Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Ha atfestik, leragasztjak a jeleket, kicserelik a tablakat, az szinte ugyanugy hat az emberi soforokre is. Egyebkent mar most ki lehetne dolgozni egy olyan rendszert, hogy az aktualis fizikai hivatalos jeleknek es tablaknak legyen egy digitalis tukorkepe, folyamatos szinkronizalassal. Tehat ha valahol akar csak ideiglenesen is kitesznek egy tablat, akar csak utfelujitast, baleset miatti eltereles miatt, akkor az azonnal jelenlen meg a digitalis terben is, amihez hozzafernek a navigacios rendszerek ingyen.

    Klasszikus informatikai tamadas ellen meg vedve van minden ertelmes onvezeto, reszben onvezeto auto, mert nem frissitheto csak ugy random OTA. Ha normalisan van meg csinalva az OTA frissitest is csak valamilyen szervizuzemmodban fogadja el, de el tudom kepzeni, hogy az OTA frissites is csak opcionalis es a tulaj beallithatja az hogy csak hivatalos szervizben, manualis modon lehessen frissiteni...sot talan ennek kellene az alapbeallitasnak lennie.

    Ha az igaz, amit filmekben lehet latni, hogy menet kozben at lehet venni az uralmat egy ilyen auto felett, az a gyarto jobb ha le is huzza a rolot, mert alkalmatlan meg minimalis szinten is arra amit csinal.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz bambano #1 üzenetére

    Ezen mar en is gondolkoztam. Mar akkor is ha meg I4 szint sincs meg, tul sok olyan kenyelmi biztonsagi funkcio lehet aktiv, ami egyszeruen kikapcsolja a vezeto eberseget es reflexeit, foleg ha az nagy hatekonysaggal is mukodik. Mar egy jol mukodo savtarto, adaptiv tempomat, veszfek rendszer is eloidezi ezt az allapotot, es ezek egy ressze lassan szeriafelszereltseg lesz Europaban, vagy legalabbis kotelezo elem egy 5 csillagos toresteszhez. Meg ha felelosen is vezetsz, akkor is hamar utaskent kezdhetsz viselkedni, sofor helyett mert nem kell reagalnod szinte semmire. Hozzaszoksz hogy az auto vezet, foleg orszaguton es autopalyan.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz gabor7th #9 üzenetére

    Ha okosan van megcsinalva loghat a neten is, es egy implementacios bug soha nem fogja lehetove tenni, hogy barki tavolrol beavatkozzon a vezetesbe.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz tomazin #11 üzenetére

    Talan pont azert nem tudjak rendbentartani a tablakat, mert nincs ilyen rendszer. Tablakat egyedi esemenyek kivetelevel nagyon riktan cserelnek masik fajtara. Ugy kell megalkotni a protokolt hogy ha cserelsz fizikailag is cserelni kell es a rendszerbe is fel kell vinni azonnal. Rengeteg rendszer igy mukodik, pl. az osszes kozmu vagy epp egy vezetekes kabeltv internetszolgaltatas is. Lecsereled az eszkozt es kozben mar fel is viszed a rendszerbe a valtozast, akar online azonnal.

    Ha meg tervezett a csere, eleve igy kapod meg a feladatot es ha kesz, csak aktivalni kell. Erre meg egy utjavitas eseten is van ido, de akar egy baleset eseten is.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz gabor7th #15 üzenetére

    Egy ilyen auto rendszere azert teljesen mas mint egy webkiszolgalo vagy felhoben levo virtualis gep. Alapbol meghatarozhatnak feltetelnek, hogy mondjuk az auto firmware-jet mikor lehessen felulirni. Pl. mondjuk szervizmodba kell tenni, majd komoly authentikacio es ellenorzes utan lehet frissiteni az auto szoftveret. Attol hogy az infotainment rendszer eleri a netet, meg nincs osszekotesben a vezerloelektronikaval. Gondolom egy e-autoban ezek fuggetlen rendszerek, sot sok esetben nincs is engedelyezve, kiepitve az OTA firmware frissites. Meg az infotainment/navigacios rendszer eseten is vannak tuzfalak, amivel nem lehet csak ugy tavolrol kapcsolatot kezdemenyezni ha nincs a kliens oldalon valami, ami meghivja.

    A legtobb hackeles, social engineering, gyenge, rossz jelszovalasztas vagy rossz biztonsagi beallitasok eredmenye.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz gabor7th #19 üzenetére

    Az egy masik korszak lesz, amikor annyi onvezeto auto lesz az utcakon, hogy erdemes legyen halozatba kotni oket. Akkor tenyleg sokkal tobb mulik majd a halozati biztonsagon, de az szerintem eles hasznalatban csak tobb evtized utan varhato. Eleve az lenne az idalis ahhoz, hogy alig maradjon hagyomanyos, nem onvezeto auto az utakon. Szoval az meg arrebb van.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák