a giorgio. nagyon sajnalom hogy nem megy nekik jobban.
-
#06658560
törölt tag
válasz tha_answer #19 üzenetére
Hát, a Speedzone szakmailag elég kurva szar volt, mikor hagytam a fenébe a követését. Kétlem, hogy javultak.
-
Pingüino
senior tag
válasz tha_answer #30 üzenetére
Már bocs, ezért most lehet, hogy bannolni fognak egy időre, de te hülye vagy, komolyan.
-
Jakuu
őstag
válasz tha_answer #34 üzenetére
De miert is kellene mondani ? Meg miert is kellene minden orszagnak mindent jol gyartania ? Egy nonszen amirol papolsz. Egyszeruen hulyeseg. Van aki ebben jobb, van aki masban. Most akkor kina hulye mert a vilag golyostollainak csak a 80 szazalekat gyartja,de 2017ben birkozott meg csak a gyartassal? Vagy az USA hulye, mert el van maradva a toltostollgyartasban, kinahoz kepest, mert azok azt favorizaltak, a kaligrafiajuk miatt a golyostollal szemben ? Reg hallottam ennyi blodseget egyrakason, mint toled.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz tha_answer #30 üzenetére
Na ez egyáltalán nem igaz. Rengeteg mernökileg zseniális platform van az autóiparban.
Mondom ezt úgy alfabuziként. -
#06658560
törölt tag
válasz tha_answer #34 üzenetére
Az hogy Clarkson mit vett vagy nem vett rohadtul nem jelent semmi minőség, műszaki tartalom vagy bármi más szempontjából. Csak egy nagypofájú egoista pöcs döntése.
Kínai jó ICE? Volvo teljes paletta. Amúgy meg miért pont annak kéne jónak lenni? Elektromos kínálat, mondjuk Polestar. És úgy kompletten az elektromos buszok, teherautók. -
tha_answer
őstag
válasz #06658560 #37 üzenetére
Te nem ertetted meg a kerdest. ilyen alapon a merci is kinai.
a volvo egyik ice motorja sem kinai fejlesztes, a v8-ja meg egyenesen yamaha, mellesleg az egyetlen eu v8 suv aminek a motorjaval nincs problema.
nem nem, egyik platform sincs olyan jo mint a giorgio, nemhiaba vannak oda erte az ujsagirok.
*itt most nem a "menes oromet" kell erteni. persze a maguk modjan zsenialisak a gruppe platformjai is, de a ra epulo autok mar nem.az mas kerdes hogy mint auto a user szempontjabol kb 7-8-as. de autobuzi szemmel, ami a menes oromet adja, abbol maxon van. a csingilingik meg kit erdekelnek. a vilag kb osszes autos ujsagiroja oda van erte...
egy jo konstrukciohoz nem kell sokszaz loero, a giorgio erejet ez IS mutatja. ahogy az mx5, s2000-et is.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
absztrakcio.
egy ice nagysagrendekkel kevesbe komplikalt mint egy sugarhajtumo vagy egy levilagitoberendezes.
ha az egyszerubbet nem sikerult megugrani, pedig qrvara bejonne, mert annyival kevesebb olajat kellene importalni, annyival kevesebb co2, szoval lenne ok nekifekudni.
a kinaiak nem hulyek, a bev tolasa mellett az icet sedobjak ki, technologiasemlegesen allnak hozza, ami a leghelyesebb hozzaallas.
mint mondtam absztrakcio: egy golyostoll hegye mennyivel egyszerubb mint egy belsoegesu motor? mint egy sugarhajtomu? mint egy levilagitoberendezes?
"*itt most nem a "menes oromet" kell erteni. persze a maguk modjan zsenialisak a gruppe platformjai is, de a ra epulo autok mar nem."
helyesen:
*itt most a "menes oromet" kell erteni. persze a maguk modjan zsenialisak a gruppe platformjai is, de a ra epulo autok mar nem.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz tha_answer #39 üzenetére
Egy sugárhajtómű egyszerű, mint egy bot egy belsőégésű motor mellett.
Platform: jó, látjuk a média dumát remekül tudod mindenféle mögöttes tartalom nélkül tolni. Nulla saját tudással. Miért lenne a Giorgio olyan kurva jó platform, összevetve mondjuk a VW random megoldásával? Segítek, semmiért, mert rohadtul nem moduláris, rohadtul nem lehet variálni a rá épített autót. Nem költséghatékony, műszakilag csak egyetlen célra jó. Az pedig nem zseniális, maximum egy nagyon jól megcsinált célszerszám. Ehhez képest a PSA, a VW platformjai mind évtizedekkel előre járnak hatékonyság szempontjából pl.
A Volvo fejlesztés kínai háttér nélkül nem lett volna meg. Volvo se lenne. Polestar se. Ami amúgy full kínai alapokon nyugszik.
Szóval ha autóipart hozol, ne bullshitelj, hanem műszaki érveket hozz fel. Így lassan húsz év iparon belüli tapasztalattal nem tudlak komolyan venni. Pláne figyelembe véve a bonyolultság belsőégésű motor vs. sugárhajtómű logikádat. -
tha_answer
őstag
válasz #06658560 #40 üzenetére
ertem. tehat egy sugarhajtomunel fellepo anyagterheles a belso egesu motorhoz kepest smafu XD
az hogy mi mennyire bonyolult, abban benne van a hozza kello anyagok legyartasa is. just sayin.ideznem magamat, ha mar atsiklottal felette, hatha abbahagyod az arnyekboxolast.
"persze a maguk modjan zsenialisak a gruppe platformjai is, de a ra epulo autok mar nem."muszaki erv kell? nezz meg az giulia toronykikepzeset az elso kerekeknel, es nezd meg egy tetszoleges nemetet.
[ Szerkesztve ]
-
Jakuu
őstag
válasz tha_answer #38 üzenetére
Uristen ember. Nem nem kinai, de annyi alkatresz kinai mar bennuk, hogy mar a BMW es Mercedes is nagyon messze all attol, hogy itt nemet minosegrol papolj. Eg es fold a kulonbseg a technologiai minoseg a gyarak kozott. Kozben ugyanugy peldaul Gindolfingben szerelik bele a kesz autokba ezeket az alkatreszeket es veszi meg akar a nemet tulajdonosa.
Persze benne van a jo magyar manufaktura is. De allj oda nyugodtan es hallgatozz, hogy mashogy kattan az ajtajuk, sot tuti mivel te ilyen okos vagy meg is hallod az antriebscheibe kotyogasat, vagy eppen a hakenkiallast megallapitod a TGR rolokban . Rohognom kell.[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
ez lenne a china designed and made ice?
nezd meg a trumpchi zsanerjait.
tehat a tenyek meg mindig azok: golyostoll feje 5 ev, sugarhajtomu 80 eve, belso egesu motor szinten 80 eve nem megy igazan. megjegyzem nekunk se ment, nemhiaba lett man licensz.
a romanok ugy voltak vele, hogy gyartastech nelkul licenszelik, ra is faragtak. pedig ott se csak hulyek vannak. -
#92253184
törölt tag
válasz tha_answer #39 üzenetére
“egy ice nagysagrendekkel kevesbe komplikalt mint egy sugarhajtumo vagy egy levilagitoberendezes.”
Értelmetlen leírni, de csak hogy a témához is legyen kötve valami: A levilágító berendezés egy precíziós dolog, de messze nem annyira komplex. Ráadásul a csíkszélesség sem csak ezen múlik.
Egy rakéta mérnök nem fog tudni áramkört tervezni, egy villamosmérnök pedig sugárhajtóművet. Függetlenül az adott egység elméleti komplexitásától, de amúgy is annyi sebből vérzik amit írsz, hogy az már ijesztő. -
tha_answer
őstag
-
Jakuu
őstag
válasz tha_answer #46 üzenetére
Meg hogy nem kaptal kinai sugarhajtomuvet. Talan kezdj el olvasgatni es ne a te hozzaszolasaidba szerelmesedj bele.
-
-
Jakuu
őstag
válasz tha_answer #48 üzenetére
Felolem johetsz blogokkal, ahelyett, hogy olvasnal is valamit.
De persze az erolkodes megy ezerrel.https://www.aviatika.hu/kina-tovabbfejlesztett-j-20b-lopakodo-vadaszgepe/